Veidai

2019.04.26 07:17

Vlada Musvydaitė: ėjimas ne tik ilgina gyvenimą – eidami galite gauti net nuolaidų

LRT radijo laida „Sveikata“, LRT.lt2019.04.26 07:17

Judėdami galite apsaugoti savo organizmą nuo 40 lėtinių ligų, netgi pasikelti savivertę, LRT RADIJO laidoje „Sveikata“ pasakoja Lietuvos lengvosios atletikos čempionė Vlada Musvydaitė. Nors svarbiausia varžytis su savimi, varžytis su kitais – puikus būdas save paskatinti. O kartais vaikščioti tiesiog apsimoka.

Vis dažniau girdime raginimus kasdien nueiti bent 10 tūkst. žingsnių. Tam sukurtos ir specialios išmaniosios programėlės, organizuojami įvairūs sveikatinimo renginiai. Vienos jų vyks balandžio 27 d. Vilniuje – tai masinės ėjimo varžybos, kurių iniciatorė – sveikatingumo motyvatorė V. Musvydaitė.

„Reikia nueiti daugiau, nei nueini. Dažniausiai per dieną nueiname 3 tūkst. žingsnių: tai atėjimas iki automobilio, vaikščiojimas darbe kalbant telefonu, ėjimas pietauti, atsigerti kavos. Tačiau darbe rekomenduojama daryti pertraukas, kas valandą rasti laiko pasivaikščioti. Taip nesunkiai surenkama 10 tūkst. žingsnių – tai norma“, – pasakoja V. Musvydaitė.

Anot sveikatingumo motyvatorės, ėjimas ilgina gyvenimą. Tai įrodo ir moksliniai tyrimai – judėjimas padeda apsisaugoti nuo net 40 lėtinių ligų. V. Musvydaitė tikina, kad per dieną pasivaikščiojus bent 15–20 minučių netgi pakyla žmogaus savivertė.

Jau ketvirtą kartą organizuojamos „Walmark“ masinio ėjimo varžybos yra nemokamos, svarbiausia – užsiregistruoti. Pasak V. Musvydaitės, šias ėjimo varžybas ji inicijavo norėdama paskatinti daugiau vaikščioti šeimomis, su vaikais praleisti daugiau laiko. „Eidamas gamtoje turi bendrauti, paaiškinti vaikui, kas ten per boružė, koks medis, kokia skulptūra“, – sako pašnekovė.

Ji tikina, jog šių metų maršrutas – pats gražiausias ir įdomiausias: „Eisime palei Nerį. Tada keliausime į Vingio parko stadioną. Per Tauro kalną grįšime atgal – eisime keliu, kuriuo dažniausiai žmonės nevaikšto.“

Pagrindinis renginio tikslas – pakelti Lietuvą ant kojų. Varžybomis renginys pavadintas siekiant paskatinti varžytis ne su kitais, o su savimi. Užsiregistravusieji į renginį gaus vardinį numerį. Taip pat organizatorė V. Musvydaitė skatina į renginį atvykti pėsčiomis arba tiesiog ne automobiliu – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ paruoš saugojimo aikštelę, kurioje bus galima palikti savo transporto priemones, tokias kaip paspirtukas ar dviratis.

Praėjusiais metais renginyje dalyvavo 6 tūkst. žmonių – šiemet tikimasi sulaukti iki 10 tūkst. ėjimo entuziastų. Varžyboms sklandžiai vykti padeda sukurta programėlė „#walk15“ – joje galima rasti trasų išklotines su pažymėtais svarbiausiais objektais, kurie trumpai aprašyti.

Programėlėje gausu ir kitų įdomybių. Ji skatina varžytis miestus, mokyklas, įmones: „Galite pažiūrėti, kaip Lietuva šiuo metu vaikšto. Šiuo metu pirmauja Širvintos, antroje vietoje – Vilnius, trečioje – Kaunas.“

Pasak V. Musvydaitės, kartais varžytis tikrai gerai – jeigu nenori eiti dėl savęs, galima eiti dėl ko nors kito: savo mokyklos, įmonės. Šiuo metu įmonių iššūkyje dalyvauja daugiau nei 250 Lietuvos įmonių.

Dar vienas skatinimo būdas – nuolaidos. Programėlėje rasite „Žingsnių piniginę“, kurios valiuta – žingsniai. Nuėję tam tikrą skaičių žingsnių, galite gauti nuolaidų, pavyzdžiui, čiužiniui, užrašinei, gertuvei įsigyti.

„Kitiems nereikia mobiliųjų programėlių, jie vaikšto kiekvieną dieną. Tai tiesiog papildoma motyvacinė programa“, – sako pašnekovė.

Tačiau viena – šnekėti, kita – daryti: V. Musvydaitė tikina, kad ir jai pačiai nueiti nusistatytą žingsnių kiekį sudėtinga, tačiau visada galima pasistengti nenueitą kiekį kompensuoti kitomis dienomis.

„Bandau suspėti visur. Mano tikslas – 10 tūkst. žingsnių. Žinau, kad per savaitę turiu nueiti 70 tūkst. žingsnių. Matau, kiek liko, jeigu nenuėjau darbo dienomis. Specialiai neturiu automobilio, mėginu įveikti atstumus pėsčiomis, spėti į susitikimus“, – kalba sveikatingumo motyvatorė ir priduria, kad vaikščiojimas – puiki galimybė pajusti miesto ritmą.

Ji skatina paraginti daugiau vaikščioti ir savo vaikus, pavyzdžiui, leisti jiems į mokyklą, esančią netoliese, eiti pėsčiomis.

„Vaikai labai greitai pripranta vežiojami. Mano vaikai, nesvarbu, lyja ar sninga, į mokyklą eina pėsčiomis. Žinoma, atstumas – 10 minučių, bet yra daug tėvų, kurie ir tas 10 minučių veža automobiliu, stovi kamštyje. Eikite pėsčiomis ir į parduotuvę, nesinaudokite liftu, lipkite laiptais. Dažniau vaikščiokite kartu“, – paprastais būdais, kaip daugiau vaikščioti, dalijasi V. Musvydaitė.

Plačiau – laidos įraše (nuo 13.53 min.).

Parengė Indrė Česnauskaitė.


Sveikata. Sveikesnis Velykų stalas ir ėjimo nauda