Sportas

2021.01.17 07:37

Į Lietuvą grįžęs Vanagas pabrėžė lietuvių bendrystę ir išreiškė viltis dėl kito Dakaro

LRT.lt2021.01.17 07:37

Į Lietuvą Benediktas Vanagas kartu su Filipe Palmeiro atvežė 12–tą vietą. Ne tą, kurios tikėjosi ir jie, ir visi autosporto fanai, tačiau tą, kuri teikia džiaugsmą ir pasitenkinimą visai B. Vanago komandai. Kalbėdamas oro uoste lenktynininkas džiaugėsi savo ir kitų lietuvių pasiektais rezultatais ir pasidalino įžvalgomis apie šių metų Dakaro subtilybes.

„Mums yra labai smagu, kad didžioji dalis lietuvių atvažiavo į finišą, kad mes turime įvairiausių rekordų ir tai tikrai labai veža. Labai buvo smagu turėti lėktuvą, kuriuo skrenda išskirtinai lietuviai.

Mikroklimatas yra komandos reikalas ir visi lietuviai yra vienos komandos nariai. Niekada nebūdavo didelės bėdos dėl bendradarbiavimo, galbūt mes nedaug pasakodavome apie tai.

Šiais metais buvo geras pavyzdys tą parodyti – bendras lėktuvas, bendros nuotraukos ir t.t. Tai tikriausiai yra ir mūsų pačių atsakomybė rodyti tą bendruomeniškumą. Taip pat ir žiniasklaidai, iš kurios tą pamato ir visi kiti žmonės. Aišku, kartais tu gauni žymiai daugiau dėmesio parodydamas tam tikras intrigas“, – apie lietuvių bendradarbiavimą Dakare kalbėjo B. Vanagas.

Paprašytas įvertinti pasirodymą Dakare B. Vanaga išliko konservatyvus – taip, yra kuom pasidžiaugti, bet taip pat yra išmokta ir daug vertingų pamokų.

„Turbūt yra ankstoka vertinti. Kalbant apie mūsų ekipažą, taip, tai yra 12–ta vieta. Žinau, kad visi tikėjosi pirmojo 10–tuko. Nepaisant to, mes esame padarę tam tikrą analitinį darbą ir matome, kad šiais metais mes atvažiavome su 5 valandų atsilikimu nuo lyderio, kai prieš 2 metus, užėmę 11–tą vietą, turėjome 8 valandų atsilikimą.

Konkurencija šiais metais buvo tokia, kuri neleido mums padaryti visų namų darbų. Manau, kad mes žinome kur mes turime tobulėti ir ką mes turime padaryti, dabar norisi truputį išsimiegoti ir keliauti į priekį“.

Paklaustas ko trūko iki pirmojo 10–tuko, B. Vanagas šmaikštavo.

„Prieš dvejus metus trūko 5 sekundžių. Įsivaizduokite, pravažiuoji 6000 km ir pritrūksta tų niekingų 5 sekundžių. Šiais metais trūko truputį daugiau, bet iš esmės irgi nebe tiek daug. Nebėra didelių dalykų, kuriuos mes galime pakeisti. Dabar mes galime tik šlifuoti smulkmenas, kurios ir atneša tą trūkstamą laiką.

Iš pagrindinių priežasčių, tikrai matau, kad buvo keletas faktorių. Gavome naują automobilį, mes jį testavomės Lietuvoje ir mums atrodė, kad mes jį jau pakankamai supratome. Dakaro metu paaiškėjo, kad dar keturias dienas mes su tuo automobiliu greitėjimo ir tikrai to laiko pritrūko gale Dakaro.

Tuo Dakaras ir yra unikalus, jį sudaro dešimtys tūkstančių smulkmenų ir jį laimi ne ta komanda, kuri turi greičiausią bolidą ar daugiausiai pinigų, bet laimi tie, kurie tas dešimtis tūkstančių smulkmenų padaro geriau negu kiti.

Pastebėjau, kad per mano 9 metus Dakare yra trys fazės.

Pirmoji buvo daug ambicijų, mažai patirties ir daug nuotykių. Antrojoje mes mokėmės ir dėliojomės naujus konceptus. Paskutiniai trys metai yra ganėtinai stabilūs – šių metų Dakare nepadarėme jokių akibrokštų.

Norėtųsi tikėti, kad dešimtasis Dakaras bus tas, kuriuo pavyks nustebinti visus“, – viltį ateičiai išreiškė lenktyninkas.

Ne kartą iš B. Vanago lūpų šiais metais skambėjo neviltis dėl sudėtingos navigacijos, kuri dažnai reikalaudavo sugaišto trasoje laiko.

„Iš vienos pusės man būdavo apmaudu kai mes suklysdavome, bet iš kitos pusės aš matydavau A kategorijos ekipažus, kurie važiuodavo prieš srovę pasiimti taškų – jie irgi klydo.

Šis Dakaras navigaciškai tikrai buvo sudėtingas, bet jis nebuvo sudėtingas tik mums. Aš matau, kad su tuo susidūrė visi, reiškiasi tai tiesiog buvo žaidimo dalis šiame Dakare“, – trumpai situaciją įvertino B. Vanagas.

F. Palmeiro paklaustas apie pokyčius palyginus su pirmaisiais metais dirbant su B. Vanagu įvardino du dalykus – naują automobilį ir naują trasą. Kalbėdamas apie asmeninį santykį su lietuviu jis išliko nuoširdus.

„Dakaras trunka 12 dienų. Vieną dieną sekasi geriau, kitą dieną blogiau. Rezultatas tikrai yra geras, mechanikai ir visa komanda dirba nuostabiai. Nepavyko pasiekti 10 vietos, bet palyginus su kitais Dakarais, šiais metais ši vieta turi žymiai didesnę vertę“,– patirtį apibendrino F. Palmeiro.