Veidai

2019.06.05 10:35

Režisierius Brianas de Palma grįžta – pripažinimą susigrąžino su „Domino“

LRT.lt 2019.06.05 10:35

Neseniai daugelis popmenininkų leido politinėms pažiūroms aptemdyti jų vizijos sąžiningumą – ir netgi paveikti savo amatą – todėl suprantama, kodėl jie prarado didelį skaičių gerbėjų. Ar vienas gerbiamiausių ir labiausiai vertinamų kino režisierių Brianas De Palma kada nors susigrąžins savo galią?

Į paskutinį klausimą teigiamai atsako naujasis režisieriaus trileris „Domino“, pasakojantis apie islamo terorizmą netolimoje ateityje.

Šis filmas taip pat yra pirmasis visame pasaulyje liaupsinamo televizijos serialo „Sostų karai“ dviejų žvaigždžių bendras projektas – greta Džeimio Lanisterio, t. y. aktoriaus Nikolajaus Coster-Waldau, pasirodo Raudonosios moters personažą suvaidinusi aktorė Carice Van Houten.

Trileris „Domino“ pasakoja apie Kopenhagos policijos pareigūną Kristijaną (akt. N. Coster-Waldau), kuris atsako į eilinį iškvietimą vėliau virsiantį pasauliniu košmaru, nuo Danijos iki Ispanijos, ir išbandysiantį jo lojalumą; jo naujoji partnerė Alex (akt. C. Van Houten) kupina gyvybės, tačiau išgyvena asmeninį sielvartą; Libijos imigrantas Ezra (akt. Eriqas Ebouaney) įvykdo žmogžudystę, kad apsaugotų savo šeimą; tuo tarpu visiškas fanatikas Salahas Al Dinas (akt. Mohammedas Azaay) planuoja įvykdyti teroristinius išpuolius morališkai besikeičiančioje Europoje.

Ir tik B. De Palma tempo ir kompozicijos išlaikymo meistriškumas suteikia svarbą kiekvienai filmo scenai. Kai Kristijanas susiduria su Ezra, jų pradinis nerimas yra perteikiamas per Europos/Afrikos kontrastą – atskleidžiamos socialinės baimės – ir tai, kinematografo José Luis Alcaine dėka, užkuria filmo temperatūrą.

Kiekvieno personažo beviltiškumas ir asmeninė motyvacija pavaizduojama itin ryškiai – globalus košmaras perduodamas taip greitai ir efektyviai, kad filmas „Domino“ pateisina B. De Palmos pasaulinį įvertinimą.

Nors dėl įvairių priežasčių – politinės ir moralinės dezorientacijos – šiuolaikinių amerikiečių filmų kūrėjams neįmanoma tinkamai susidoroti su pasaulinėmis ar net nacionalinėmis krizėmis, tačiau De Palma išskirtinė technika, panaudojant perskirtus vaizdus ekrane, padeda jam išnarplioti šią meninę dilemą geriau nei likusiems kolegoms.

Trileryje „Domino“ sukurtas pasaulinis košmaras įrodo, kad pats B. De Palma – skirtingai nei kitos popkultūros figūros – supranta kultūrinį nuosmukį, kuris tapo neabejotinas tarp daugelio politikų ir skverbiasi gilyn į žiniasklaidą. Tai tikroji trilerio „Domino“ tema.