Sportas

2019.01.14 23:36

Po klampaus septinto etapo „Agrorodeo“ ekipažas – 15-oje vietoje

LRT.lt 2019.01.14 23:36

Prieš septintojo greičio ruožo startą organizatoriai kalbėjo, jog tai bus didžiausias išbandymas visame 2019-ųjų Dakaro ralyje. Didžiuliai kopų masyvai, kanjonai, upių vagos – aplink San Chuan de Markoną jie rado pačių įvairiausių vietų ir su malonumu pasiuntė į jas maratoninių lenktynių dalyvius. Nuotykių jiems netrūko – teko keisti padangas, kastis ir gelbėti kitus ekipažus. Po ilgo daugiau nei 5 valandas trukusio važiavimo į finišą atvažiavęs „Agrorodeo“ ekipažas, preliminariais duomenimis, užėmė 23 vietą, o bendroje automobilių įskaitoje likus trims etapams iki Dakaro ralio pabaigos užima 15.

Vertinant tik kilometražą, tai nebuvo ilgas ruožas – vos daugiau nei 300 km. Tačiau organizatoriai dar ankstesnės dienos vakarą įspėjo, kad paskutiniai šimtas kilometrų šiame etape bus lemtingi – čia bus itin sunkiai įveikiamos kopos, kurių dalis sportininkų nespės įveikti šviesiu paros metu ir liks jose nakvoti. Reikalų nepalengvino ir pavėlintas startas – dėl didelio pirmoje greičio ruožo dalyje tvyrojusio rūko jis buvo pusvalandį atidėtas, skelbiama „Agrorodeo“ komandos pranešime.

„Daug kopų šiandien buvo, bet pats daug reikalų prisidariau. Pačioje greičio ruožo pradžioje nukritom nuo vienos kopos – pastatėm žvakę. Pražioplinau nusileidimą, ir nulėkėm priekiu. Tada atsirado paranoja, kad kažkas sugedę – tai atrodo vairas į šoną krypsta, tai amortizatorius leidžia. Visiškai išsimušėm iš ritmo. Po to įklimpom gal 4 kartus. Žodžiu, vienas pražiopsotas momentas ir reikalų visai dienai. Man tai ilgiausia diena buvo – vis klausinėjau Sauliaus, kiek liko“, – įspūdžius iš greičio ruožo pasakojo vairuotojas Vaidotas Žala.

Sportininkų šiandien laukė itin minkštas smėlis – net ir nuleidus padangų slėgį iki 0,8 baro, automobilis klimpo ir sunkiai ropojo per kopas.

„Kam buvo iki šiol smėlio mažai, tai po šios dienos turėjo užtekt. Pirmoje dalyje visiškas automobilio laužymas buvo, o pabaigoje laukė piktos kopos. Atrodo, kad šiandien organizatoriai sugalvojo – na, vaikučiai, einam ryte palaužysim mašinėles, o po to – į didelę smėlio dėžę“, – septinto etapo finiše pasakojo šturmanas Saulius Jurgelėnas.

A. Juknevičius grįžo į TOP-20/dakaras.lt nuotr.

Automobilių įskaitoje lyderis nesikeičia – likus trims etapams iki 2019 m. Dakaro ralio finišo, pirmoje pozicijoje išlieka Nasseras Al-Attiyah. Stephane‘as Peterhanselis laimėjo septintąjį greičio ruožą, tačiau jį ir katarietį vis dar skiria beveik 30 minučių. Septintajame etape abu sportininkai neišvengė klaidų: S. Peterhanselio „Mini“ į finišą atvyko be priekinių apdailos detalių, o N. Al-Attiyah „Toyota“ – su aplamdyta galine dalimi ir tuščia padanga. Tiksliau, jos likučiais, nes stoti keisti N. Al-Attiyah net nebandė – atsarginių ratų nebeturėjo.

Puikų tempą septintame etape demonstravo Sebastienas Loebas – jis buvo greičiausias šešiuose sektoriuose iš septynių. Tačiau pačiame pirmajame sugedo jo automobilio elektronika ir prancūzas prarado apie 40 minučių, kol problemą išsprendė. Net ir fantastiškas tempas likusioje trasos dalyje nepadėjo jam pavyti varžovų ar prasibrauti iki greičiausiųjų dešimtuko, tad jo galimybės nugalėti 2019-ųjų Dakaro ralyje sumažėjo iki minimumo.

Lietuvių pasirodymas septintame etape buvo labai neblogas. Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu per didžiąsias kopas persiyrė pakankamai sėkmingai ir į finišą atvažiavo 16 pozicijoje, o bendroje įskaitoje nukrito į 11. Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu išgydė savo „Toyota Hilux“ nuo techninių nesklandumų ir septintą etapą įveikė be didelių nuotykių bei finišavo, preliminariais duomenimis, 20 vietoje.

V. Dranginio/Agrorodeo nuotr.

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas finišavo 38 vietoje, o Balys Bardauskas trasoje užtruko gerokai daugiau nei lietuvių komandų automobilių ekipažai.

Šioje įskaitoje, likus trims etapams iki galutinio finišo, gresia dideli pokyčiai. Nuo 2001 m. motociklų įskaitoje kasmet nugalėdavo sportininkai, vairuojantys KTM. Tačiau šiemet motociklininkai su KTM užima tik 3 ir 4 vietas, o pirmose įsitaisę „Honda“ (Ricky Brabecas) ir „Yamaha“ (Adrienas van Beverenas).

Įdomu, kad permainos bręsta ir automobilių įskaitoje – čia pirmaujantis N. Al-Attiyah atstovauja „Toyota“ komandą. Šios markės automobilį vairuojantys sportininkai dar niekada nėra nugalėję Dakare.

Aštuntame Dakaro etape sportininkų vėl lauks daug smėlio ir kopų – viso 575 km, iš kurių 360 km greičio ruožas, o likę – pervažiavimo atstumas tarp bivako San Chuan de Markonoje ir Pisko mieste. Šis etapas bus įdomus tuo, jog 10 geriausius rezultatus parodžiusių motociklininkų, 10 automobilių ir 5 sunkvežimiai startuos pagal laikus, parodytus septintame etape. T. y., daugelis motociklininkų jau starte turės važiuoti paskui sunkvežimius.

B. Vanagas išlaikė sveiką tempą

Trys dienos – tiek veiksmo iki finišo lieka šių metų Dakaro ralio maratone. Skirtumai tarp dalyvių auga, strategijos darosi nuosaikios: jeigu lyderių penketuke drastiški pokyčiai dar įmanomi, tai likusi rezultatų lentelės dalis geriausiu atveju svajoja apie vienos ar dviejų pozicijų pokytį. Po šiandienos greičio ruožo iš bendrosios įskaitos dešimtuko ribų iškritęs Benediktas Vanagas nesisielojo ir džiaugėsi, jog išvengė didesnių problemų ir organizatorių sudėtingiausiu vadintą greičio ruožą pabaigė nuo lyderio atsilikęs kiek mažiau nei valanda laiko, pranešė „General Financing team Pitlane“.

R. Šeškaičio/ Pitlane nuotr.

„Turinti galvoje kokią turėjome startinę poziciją po vakar, tai finišas yra tikrai labai geras, – dalinosi B. Vanagas. – Kalbant apie mūsų situaciją absoliučioje įskaitoje, reikalų irgi labai nepagadinom. Organizatoriai buvo labai prigąsdinę, jog bus 100 kilometrų labai sudėtingų kopų, bet mums pavyko susitvarkyti be didesnių nuostolių. Sustojome, nusileidome ratų slėgį, pravažiavome viską be užklimpimų, tiesa, numontavome vieną ratą, teko pasikeisti. Išvažiavę iš masyvo, vėl prisipūtėme ratus ir grįžome į finišą. Iš esmės toliau darbuojamės ties pozicijų įtvirtinimų ir po šiandienos nuotaikos tikrai pozityvios.“

 Palikę minkštąją reljefo dalį, „General Financing team Pitlane“ ekipažas neišvengė jau kone kasdiene tradicija tampančio, kaip B. Vanagas pats įvardino, „kriminalinio“ šuolio, kuris primena ekipažui apie tykančius pavojus, bet kartas po karto baigiasi geruoju. Tiesa, šiandienos patirtis baigėsi iš vis be jokių nuostolių ir į istoriją įeis matyt tik gerų foto–kadrų pavidalu. Trumpų problemų būta ir varžantis dėl pozicijų. Siaurame tarpeklyje, važiuojant paskui prancūzą R. Chabot ekipažas signalizavo ir prašėsi būti praleistas, tačiau varžovams užklimpus ir sustojus, toks pats likimas ištiko ir lietuvius. 319 numeriu pažymėtas, taip pat „Toyota Hilux“ pilotuojantis sportininkų duetas šiandien atsiliko penketu minučių ir po dar vieno sėkmingo Carlos Sainz reido į trečiąją vietą, šiuo metu yra artimiausi „General Financing team Pitlane“ varžovai. Tiesa skirtumas ryškus – beveik 45 minutės, tad lietuviškam ekipažui vengiant klaidų, didesnių problemų dėl vietos išsaugojimo iškilti neturėtų.

Dienos rezultatą pakomentuoti paprašytas ekipažo šturmanas gyrė piloto pasirodymą kopose, bei džiaugėsi, jog po negandų kupino pirmadienio ir žemesnės starto pozicijos pavyko grįžti į sveiką tempą bei finišą pasiekti 16–iems. Greičio ruože užtrukus beveik penkias valandas, „General Financing team Pitlane“ duetas nestoviniavo ir pasileido į kelionę bivako link. Apie 15:30 vietos laiku pasiektas finišas ir protingai planuojamas laikas leidžia atsigauti po nemažai jėgų pareikalaujančių iššūkių, o tai yra viena iš dedamųjų gero tempo palaikymui. Ankstyvas grįžimas taip pat sukuria daugiau laiko technikų patikroms ir bendrai sveikesniam komandos funkcionavimui, tad palyginus su praeitais maratonais, kol kas „General Financing team Pitlane“ gali džiaugtis logišku gyvenimo tempu.

M. Chytkos/Pitlane nuotr.

Antradienį laukia dar 360 kilometrų greičio ruožo su dar vienu organizatorių rankomis sukurtu starto tvarkos paįvairinimu. Maratonas patrauks atgal į šiaurę, Pisco miesto link ir iš esmės pradės savo grįžimą link Limos mieste ketvirtadienį laukiamos finišo arkos.