Veidai

2019.05.25 09:07

12 Andriaus Baranausko komunikacijos pamokų, kurios pravers ir kasdienybėje

LRT RADIJO laida „Tuzinas“, LRT.lt2019.05.25 09:07

Tuzinas. Komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas.

Komunikuojant kalbėti ne visada yra gerai – kartais tyla kur kas vertingesnė, o atskleista konfidenciali informacija gali kainuoti milijonus, LRT RADIJO laidoje „Tuzinas“ sako komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas.

Komunikacijos specialistas pasidalijo 12 patarimų, kaip geriau, įdomiau ir efektyviau komunikuoti ne tik dirbant komunikacijos srityje, bet ir kasdien.

1. Sutinka pagal rūbą

Išlydi pagal protą, bet sutinka pagal rūbą – A. Baranauskas pataria, pavyzdžiui, einant į darbo pokalbį įsivertinti savo išvaizdą: „Paprašykite, kad kas nors įvertintų, kaip atrodote. Pirmas įspūdis būna labai svarbus, jis gali sugadinti nuomonę apie žmogų – gali būti, kad jūs neturėsite progos būti išlydėtas pagal protą.“

Pasak jo, yra trys nerašytos etiketo taisyklės: niekada neužsisek apatinės švarko sagos, niekada nenuleisk kaklaraiščio žemiau diržo, nusiprausk – kartais žmonės pamiršta elementarius dalykus.

2. Nemeluokite ir nereikės skųstis prasta atmintimi

Kartais matome, kaip žmogus patenka į nemalonią situaciją ir išsisukinėja. Visais laikais meluoti buvo blogai, o šiais laikais patikrinti informaciją labai lengva – „Google“ gali suteikti labai daug žinių.

A. Baranauskas įsitikinęs – komunikacija nėra apie melą: „Žmonės dažnai galvoja, kad reklama – melas. Iš tikrųjų ne – pati blogiausia reklama yra melaginga reklama: kai padarai gerą reklamą blogam produktui, žmonės ateis, išbandys ir daugiau negrįš. Tu nieko iš to neuždirbsi.“

3. „Truth well told“ (liet. „gerai papasakota tiesa“)

Pasaulinio agentūrų tinklo „McCann“ šūkis – „Truth well told“. Komunikacija – gerai papasakota tiesa.

„Tikiu, kad tai yra viena kertinių įžvalgų apie komunikaciją. Jeigu norime kažką papasakoti, bandykime padaryti taip, kad mūsų klausytojui, skaitytojui būtų įdomu“, – kalba A. Baranauskas.

Pasak jo, gera taktika prieš viešinant kokią nors medžiagą paklausti savęs, ar man pačiam būtų įdomu tai skaityti? Taip pat naudinga pasiteirauti ir artimųjų bei aplinkinių, ar jiems ši informacija atrodo aktuali ir įdomiai pateikta.

4. Mokykitės iš klaidų

Visi žmonės daro klaidų, bet ne visi iš jų pasimoko – taip pat ir ne visos organizacijos leidžia iš jų pasimokyti.

Komunikacijos specialistas pateikė pavyzdį: „Vienas lektorius sykį pasakojo, kad jo pati brangiausia klaida įmonei kainavo 80 mln. švediškų kronų – tai apie 8 mln. eurų. Tai milžiniški pinigai nepaisant to, kad tai labai didelė kompanija. Suvokęs, kad jo sprendimas tiek kainavo, jis nuėjo pas vadovą ir paklausė: mane atleisite ar geriau išeiti pačiam? Šis atsakė: nejuokauk, mes ką tik į tavo išsilavinimą investavome 8 mln. eurų.“

Organizacija, neleidžianti mokytis, švaisto pinigus – apmokytas žmogus nueina dirbti konkurentams, sako jis.

5. Padėkite žurnalistui jo sunkiame darbe

Žmonės dažnai daro klaidą ir žurnalistų arba bijo, arba vengia, arba atsisako su jais bendrauti, taip apsunkindami jų darbą. Nė vienam nepatinka, kai jų darbas apsunkinamas, tad, anot pašnekovo, ir bendradarbiaujant su žurnalistais užtenka laikytis paprastų taisyklių, pavyzdžiui, laiku atlikti užduotis ar pateikti pažadėtą informaciją.

„Žurnalistas dirba sunkiai, jis dirba mums. Jo darbas reikalingas visai demokratijai, patinka mums tai ar ne. Mes negalime organizuoti demokratijos be žiniasklaidos“, – pažymi A. Baranauskas.

6. Rašykite daug ir nuolat

Jeigu dirbate komunikacijos srityje, daug rašykite ir skaitykite. Rašymas, viena vertus, tam tikra meditacijos forma. Kita vertus, tai – savidisciplinos forma: galvoji, kaip kilusias mintis išdėlioti, kad žmonėms būtų įdomu.

„Labai lengva parašyti taip, kad būtų įdomu pačiam sau, ir labai sunku parašyti taip, kad būtų įdomu kitiems. Socialiniai tinklai nuostabūs tuo, kad iš karto gali gauti grįžtamąjį ryšį, pasižiūrėti, kaip tai vertina žmonės. Tačiau prieš tai – prieš rašydamas – turi galvoti. Rašymas tuo ir nuostabus, kad skatina galvoti“, – mintimis dalijasi pašnekovas.

7. Nebijokite

Neįtikėtinai daug dalykų žmonės nedaro, nes bijo. Kuo bendruomenė stipresnė ir stabilesnė, pavyzdžiui, kaimo, tuo aplinkinių nuomonė svarbesnė. Nereikėtų manyti, kad klausimas „Ką žmonės pagalvos?“ būdingas tik lietuviams – dėl to nerimauja visas pasaulis.

Tačiau klaidos, kaip minėta, nėra blogas dalykas – blogai tada, kai iš jų nesimokai, taip sako komunikacijos specialistas A. Baranauskas.

8. „Work hard and be nice to people“

Lietuviškai – dirbk sunkiai ir maloniai elkis su žmonėmis. Darbas komunikacijos srityje nėra vien šypsenos, bendravimas su žmonėmis ir vakarėliai. Pasak pašnekovo, tik sunkus darbas duoda naudos, be jo pasiekti karjeros aukštumų – neįmanoma arba labai sunku. „Be pastangų neturėsi rezultato. Talentas yra gerai, tačiau tik dirbdamas gali kažką pasiekti“, – sako jis.

9. Kalba – sidabras, tyla – auksas

Komunikacijos darbas – kalbėti, tačiau kartais viena didžiausių klaidų komunikuojant – pasakyti per daug.

„Labai svarbu žinoti, ko negali pasakyti. Yra daugybė dalykų, kurie yra konfidencialūs, vidiniai, tokie, kuriuos žinai, bet negali jų atskleisti. Kartais turi žinoti juos vien tam, kad žinotum, ko nepasakyti“, – pasakoja A. Baranauskas.

Anot jo, kai kalbi viešai atstovaudamas įmonei kartais gali pasakyti per daug, ir jei tai išgirsta konkurentas, jis būtinai tuo pasinaudos – viso pasaulio žvalgyba net 80 proc. informacijos surenka iš atvirų šaltinių.

10. Greičiau ir greičiau

Viskas greitėja ir mes turime būti vis greitesnis ir greitesni. Pasak pašnekovo, maždaug 60 proc. žmonių uždavę klausimą internetu atsakymo tikisi per valandą arba greičiau.

„Anksčiau norėdamas gauti atsakymą į klausimą atsistodavai nuo kėdės, audavaisi batus, eidavai pro duris į autobusų stotelę, važiuodavai į biblioteką. Ten prašydavai, kad tau atneštų knygą, ją skaitydavai. Vakare grįžęs namo turėdavai atsakymą. Šiandien paguglini kad ir telefone ir atsakymą turi per pusę minutės“, – kalba komunikacijos specialistas.

11. Pagrindiniai dalykai – tie patys

Nors viskas keičiasi, dažnai pamirštame, kad pagrindiniai dalykai lieka tie patys: reputacija buvo svarbi prieš 10 tūkst. ar 100 metų, yra svarbi ir šiandien. Panašiai, kaip ir anuomet, reputaciją sudirbti lengva, tačiau šiais laikais žmonės turi daugiau ir geresnių galimybių reaguoti – jie nepaims ir nenukirs tau galvos.

12. Nepamirškite tikslo

„Kai kalbame apie komunikaciją, kaip apie profesiją, žmonės dažnai įsivaizduoja, kad tai pramogos, pokalbiai, paplepėjimai. Taip nėra – tu sieki kažkokio tikslo“, – pažymi A. Baranauskas. O jeigu tikslo nėra, komunikacijos specialistas pataria jį sugalvoti – jei neturi tikslo, neturi ir ko siekti.

Visas pokalbis – laidos įraše.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

 

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius