Sportas

2019.01.15 23:24

Aštuntasis Dakaro ruožas: V. Žala šovė į priekį, B. Vanagas prarado daug laiko

lrytas.lt2019.01.15 23:24

Antradienį, sausio 15 dieną Dakaro dalyviai pradeda žygį atgal į Limą, kurioje visi finišavusieji ketvirtadienį turės galimybę užvažiuoti ant garbės pakylos. 

10 greičiausių motociklininkų ir automobilių ekipažų bei 5 sunkvežimiai startuoja pagal tai, kokią vietą užėmė septintajame greičio ruože.

Pranešama, kad oro temperatūra lauke dieną pakilo iki 40 laipsnių pagal Celsijų. Taip pat dalyvių gyvenimo nepalengvino greičio ruožo pradžioje tvyrantis rūkas.

Solidžiu tempu važiavęs B. Vanagas įpusėjus greičio ruožui dar pirmavo svarbioje kovoje su Carlosu Sainzu.  Ispanų ralio legenda septintajame greičio ruože užėmė trečiąją vietą ir išstūmė lietuvį iš TOP10 bendroje įskaitoje.

C. Sainzo persvara prieš šį etapą buvo 30 min. Ties ketvirtąja antradienio greičio ruožo žyma B. Vanagas buvo 37 minutėmis greitesnis ir bent jau trumpam atkovojo vietą dešimtuke.

Itin sunki diena buvo pirmajam iš lietuvių finišo liniją kirtusiam Arūnui Gelažninkui. Po apsinuodijimo motociklininkas buvo išsekęs, tačiau greičio ruože pademonstravo geležinę valią. Nepaisydamas to, kad dėl pilvo skausmų didžiąją dalį etapo turėjo važiuoti stovėdamas A. Gelažninkas išlaikė gerą tempą ir antradienį tarp motociklininkų buvo preliminariai 33.

Turėjo solidų pranašumą

17 val. 27 min. iš 18 pozicijos startavo Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis.  Po septintojo greičio ruožo bendroje įskaitoje jie buvo 11, o prieš artimiausius persekiotojus – prancūzų Rono Chaboto ir Gilleso Pilloto ekipažą turėjo susikrovę 41 minutės pranašumą. Jį saugodamas ekipažas stengėsi išlikti tarp lyderių.

M. Chytkos/Pitlane nuotr.

Pirmąją žymą B. Vanagas kirto 15, antrąją – 14, trečiąją – 11, o ketvirtąją – 10 vietoje. Visgi greičio ruožo pabaigoje B. Vanagas susidūrė su problemomis ir prarado daug laiko. Penktąją žymą jis pasiekė nukritęs iki 24 pozicijos.

Startavo vienas paskui kitą

Organizatoriai starto protokole vieną šalia kito įrašė du lietuvių ekipažus.  Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu į greičio ruožą įvažiuos 17 val. 42 min., o iš karto paskui juos po 4 min. startuos ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Lietuvių ekipažų starto pozicijos atitinkamai – 21 ir 22.

A. Juknevičius greičio ruožą pradėjo atsargiai: prie pirmosios žymos lenktynininkas buvo 25, o prie antrosios – 24. Pagreitėjęs ekipažas atsigriebė jau ties tarpiniu finišu, čia pasiekė 20 rezultatą. Prie ketvirtosios žymos A. Juknevičius buvo 19, o prie penktosios – 16.  V. Žala tempą palaikė nuo pat starto: pirmąją ir antrąją žymas ekipažas pasiekė 19, trečiąją – 17 vietoje, o ketvirtąją – 13 vietoje.  Pakeliui link finišo jo greitis nesumažėjo, penktąją žymą V. Žala pasiekė 15 vietoje. 

Ketvirtąją pergalę šių metų Dakaro ralyje iškovojo „Peugeot“ vairuojantis Sebastienas Loebas.  Jis daugiau nei 7 min. aplenkė antroje vietoje likusį Nasserą Al-Attiyah su „Toyota“. Trečias liko su „Mini“ važiuojantis Jakubas Przygonskis.

Greičiausias tarp sunkvežimiais lenktyniaujančių Dakaro dalyvių antradienį buvo Siarhejus Viazovičius su MAN. Mažiau nei 2 min. nuo jo atsiliko Gerardas De Rooy'us su „Iveco“. Trečias liko taip pat tos pačios komados atstovas Federico Villagra.

Pirmasis iš lietuvių vėl startavo su KTM motociklu važiuojantis Arūnas Gelažninkas.  Pirmadienį skaudžiai griuvęs sportininkas patikino, kad rankai nieko blogo nenutiko, o technika taip pat sutvarkyta. Greičio ruože A. Gelažninkas pasirodė 16 val. 7 min.  Geriausio rezultato Lietuvos istorijoje siekiančiam sportininkui prieš greičio ruožą labai trūko jėgų.

Apsinuodijęs A. Gelažninkas pirmadienio naktį praktiškai nemiegojo, o šį ryta dar negalėjo prisiversti nieko įsidėti į burną.

„Nei vakar vakare, nei šiandien ryte nieko nevalgiau. Reikia kažkaip ištempti šiandieną – būsiu labai patenkintas pasiekęs finišą“, – pasakojo motociklininkas.

Lenktynės jam prasidėjo itin sunkiai: iš 36 pozicijos startavęs A. Gelažninkas pirmąją žymą pasiekė tik 41. Kovojo su savimi Visgi lietuvis pademonstravo kovotojo charakterį ir padidinęs tempą antrąją žymą kirto 35, o trečiąją – 34 vietoje. A. Gelažninkas trasoje ir toliau nerodė išsekimo požymių. Ketvirtąją, penktąją ir šeštąją žymas pasiekė 33 vietoje, kurios neužleido iki pat finišo.

Įveikęs greičio ruožą A. Gelažninkas pasakojo, kad daugiausiai kovojo su savimi.

„Praėjusią naktį vėmiau, buvo labai blogai. Jau galvojau, kad Dakaras baigėsi, bet dieną pasidarė geriau – gal vaistai suveikė“, – kalbėjo sportininkas.

Jis pasidžiaugė, kad nepaisant blogos savijautos, pavyko pasiekti gerą rezultatą.

Balys Bardauskas prieš antradienio greičio ruožą turėjo rimtų problemų su motociklu. Visgi sprendžiant pagal lietuvių užfiksuotus kadrus, jas padėjo išspręsti KTM komandos mechanikai.  Jis startavo iš 80 pozicijos 16 val. 20 min.

Į aukštas pozicijas nepretenduojantis ir toliau išlaikė pavydėtiną stabilumą. Pirmąją žymą jis kirto 79, o antrąją – 61 vietoje.  Prie trečiosios, ketvirtosios ir penktosios žymų B. Balio padėtis buvo dar geresnė – jis stabiliai važiavo 58 pozicijoje.

iGo2Dakar nuotr.

Lyderį pavedė technika

Itin dramatiškai savo pasirodymą Dakare baigė po septynių etapų bendroje motociklų įskaitoje pirmavęs Ricky Brabecas. Jo viltis tapti pirmuoju šį ralio maratoną laimėjusiu amerikiečiu nubraukė dar 56-ajame greičio ruožo kilometre sugedęs „Honda“ motociklo variklis.

Greičiausias iš motociklininkų atradienį buvo Matthias Walkneris su KTM. Austras vos 45 sekundėmis aplenkė „Husqvarna“ vairuojantį Pablo Quinanilla. Trečias – KTM komandos atstovas Toby Price`as.

Važiavo pažįstamomis vietomis

Pirmadienį apsukę kilpą apie San Chuaną de Markoną, antradienį dalyviai pajudėjo link Pisko.  Sportininkams iš viso teks įveikti 575 km, iš kurių 215 km sudaro pravažiavimas, o likusius 360 km – greičio ruožas. Jis vėl bus įvairus – su feš fešu, paplūdimio atkarpa ir daug kopų.

Lenktynininkai važiuos jau pažįstamomis vietovėmis ir pakeliui vėl turės įveikti Ikos miesto esančias kopas.  Papildomas iššūkis dalyviams – pagal septintojo greičio ruožo rezultatus sudėliotas mišrus startas.  Tai reiškia, kad tarp automobilių įsimaišys daug motociklininkų, o greitesni ekipažai taip pat pasivys ir sunkvežimius, kuriuos aplenkti nebus lengva.