captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klausiate – atsakome. Ar keleiviai su vaikais lėktuve gali būti pasodinti atskirai?

Atskirų vietų žmonėms, skrendantiems su vaikais ir be jų, lėktuvų salonuose niekur pasaulyje nėra, nes, jei tokios vietos būtų įrengiamos, skrydžių bilietai kainuotų kur kas brangiau. Taip teigia užsakomųjų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ atstovas aviacijos žinovas Simonas Bartkus.
L. Brunzdos (BFL) nuotr.
L. Brunzdos (BFL) nuotr.

LRT RADIJO klausytoja domisi, ar skrydžių bendrovės negalėtų skirti vietų keleiviams su vaikais vienoje lėktuvo vietoje. „Dažnai skraidau. Kartu kartais skrenda ir ką tik gimę vaikučiai, kuriems tris keturias valandas sunku ištylėti ir iškentėti. [...] Kai skrenda didesni, penkerių ar šešerių metų, jie visą laiką spardo priešais esančią sėdynę, laikosi už turėklų – negali atsiremti į atlošą, nes plaukus nuraus. Paprastas klausimas – negi negalima paskirti sėdynių vaikams vienoje vietoje?“ – klausia ji.

Anot S. Bartkaus, lėktuvo salonas yra vienas, ir tokios praktikos, kad salonas skaidomas į atskiras zonas, žmonėms su vaikais ir be jų aviacijoje nėra. Jis akcentuoja, kad viena ši pagrindinių to priežasčių – kaštai. „Šiais laikais oro linijoms labai svarbu efektyvumas, o keleiviams svarbūs pigūs bilietai, todėl reikia išnaudoti lėktuvų saloną. Jei tokios zonos būtų įrengiamos, tai turėtų didelės įtakos bilietų kainoms. Šiuo metu pasaulyje nėra tokios praktikos, kad aviakompanija atskirtų keleivius su vaikais ar be jų“, – aiškina S. Bartkus.

Jo teigimu, yra tik tokių aviakompanijų, kurios paprasčiausiai neskraidina vaikų. Kitos bendrovės bando užimti vaikus įvairia veikla, kad šiems būtų lengviau ištverti ilgesnį skrydį. „Skirtingos aviakompanijos tai daro skirtingai, bet dažnai labai akylai bandoma užimti vaikus, juos linksminti, kad jie būtų kuo mažiau irzlūs ir kuo mažiau keltų triukšmo“, – tvirtina S. Bartkus.

Pasak jo, tuomet vaikai kelia mažiau problemų ne tik vaikams, bet ir kitiems keleiviams. Aviacijos ekspertas nurodo, kad paprastai vaikams duodami įvairūs žaislai, spalvinimo knygelės, kad jie turėtų ką veikti. Jei skrydis trunka ilgiau, pavyzdžiui, daugiau kaip 8 val., vaikai linksminami ir animaciniais filmukais, rodomais ekranuose, kurie įmontuoti keleivių sėdynėse.

„Tokia praktika taikoma tik skrydžiuose, kurie vyksta labai ilgai. Tai vadinamieji tolimieji skrydžiai, kurie vyksta 8–12 valandų. [...] Ar to pakanka, kad vaikas galėtų 10 valandų išbūti ramus? Nežinau, ne visada, bet, žinoma, tai kelionę palengvina“, – tikina S. Bartkus.]

Jei skrydis vis dėlto trumpa trumpiau, pavyzdžiui, 3–4 val. ar netgi dar trumpiau, animaciniai filmai vaikams nėra rodomi, tačiau vaikams vis tiek pasiūlomi anksčiau minėti užsiėmimai. „Tada jie tylesni ir ramesni. [...] Yra viena aviakompanija pasaulyje, kuri užsiima ilgais skrydžiais, trunkančiais 12 val. Ji per tokius skrydžius skraidina ir vadinamąsias aukles. Jos padeda užimti vaikus“, – sako S. Bartkus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...