Tavo LRT

2018.09.05 14:28

LRT pradeda rodyti serialą „12 beždžionių“: tai neturėjo turėti nieko bendra su filmu

LRT.lt2018.09.05 14:28

LRT TELEVIZIJOS eteryje – keturis kino apdovanojimus pelnęs ir dar devyniems nominuotas serialas12 beždžionių“, įkvėptas to paties pavadinimo Terry Gilliamo filmą, pasirodžiusį 1995 m. Internetinės svetainės mentalfloss.com redaktorė Erin McCarthy pakalbino vieną iš serialo kūrėjų Terry Matalą ir pagrindines „12 beždžionių“ aktores Amandą Schull bei Emily Hampshire, kurios atskleidė intriguojančių faktų.

Filmas „12 beždžionių“ neturėjo tapti serialo pagrindu

Puikiai įvertintas serialas „12 beždžionių“ sukurtas pagal to paties pavadinimo filmą, pasirodžiusį 1995 m. Kaip pasakoja vienas iš scenarijaus autorių T. Matalas, jis visada norėjo sukurti serialo scenarijų apie keliones laiku, tad kartą leisdamas laiką namų virtuvėje jis tiesiog sukūrė kelis pirmosios serijos veiksmus, tačiau tai nieko bendra neturėjo su garsiuoju filmu. Tai, ką parašė, T. Matalas atidavė savo rašymo partneriui Travisui Fickettui, vėliau tapusiam serialo scenarijaus bendraautoriumi. Jis sukūrė T. Matalo kuriamai serijai pabaigą ir tai turėjo būti kokio nors kito serialo pirmąją serija. Galiausiai jų kūrinys atsidūrė kompanijos, kūrusios T. Gilliamo filmą.  

Kompanijos atstovai kūrėjams pasakė, kad jau kurį laiką ieško būdų filmą „12 beždžionių“ paversti serialu, o kiek pakoreguotas T. Matalo ir Ficketto scenarijus puikiausiai tiktų įžanginei serialo „12 beždžionių“ serijai. Autoriai nenorėjo visiškai perrašyti scenarijaus, tad pakeitė kai kurių veikėjų vardus.

Scenarijaus autoriai rašydami domėjosi kelionių laiku teorijomis.

1935 m. fizikai Albertas Einsteinas ir Nathanas Rosenas, remdamiesi bendrąja reliatyvumo teorija (BRT), iškėlė „tiltų“ per erdvėlaikį egzistavimo idėją. Šie keliai, vadinami Einsteino-Roseno tiltais arba kirmgraužomis, jungia du skirtingus erdvėlaikio taškus. Ši teorija tapo kūrėjų įkvėpimo šaltiniu.

Aktoriai, kurdami vaidmenis, konsultavosi su specialistais.

Aktorė pasakoja, kad prieš serialo aktorių atrankas nebuvo mačiusi filmo „12 beždžionių“ ir panašu, jog tai buvo teisingas sprendimas. „Po atrankos T. Matalas man pasakė, kad vaidmeniui tikau todėl, kad nesistengiau atkartoti senosios filmo versijos ir stengiausi vaidinti savaip“, – pasakoja aktorė. Kadangi E. Hampshire kuriamas personažas Jeniffer yra nuo mažens emociškai nestabili, tad filmavimo aikštelėje jai teko susitikti su psichologu, padėjusiu jai įsijausti į vaidmenį ir geriau suprasti personažą.

Gavusi vaidmenį A. Schull iškart peržiūrėjo filmą „12 beždžionių“ ir puolė domėtis virusologija. „Koledže studijavau žurnalistiką, tad profesinis įprotis domėtis viskuo. Prieš vieną iš filmavimų aš įdėmiai perskaičiau daug informacijos apie skirtingus virusus, galimą šalutinį poveikį. Didžioji dalis informacijos nebuvo reikalinga kuriant vaidmenį – seriale net ir virusas yra išgalvotas ir nieko bendra su realybe neturi. “, – juokiasi aktorė.

Be to, A. Schull teko išmokti jodinėti. Nors aktorė joti išmoko, arklys, kuriuo jojant teko filmuotis, nerodė jokio susižavėjimo jojikei, nuolat blaškėsi ir ką nors kramsnojo. „Jei būtume turėję daugiau laiko, veikiausiai filmavimai būtų vykę ilgiau ir scenose, kuriose arklys tiesiog turėjo ramiai stovėti, jis nebūtų kramtęs morkų. Gaila, man nepavyko su juo susidraugauti ir gyvūnas veikiau kėlė stresą“, – atvira aktorė.   

Bene daugiausia iššūkių teko kostiumų dizaineriams.

Kadangi serialo veikėjai nuolat keliauja laiku, kostiumų dizaineriams reikėjo sukurti daugybę skirtingų laikotarpių drabužių. Kai kuriuos kostiumus kūrėjams teko nuomotis, kai kuriuos įsigyti dėvėtų drabužių parduotuvėse. Pagrindiniams personažams kostiumai buvo kuriami ir dažniausiai tokie patys kostiumai buvo siuvami ir dubleriams.

„Jei buvo filmuojama lauke, dažniausiai dizaineriams tekdavo sumąstyti kažką, kad kostiumai atrodytų puikiai, o aktoriai besifilmuodami nesušaltų. Dažniausiai drabužių viduje būdavo dailiai įsiuvamas plonas vilnos sluoksnis, kurio žiūrovai nepastebėtų“, – pasakojo serialui drabužius kūrusi Joyce Schure.

Serialo stopkadras

Aktorė A. Schull pasakoja, kad kai kurios jos suknelės buvo itin dailios, dekoruotos labai įmantriomis detalėmis, kitos turėjo gilias iškirptes nugaroje ar pan., tačiau jos puikiai atrodė tada, kai aktorė stovėjo ar vaikščiojo, o pavz., bėgti su jomis būdavo neįmanoma. „Kai kurios suknelės tiesiog pradėdavo smukti ar kristi, tad dizaineriams teko gerai pasukti galvas, kad ir man bėgant drabužiai atrodytų nepriekaištingai“, - pasakoja A. Schull.

Aktoriams aikštelėje teko meluoti

Vienoje iš serialo scenų aktorė E. Hempshire turėjo filmuotis su voru, tačiau aktorė vorų paniškai bijo. „Ši mintis mane taip gąsdino, kad kūrėjams pamelavau, jog esu vorams alergiška. Tada kūrėjai manęs pasiteiravo, ar sutikčiau filmuotis su žiurke arba skorpionu. Man tiko viskas, išskyrus vorus“, – prisimena ji.

E. Hepmshire sukūrė vieną iš serialo garso takelių.

Aktorė sukūrė dainai  „Jones, Pourquoi C’est Si Long?” prancūzišką tekstą, o kompozitorius Stephenas Bartonas jos žodžiams sukūrė melodiją. Tiesa, žiūrovai šią dainą išgirsti gali tik ketvirtajame sezone.

Serialas „12 beždžionių“ per LRT TELEVIZIJĄ antradieniais 23 val.