Sveikata

2021.12.08 22:12

Skiepijosi dukart, o įrašų – trys: su sistemos klaida susidūrė ne vienas

Daumantas Butkus, LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2021.12.08 22:12

Į LRT Girdi kreipėsi vyras, kuriam nepavyko prisiregistruoti trečiajam skiepui nuo COVID-19. Prisijungęs prie išankstinės registracijos sistemos vilnietis sužinojo, jog jau pusmetį yra vakcinuotas ne tik dviem, bet ir trečiąja skiepų doze, todėl skiepytis jam esą nebereikia.


Vilniuje, „Litexpo“ rūmuose įsikūrusiame skiepų centre pastaruoju metu gana ankšta, galimybe pasiskiepyti trečią kartą skubėjo ir vilnietis Mantas Lapeika. Bet jam iškilo problema: registracijos sistema parodė, kad jis jau seniai paskiepytas. Visus tris kartus.

„Artėjo jau trečias skiepas ir aš tiesiog sugalvojau prisijungt prie vakcinacijos sistemos, pažiūrėti, kas ten vyksta, leidžia ar neleidžia. Prisijungiau ir sužinojau, kad aš jau turiu trečią dozę“, – LRT RADIJUI pasakojo Mantas.

Įrašas e.sveikatos sistemoje rodė, kad du pirmuosius kartus Mantas buvo paskiepytas tą pačią dieną. Anot sistemos, šių metų balandžio 4-ąją vyrui buvo suleistos dvi skirtingos – „Pfizer“ ir „Astra Zeneca“ – vakcinos. Įrašas rodė, jog dar viena „Astra Zeneca“ dozė suleista gegužės 31-ąją. Supratęs, jog įsivėlė klaida, vyriškis ėmė skambinti ir rašyti.

„Tada prasidėjo aiškinimasis, kame čia reikalas. Nuėjau į e.sveikatos sistemą, irgi pamačiau, kad ten kažkokie keisti įrašai. Mano „Astra Zeneca“ nėra, bet (yra) „Pfizer“. Parašiau Registrų centrui, e.sveikatos grupei, jie man ten trumpai tariant išaiškino, kad blogą įrašą padarė vakcinavimo centras, Karoliniškių poliklinika. Tai aš tada susikontaktavau su jais, jie labai operatyviai pasakė, kad taip, čia klaida, viską ištaisys. Ir nežinau, bet toj vakcinacijos registravimo sistemoj dar vis kabo trys“, – kalbėdamas su LRT RADIJU sakė vilnietis M. Lapeika.

Klaidingus įrašus netrukus ištaisė tiek poliklinika, tiek Registrų centras ir e.sveikata. Tačiau elektroninės registracijos sistemoje 1808, anot Manto, dar mažiausiai mėnesį išliko tas pats įrašas: asmuo jau yra pilnai vakcinuotas.

„Ir tada prasidėjo epopėja visa. Aš rašiau jiems, jie rašo man: kreipkitės į vakcinacijos centrą. Aš sakiau, kad jau kreipiausi, tada jie atsakė, kad ten perduota ir sutvarkys per savaitę. Po savaitės nieks nesikeičia, aš tada jiems vėl rašau, jie man sako vėl – kreipkitės į vakcinacijos centrą, vėl sakau, kad jau kreipiausi. Ir taip vyksta ilgas susirašinėjimas, kuris jau man paskui pradėjo nusibosti. Gal mėnesis-pusantro. Galiausiai užregistravo“, – sakė pašnekovas.

Klaida buvo ištaisyta ir šiandien Mantas džiaugiasi gavęs trečiąjį skiepą. Skiepų registracijos 1808 sistemos koordinatorė Greta Beinaravičiūtė sako, jog pradėjus skiepyti trečiąja doze tokių klaidų pasitaikė nuolat, tačiau šiandien jos esą išspręstos.

„Buvo jam ne vienam, daugeliui žmonių sudubliuoti vakcinacijos įrašai e.sveikatoje, informacinėje sistemoje. Tam, kad būtų panaikinti vakcinacijos įrašai Registrų centre, pirmiausia reikėjo susitvarkyti vakcinacijų centrui, panaikinti vieną iš susidubliavusių įrašų, o tada mes laukėm, kol Registrų centras paleis savo sistemą ir taip vadinamą fixą, arba atnaujinimą, kad tų įrašų, žymių nebeliktų.

Ir tada, kai jie pasileido savo sutvarkymą, mes galėjome pasileisti savo sistemoje, t. y. Karštosios linijos sistemoje, pataisymą. Įrašai yra susitvarkę. Klaidos šaknys yra tai, kad buvo sudubliuotas kažkurios vakcinos įrašas – arba pirmos, arba antros vakcinos įrašas e.sveikatoje atsirado du kartus. Aš negaliu pasakyti, kokiu būdu jie atsirado du“, – aiškino G. Benaravičiūtė.

Vis dėlto klaidingą įrašą sistemoje daug greičiau nei Manto atveju galima ištaisyti atvykus į bet kurį skiepų centrą, tam tereikia asmens dokumento.

„Nėra dažnai, bet tikrai pasitaiko ne vienas ir ne du. Bet tai yra tik sisteminė klaida. Dažniausiai būna taip, kad kai skiepijosi pirmą arba antrą kartą, sistemoje susidvigubino įrašas, tiesiog du kartus atsirado skiepo įrašas ta pačia data ir sistemoje užsifiksuoja kaip du skiepai. Tai vat vieną iš tų įrašų tiesiog reikia anuliuoti ir tuomet registruojame trečiam skiepui. Atvykęs žmogus atgal nesiunčiamas, tada vietoje išsprendžiame tą problemą, žmogus registruojamas ir jis skiepijasi“, – sprendimą susidūrusiems su tokia situacija nurodė „Litexpo“ rūmuose veikiančio skiepų centro koordinatorė Ingrida Žurauskienė.

Reportažo klausykite LRT RADIJO laidos „Ryto garsai“ įraše.


Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt