Tavo LRT

2019.09.27 14:26

Jaunuosius Nemėžio gyventojus labiausiai domina LRT žaidimas „Prototo“

LRT.lt2019.09.27 14:26
10–12. Transliacija iš Nemėžio – Lietuvos mažosios kultūros sostinės

Nemėžyje gyvenanti mokytoja Ana Mackel tikina labai mėgstanti žiūrėti LRT PLIUS kanalą ir apskritai kultūrines laidas. Taip pat ji domisi, ką pataria Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas savo vedamoje laidoje „Klauskite daktaro“.

„Šaunu, kad yra nemažai laidų, kurios praplečia tiek suaugusiųjų, tiek mokinių akiratį. „Istorijos detektyvai“ – lobis mokytojams“, – sako ji.

Mokytoja teigia labai mėgstanti laidą „Kultūrų kryžkelė“, tačiau, pasak jos, šios laidos transliacijos laikas ne visada tinkamas. Dar ji pažymi, kad domisi laidomis, kurios pasakoja apie tautų draugystę, tad jų norėtų daugiau.

Kaip sako LRT generalinės direktorės pavaduotojas Gytis Oganauskas, LRT tikslas turėtų būti toks – apie tautines bendrijas kalbėti ne konkrečiose, bet visose naujienų, informacinėse laidose.

„Dažnas žmogus įsivaizduoja, kad laida apie baltarusius yra tik baltarusiškai kalbantiems žmonėms. Tikrai ne – ten yra daug įdomių faktų apie tos kultūros žmones, istorinių dalykų“, – teigia jis.

Dabar jaunimas – skirtingose platformose. Tai visų visuomeninių transliuotojų Europoje problema – kaip sudominti jaunus žmones savo turiniu. Jis jiems dažnai atrodo nuobodus.

Dvyliktokė Justė Luščinskytė televizorių žiūri labai retai. Jai įdomiausias dalykas LRT – žaidimas „Prototo“.

„Kalbant iš jaunimo pusės, norėtume humorinių laidų, tačiau tas humoras neturėtų būti bukas. Jaunimas nori ir švietėjiškos medžiagos, kuri teiktų naudos ateičiai“, – mintimis dalijasi mergina.

Jaunąją pašnekovę LRT įtraukė būtent per žaidimą „Prototo“ – ji sako prieš tai į visuomeninį transliuotoją žiūrėjusi kaip į oficialų suaugusiųjų žinių portalą.

„Sunku kalbėti apie jaunus žmones ir kas jiems įdomu. Dabar jaunimas – skirtingose platformose. Tai visų visuomeninių transliuotojų Europoje problema – kaip sudominti jaunus žmones savo turiniu. Jis jiems dažnai atrodo nuobodus“, – pasakoja G. Oganauskas ir pažymi, kad „Prototo“ ir yra bandymas sudominti jaunimą LRT turiniu.

Paklausta, kokiose platformose turėtų atsirasti LRT, kad ją žiūrėtų jaunimas, moksleivė sako, kad dabar jauni žmonės itin daug laiko praleidžia „YouTube“, feisbukas sensta, o instagramas atgimsta iš naujo – būtent į šią platformą pereina jaunoji auditorija.

G. Oganauskas teigia, kad LRT yra instagrame, tik galbūt šioje paskyroje per mažai vaizdo turinio, kurio norėtų jaunimas. Be to, jaunimui nebūtina žiūrėti televizijos – įdomias laidas galima žiūrėti tiesiog LRT mediatekoje.

Mokytoja Ana pažymi, kad tokių laidų, kaip „Klausimėlis“ ar „Gustavo enciklopedija“, formatas, kai pateikiama trumpai ir aiškiai, jaunimui labai tinkamas – jiems nereikia ilgų istorijų.

Nesutikčiau, kad atstovaujame tik vienam požiūriui ar pozicijai. LRT laidų kūrėjai ir žurnalistai visada stengiasi atrasti naujų veidų, bet Lietuvoje politologų ar naujų ekspertų atsiranda retai.

Nemėžietis mokytojas Bekiras Jakubovskis teigia, kad jam įdomesnės politinės ir kitokios pokalbių laidos. Tačiau jis pasigenda įvairesnių politologų.

„LRT laidų kūrėjai ir žurnalistai visada stengiasi atrasti naujų veidų, bet problema Lietuvoje, kad politologų ar naujų ekspertų atsiranda retai. Rasti naujų veidų ne taip paprasta ir dar pataikyti, kad jie turėtų kardinaliai skirtingą nuomonę“, – mintimis dalijasi G. Oganauskas.

Mokytoja Božena sako draugaujanti su LRT – jos mokykloje net šimtadienio tema buvo „Televizija“, tad mokytoja vežėsi dvyliktokus į LRT, kad šie viską pamatytų iš arti savo akimis. Ji, kaip teatro atstovė, giria „Gustavo enciklopediją“.

Tačiau pašnekovė kritikuoja LRT PLIUS kanalo pavadinimą – anot jos, kai šis kanalas vadinosi LRT KULTŪRA, buvo aišku, ko ten ieškoti.

Taip pat, moters nuomone, LRT visuomenę turėtų labiau supažindinti su kaimyninėmis šalimis, pavyzdžiui, skirti dėmesio „Lenkų kino savaitei“.

G. Oganauskas teigia, kad LRT rodo daug europietiško kino, bet sutinka, kad būtų galima jį dar labiau priartinti prie žiūrovų.

Plačiau – laidos įraše (nuo 1.22.09 val.).

Parengė Indrė Česnauskaitė.