Pietų Amerikoje, Peru, vykstančiame Dakaro ralyje pirmadienis visoms komandoms prasidėjo priešstartiniu jauduliu. Nepaisant to, kad šiandien laukiantis greičio ruožas vos 84 km ilgio, nei vienas čia nenori nei per daug atsilikti, nei atvažiuoti pirmas. Visgi Dakaro gerbėjams Lietuvoje yra ko džiūgauti – pirmame greičio ruože visi lietuviai parodė, kad gali važiuoti greičiausiųjų gretose.
Pirmasis Dakaro ralio greičio ruožas Lietuvos lenktynininkų pusiau juokais vadintas tokiu, kuris skirtas apšilimui. Iš viso dienos atkarpa sudarė kiek daugiau nei 300 kilometrų, iš jų 84 km – greičio ruožas, vedantis per smėlėtus kanjonus, nedideles kopas ir, vienoje vietoje, išdžiuvusios upės akmenuotą vagą.
21.56 val. Finišą pasiekė ir Vaidotas Žala. Akimirką atrodė, kad ekipažas vos per plauką nusileido B. Vanago ekipažui. Visgi pasirodžius galutiniams duomenims paaiškėjo, kad iš gana žemos pozicijos startavęs ekipažas iškovojo aukščiausią poziciją iš lietuvių.
V. Dranginio/Agrorodeo komandos nuotr.
21.52 val. Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis taip pat pasiekė finišą. „Važiavome visiškai pagal planą, bet dingo 6 pavara. Daug ilgų tiesių, tai nebuvo labai smagu. Dakaro neišloši šitame trumpame greičio ruože, bet pralošti gali viską“, – kalbėjo B. Vanagas.
21.40 val. Į finišą atkeliavo Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis. DELFI A. Juknevičius pasakojo, kad žinodamas, jog jo variklis ne itin galingas, pasirinko strategiją tokią, kad kopoms išsileido labiau ratus nei įprastai. Tad akmenuotoje upės vagoje važiavo lėčiau nei kiti ir kristelėjo keliomis pozicijomis žemyn. „Šiandien visi protingi, nespaudžia maksimumo. Mūsų darbas padarytas, dabar reikės ruoštis rytojui“, – kalbėjo pilotas.
21.32 val. Net trumpas Dakaro ralio greičio ruožas gali būti užtektinai sudėtingas. Tą rodo filmuota medžiaga kaip keturračio vairuotojas Javieras Fernandez Diego pasiėmęs pakelėje rastą akmenį bando suremontuoti savo keturratį.
21.19 val. Pirmoji Dakaro ralio netektis – iš lenktynių dar pirmame greičio ruože pasitraukė serbas Gaboras Saghmeisteris, važiavęs KTM motociklu. Organizatoriai kol kas neatskleidžia priežasčių, kodėl 10 Dakarų įveikęs motociklininkas nusprendė nebelenktyniauti. Tuo metu B. Vanagas pasiekė antrąjį greičio ruožo kelio punktą. Lenktynininkas kol kas preliminariai – 20-oje vietoje. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas užtikrintai kopia į viršų, antrąjį kelio punktą ekipažas pasiekė būdamas preliminariai 21-as.
21.14 val. Finišą pasiekė du Dakaro lyderiai: Nasseras AL-attiyah ir Carlosas Sainzas. Jei katarietis užėmė pirmąją vietą šiame greičio ruože, C. Sainzui teko antroji.
21.09 val. Lietuviai važiuoja nuo lyderio atsilikdami labai panašiai, tarp jų laikų – kelių sekundžių skirtumas. A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažui pavyko pasiekti antrąjį kelio punktą.
21.03 val. Pirmąjį trasos atžymos punktą pasiekė ir Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu. Ekipažas demonstruoja gana neblogą tempą ir keliomis pozicijomis palypėjo aukščiau nei Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, į trasą išvažiavę anksčiau nei kiti kolegos iš Lietuvos. Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu kol kas nepersistengia ir į viršų kopia pamažu. Pirmame kelio punkte ekipažas keliomis pozicijomis aukščiau nei startavo.
21.00 val. Jau pirmame greičio ruože prognozuojama, kad šie metai gali išties būti Nassero Al-attiyah, gamyklinės „Toyotos“ komandos piloto, metais. Mat startavęs iš antros pozicijos, N. Al-attiyah pirmąjį kelio atžymos punktą pasiekė 38 sekundėmis greičiau nei Carlosas Sainzas, išvažiavęs į trasą pirmas.
20.52 val. Kol stipriausi ir pajėgiausi Dakaro ralio sportininkai, už nugarų turintys gamyklines komandas, jau tolsta nuo antrojo trasos punkto, A. Juknevičius ir D. Vaičiulis pasiekė pirmąją kelio atžymą. Preliminariais duomenimis ekipažas šiek tiek smuktelėjo iš savo startinės 15-osios pozicijos.
B. Bradausko finišas, M. Dubickienės/Agroeta nuotr.
20.49 val. Panašu, kad Lietuvos motociklininkams sekėsi išties labai nevienodai. Į lenktynes neįsivelti pažadėjęs Balys Bardauskas pirmąjį 84 kilometrų greičio ruožą įveikė būdamas preliminariai 105 vietoje, startavęs iš 63-osios. Arūnas Gelažninkas taip pat prisipažino nesistengęs siekti rekordų ir preliminariai užėmė 55 vietą, startavęs iš 54 vietos. Iš viso Dakare šiemet startavo 137 motociklininkai.
20.41 val. Į trasą pagaliau išlėkė ir Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu.
20.38 val. Paskutiniai pasiruošimo startui darbai ir „Agrorodeo“ komandoje. Saulius Jurgelėnas, komandos šturmanas, dar kartą patikrino visų keturių padangų slėgį. Kaip pasakojo DELFI ne vieną Dakaro ralį įveikęs šturmanas, į greičio ruožą ekipažas išvažiuos padangose turėdami 1 barą slėgio.
20.28 val. Panašu, kad kova tarp lyderių bus arši. Nors C. Sainzas startavo pirmas, jį tuoj pavijo Nasseras Al-attiyah bei Ginelis De Villiersas.
20.23 val. Į trasą išvažiavo Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.
20.22 val. Carlosas Sainzas, „Mini“ ekipos lyderis, pasiekė pirmajį Dakaro ralio kelio punktą.
20.17 val. Iš karto po C. Sainzo startavo ir kitos Dakaro ralio žvaigždės: Nasseras Al-attiyah, Stephane'as Peterhanselis, Ginielis de Villiersas ir kiti.
20.05 val. Į trasą išvažiavo pirmasis automobilis. Jame „Mini“ komandai atstovaujantis Carlosas Sainzas ir Lucasas Cruzas. Judėti į greičio ruožą rengiasi ir Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu. Reikėtų pastebėti, kad tiek startas, tiek finišas – bivake.
20.02 val. „Dakaras prasideda ir prasideda rutina. Mes jau buvome pasiruošę, apsipylę vandeniu, turėjome startuoti ir staiga paskelbė, kad atideda startą daugiau nei valandai. Jau dabar būtume važiavę greičio ruože. Bet kai šaus vėliau daug kas po tos valandos, manau, bus reikalų“, – prognozuoja Antanas Juknevičius.
19.51 val. Lietuvos lenktynininkai juokauja, kad čia – Dakaras, ir laukti jie pripratę. Visgi Antanas Juknevičius, „Craft bearings“ lyderis, neslėpė, kad seniai bematė tokią prastą organizaciją. Tiek jo šturmanui Dariui Vaičiuliui, tiek „Agrorodeo“ ekipažo navigatoriui Sauliui Jurgelėnui belieka laukti rankas sudėjus.
19.41 val. „Trasa tokia pati, kaip ir pernai, tokia daugiau mažiau žinoma. Sako, jeigu pirmą dieną sekasi viskas labai gerai, tai reiškia, po to bus blogai. O man gal po 5 minučių nuo starto išsikrovė baterijos įrangos, nebežinojau, koks mano kilometražas. Tai vienoje vietoje pasiklydau, neradau vieno kelio punkto. Ir, manau, čia menki praradimai, nes buvau įsipylęs nepilnus degalų bakus, kad lengvesnis motociklas būtų, tai jeigu būčiau užstrigęs ilgam, būtų buvę daug bėdų. Nebuvo sudėtinga naviguoti, galėjau važiuoti pagal vėžes, bet įrangą reikės susitvarkyti“, – DELFI sakė B. Bardauskas.
19.38 val. Finišą pasiekė ir Balys Bardauskas. Tiesa, lenktynininkas sukėlė šiek tiek nerimo visiems, mat B. Bardausko neužfiksavo jokia Dakaro ralio įranga ir atrodė, kad lenktynininkas kažkur užstrigo.
19.30 val. Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ lyderis, informavo, kad pirmajame greičio ruože startas automobiliams gerokai vėluos ir jų ekipažas greičiausiai pajudės valanda vėliau nei buvo numatyta.
19.11 val. „Taupiausi ir save, ir techniką. Daug dulkių buvo upės vagoje, akmenų, todėl „nespaudžiau“. Poroje vietų buvo neaiškumų, bet sekiau vėžėmis ir taip atrasdavau kelią. Visą greičio ruožą lenkiau, mane aplenkė gal tik vienas ar du sportininkai. Nebuvo labai sudėtinga. Tik troškino, burna visą laiką džiuvo“, – DELFI sakė A. Gelažninkas.
A. Gelažninkas, BNS nuotr.
Sportininkas prisipažino, kad netoli finišo užsižiūrėjo į kelio knygą ir vos nesirėžė nuo kopos žemyn.
„Gerai, kad stati kopa nebuvo“, – pasidžiaugė lenktynininkas.
19.07 val. Finišą pasiekė Arūnas Gelažninkas. Nuo lyderio sportininkas preliminariais duomenimis atsilieka beveik 16 minučių.
19:00 val. Nors pagal numatytą laiką turėjo būti duotas startas automobilių ir bagių vairuotojams, panašu, kartojasi tradicinės bėdos – viskas vėluoja. Kaip informavo lenktynių trasoje dirbantis žurnalistas Paulius Garkauskas, automobiliai į trasą neišleidžiami, mat dar nebaigė startuoti motociklininkai.
„Matau, kad dar bent 7 laukia eilėje“, – sakė DELFI žurnalistas.
Pirmasis į trasą išlėkti turi Carlosas Sainzas, praėjusių metų Dakaro ralio nugalėtojas, lenktyniavęs su „Peugeot“ komanda. Šiemet C. Sainzo ir Lucaso Cruzo duetas lenktyniauja po „Mini“ vėliava.
18.48 val. Pirmasis motociklininkas pasiekė pirmos Dakaro dienos greičio ruožo finišą. Tiesa, Cesariui Pardo iš Peru vargu ar tai daug reiškia, mat paskui – kur kas greitesni sportininkai, greičiausiai trasą įveiksiantys greičiau nei jis.
18.33 val. Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ lyderis, pasakojo, kad prieš startą Dakaro ralio organizatoriai leido laukiantiems starto dalyviams užsukti į bivaką. Čia komanda pasitikrina paskutinį kartą techniką, be to, nuleidžia ratus ir paruošia juos važiavimui kopomis.
„Šiaip mes tą patį darytume, – šypsojosi B. Vanagas. – Dar nesijaudinu ir tikiuosi, kad šis Dakaras bus lengviausias iš visų. Bent jau norėčiau, kad taip būtų.“
18.29 val. Arūnas Gelažninkas skrieja ir toliau. Motociklininkas pasiekė ir antrąjį trasos punktą – beliko įveikti likusią greičio ruožo dalį ir finišuoti. Balys Bardauskas, nors ir startavo prieš kurį laiką, pirmojo punkto dar nepasiekė. Visgi vyras ne kartą pabrėžė, kad nesiruošia veltis į lenktynes, jo tikslas – viso ralio, ne vieno iš etapų, finišas.
18.23 val. Panašu, kad keturračių įskaitoje visi taškai ant „i“ jau sudėlioti. Pirmasis čia – argentinietis Nicolas Cavigliasso.
18:15 val. Kol motociklininkai važiuoja pirmuosius kilometrus Peru dykuma ir kopomis, automobilių vairuotojai laukia savo starto, kuris numatytas dar po pusvalandžio. Kaip informavo starto laukiantis DELFI žurnalistas Paulius Garkauskas, automobilių vairuotojai tikrinasi paskutines detales, apžiūri automobilius ir kaupiasi būsimoms lenktynėms.
18.13 val. Nors Dakaro ralio organizatorių sistema streikuoja, panašu, jog startuoti pavyko ir Baliui Bardauskui. Oficialiai nurodoma, kad jo startas Lietuvos laiku buvo 17.48 val.
18.07 val. Arūnas Gelažninkas demonstruoja, kad ne vienerius metus gyvena apsižergęs motociklą. Tuoj po starto vyras pasiekė pirmąjį kelio punktą ir kol kas nuo greičiausiojo atkarpoje atsilieka 5 min. 37 sek. Tačiau verta pastebėti, kad kol kas nestartavo patys greičiausi klasės motociklininkai.
17.57 val. Kone pusvalandžiu vėliau nei buvo numatyta, 17.43 val., startavo Arūnas Gelažninkas. Netrukus po jo į trasą išvažiuos ir Balys Bardauskas.
17.50 val. Atrodytų, tik 84 kilometrai, tačiau ne veltui lietuviai įspėjo neatsipalaiduoti. Prancūzas Axelis Dutrie, važiuojantis keturračių įskaitoje, sustojo 18 kilometre. Panašu, kad lenktynininkas patyrė rimtą gedimą, kurio remontas užtruks bent porą valandų, praneša ralio organizatoriai. Šis lenktynininkas dėjo daug vilčių dėl podiumo, mat pastaruosius porą metų finišuodavo tarp dešimties geriausių sportininkų. Nesėkminga ralio pradžia rodo, kad teks kaip reikiant pasistengti.
17.46 val. Nepaisant to, kad lietuvių starto laikai buvo numatyti gerokai anksčiau, išleidimo į greičio ruožą procedūra sutriko. Kai kurie sportininkai jau spėjo įveikti trasą ir pasiekti antrąjį atžymos punktą bei priartėti prie finišo, o lietuvių kol kas trasoje nė nematyti.
Pirmi į išbandymus leidosi Lietuvai atstovaujantys motociklininkai – Arūnas Gelažnikas ir Balys Bardauskas. Pastarojo, beje, laukia ypač sunkus išbandymas, mat B. Bardauskas lenktyniauja motociklininkų vienišių klasėje, kur draudžiama bet kokia mechanikų pagalba – padėti čia vienas kitam gali tik šios klasės dalyviai.
Motociklininkai startavo atbuline tvarka: pirmiejį į apšilimu vadinamą greičio ruožą išvažiavo didžiausius starto numerius turintys pilotai, paskutiniai – geriausieji, dažnai įveikę jau ne vieną Dakarą. Automobilių, bagių ir sunkvežimių ekipažai startuos kaip įprasta – didėjančia tvarka.
P. Garkausko/DELFI nuotr.
Tad pirmieji į trasą išvažiuos Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ ekipažas, antri – Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowkis, „General Financing team Pitlane“ komanda, ir treti – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas.
Iš viso šiandien lenktynininkams teks įveikti kiek daugiau nei 300 kilometrų, iš kurių 84 km – greičio ruožas. Didžioji dalis šio ruožo, 85 proc., veda per smėlį ir kopas, mažoji dalis driekiasi per akmenuotas, kietas vietas.
Tokia kombinacija, kalbėjo D. Vaičiulis ir A. Juknevičius, ne pati sunkiausia, tačiau pavojinga tuo, kad smėlyje pilotai važiuoja išleistomis padangomis, o akmenuotuose ruožuose jų reikia kuo kietesnių.
Stebėti, kaip sekasi Lietuvos ir kitų šalių lenktynininkams, galite čia.