Tavo LRT

2019.07.03 17:12

Klausiate-atsakome: kaip atrodys LRT eteris be reklamos?

LRT.lt2019.07.03 17:12

LRT paskelbus, kad atsisako politinės reklamos, komercinės reklamos naujienų portale LRT.lt, laidų rėmimo, taip pat pranešus, kad visuomeninis transliuotojas nebedalyvaus jokiuose viešuose pirkimuose kurti ir transliuoti programas ar į žurnalistiką panašų turinį, gyventojams kilo klausimų, kas dėl to keisis ir kaip tai atsispindės eteryje.

Pokyčius pristato LRT Komunikacijos ir rinkodaros departamento vadovė Rūta Putnikienė.

Naujienų portalas LRT.lt – be komercinės reklamos

Iki šiol iš visų LRT kanalų komercinė reklama buvo transliuojama tik portale LRT.lt – buvo galima matyti kokio nors prekybos centro, telekomunikacijų bendrovės ar bet kokio kito konkretaus prekės ženklo, paslaugos ar prekės reklamjuostes.

Artimiausiu metu portalo skaitytojai jų nebeišvys. Komercinės reklamos portale LRT.lt neliks jau greitai – nutraukus sutartis ar įgyvendinus anksčiau prisiimtus įsipareigojimus.

Kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji informacija – ir toliau LRT kanaluose

Naujienų portalo LRT.lt reklamjuostėse bus galima matyti tik kultūrinę, socialinę, šviečiamąją informaciją, o taip pat informaciją apie LRT programą ar projektus. Ši informacija bus ir toliau transliuojama visuose LRT kanaluose.

„LRT eteryje žiūrovai ir toliau matys klipus apie artėjančius spektaklius, koncertus, festivalius ar, pavyzdžiui, aiškiai atpažįstamą socialinę reklamą – pranešimus apie visuomenei svarbias problemas ar kitas aktualias socialines temas, šviečiamąją informaciją“, – sakė R. Putnikienė.

Viešieji pirkimai – tik dėl eterio laiko klipams, bet ne reportažams ar programoms

LRT nuo šiol nebedalyvaus ir jokiuose viešuose pirkimuose kurti, transliuoti programas ar į žurnalistiką panašų turinį. Pasak R. Putnikienės, LRT dalyvaus tik tuose viešuosiuose pirkimuose, kuriuose bus perkama galimybė transliuoti kultūrinę, socialinę ir šviečiamąją informaciją. Tai yra TV arba radijo klipai, taip pat reklamjuostės, skirtos kultūrinei, socialinei, šviečiamajai informacijai portale.

Kultūrinių renginių rėmėjų rodymas – bendras Lietuvos interesas

LRT atkreipia dėmesį, kad yra labai svarbu išsaugoti galimybę transliuoti kultūrinę, socialinę ir šviečiamąją informaciją, pristatyti kultūros renginių ir sporto transliacijų rėmėjus. Tokia galimybė yra numatyta pagal šiuo metu galiojantį įstatymą ir kitus teisės aktus.

Kaip tai atrodo eteryje? Po TV arba radijo klipo, pavyzdžiui, apie artėjantį festivalį, pabaigoje pristatomi festivalio rėmėjai (rėmėjams skiriamos ne daugiau kaip 7 sekundės).

Pasak R. Putnikienės, tai, kad kultūros ir sporto projektai LRT eteryje gali pristatyti savo rėmėjus, kuria motyvą įvairioms įmonėms ir kitoms organizacijoms juos remti.

„Kultūrinių renginių organizatoriams vien lėšų, surinktų už, pavyzdžiui, bilietus į kino seansus, gali nepakakti padengti visas išlaidas. Tam reikalingi rėmėjai.

Jų surasti kultūrinių renginių organizatoriams daug lengviau, kai gali pasiūlyti matomumą tame kanale, kurio auditorijai kultūrinė informacija yra aktualiausia.

Galimybė LRT eteryje pristatyti informaciją apie kultūros renginius bei jų rėmėjus yra visos Lietuvos interesas, nes be jos iškiltų rimtų sunkumų ne tik nekomercinio kino, bet ir muzikos, teatro festivaliams bei kitiems renginiams“, – teigė R. Putnikienė.

Sporto transliacijos be rėmėjų taptų neįperkamos

Informacija apie rėmėjus bus matoma vietinių ir tarptautinių sporto varžybų transliacijose. R. Putnikienė pabrėžė, kad tai reikalinga siekiant LRT eteryje šias transliacijas išlaikyti.

Ji paaiškino, kad tarptautinių sporto renginių transliacijų teisės parduodamos bendrame pakete su rėmėjais. Tad praradus galimybę rodyti rėmėjus, LRT žiūrovai nebematytų ir pačių transliacijų.

Be to, sporto renginių transliacijos yra gana brangios, todėl negalėdama eteryje pristatyti galimų jų rėmėjų, dalies jų LRT neįpirktų.

„Jei LRT eteryje nebeliktų svarbiausių sporto renginių transliacijų, LRT nebegalėtų vykdyti reikšmingos visuomeninio transliuotojo misijos, skirtingų sporto šakų gerbėjai nebegalėtų matyti pamėgtų varžybų. Galiausiai, nukentėtų ir sporto bei sveikatingumo populiarinimas“,– sakė R. Putnikienė.

Politinės reklamos nebebus

Kalbėdama apie politinę reklamą, R. Putnikienė akcentavo, kad jos atsisakoma visuose LRT kanaluose. Tai reiškia, kad politinės reklamos ir atskirų laidų rėmimo neliks radijuje, televizijoje ir interneto portale.

Taip pat skaitykite: LRT atsisako politinės, interneto reklamos ir laidų rėmimo