Pirmadienis – oficiali Dakaro ralio pradžia. Ateinančias 11 dienų lenktynininkai iš viso pasaulio kratysis po kopas ir akmenis, krapštysis smėlį iš akių ir kratys jį iš kišenių, važiuos šimtus kilometrų, norėdami pasiekti taip trokštamą finišą. Laukiantis greičio ruožas – vos 84 km ilgio, bet Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ komandos šturmanas, ragina neapsigauti – vietų klaidoms apstu.
Lenktynininkams teks nuvažiuoti iš Limos į Piską, visa numatyta distancija – 331 kilometras, o 84 km – greičio ruožas. Pirmieji prie starto linijos stos motociklininkai ir keturračių vairuotojai, vėliau – bagiais ir automobiliais lenktyniaujančios komandos, o paskutiniai – sunkvežimių ekipažai. Numatyta, kad iš bivako ekipažai pajudės apie 10 val. Lietuvos laiku, tačiau greičio ruože startuos kur kas vėliau.
Numatyta, kad motociklų ir keturračių vairuotojai greičio ruože startuos 16.30 val. Lietuvos laiku. Bagių ir automobilių vairuotojai į trasą leisis 18.54 val. Sunkvežimių vairuotojai išjudės vėliausiai – 20.30 val.
„Greičio ruožas prasideda ten pat, kur pernai irgi pradėjome pirmą dieną. Tik pernai mes važiavome pagal laikrodžio rodyklę, šiemet važiuosime prieš ją. Reiškia, bus daugiau kairių posūkių“, – apie trasą pasakojo Antano Juknevičiaus šturmanas.
Pasak jo, didžioji dalis greičio ruožo – 85 proc. – smėlis, likusieji 15 proc. – kieta danga ir akmenys. Be to, daugiau nei pusę visos smėlėtos atkarpos sudaro kopos. Tiesa, pabrėžia šturmanas, ne pačios didžiausios.
„Labai nedidelės, vos poroje vietų bus didesnės kopos, per kurias reikės atsargiai verstis. O didžioji dalis yra tokie smėlio kanjonai. Šis greičio ruožas, sakyčiau, yra daugiau apšilimas prieš Dakarą“, – kalbėjo D. Vaičiulis.
Dvi sunkios atkarpos
Sunkesnės atkarpos pirmadienio greičio ruože, anot D. Vaičiulio, viso labo dvi. Nuvažiavus apie 10 kilometrų nuo greičio ruožo pradžios laukia didelė kopa, į kurią reikės užkilti, o vėliau atsargiai persiversti į kitą jos pusę. O maždaug trasos viduryje – 6 kilometrų išdžiūvusi ir akmenuota upės vaga.
„Šioje vietoje reikės elgtis atsargiai, kad nenumuštume ratų“, – pasakojo „Craft bearings“ šturmanas.
Jam pritarė ir Antanas Juknevičius, pabrėžęs, kad lenktynininkams blogai yra tada, kai iš smėlio, su išleistais ratais, važiuojama į kietą, akmenuotą ruožą, ir atvirkščiai, kai kietomis, stipriai pripūstomis padangomis, išvažiuojama į minkštą, klampų smėlį.
„Tada būna blogai. Bet taip ir turi būti Dakare, neleis organizatoriai, kad viskas būtų vienodai. Bet tai tik 84 kilometrai, kad visi apšiltų, apsiuostytų ir pasiruoštų. O antrąją dieną bus taip, kaip būna Dakare“, – perspėjo lenktynininkas.
Navigacinių iššūkių nebus
D. Vaičiulis juokavo, kad šiemet organizatoriai įsigijo spalvotų spausdintuvų, nes kelio knygoje atsirado spalvų. Raudona spalva išskirti šauktukai, žymintys pavojingas vietas, mėlyna spalva pažymėtos kryptis, nurodančios azimuto laipsnius. Tarp naujų ženklų – įspėjantis apie saugomas teritorijas. Jose, pasakojo šturmanas, reikės kruopščiai laikytis trasos, apie tai visi buvo įspėti ir surengtame brifinge.
„Apskritai, didžiąją laiko dalį kelią mums rodys speciali įranga, mat didžioji dalis punktų, pro kuriuos turime pravažiuoti, bus užfiksuojami iki jų likus 800 metrų. Tad važiuosime tiksliai turėdami kryptį, tai navigacija nebus sudėtinga“, – aiškino D. Vaičiulis.
Sudėtingiau gali būti tik motociklininkams, mat jų starto tvarka – atvirkščia. Tai yra, pirmi startuos silpnesni, naujokai, o paskutiniai – ilgamečiai lyderiai.
„Žiūrovų turėtų laukti geras reginys, nes stipresni vysis silpnuosius ir vienu metu finiše atsidurs daugybė motociklininkų. Drauge, mažiau patyrę motociklininkai padarys daugybę papildomų vėžių, tad kai kuriose vietose bus sudėtinga ir šturmanams“, – kalbėjo šturmanas.