Sportas

2021.01.04 18:08

Vaidoto Žalos komandai Dakaras galutinai baigtas – nuspręsta variklio neremontuoti

LRT.lt2021.01.04 18:08

Vaidotas Žala su „Agrorodeao“ komanda galutinai trukiasi iš 2021 metų Dakaro ralio, savo tiesioginės transliacijos feisbuke metu pranešė pats lenktynininkas. Po nesėkmės pirmojo greičio ruožo pabaigoje ir automobilio gedimo bei remonto į antrąjį etapą išvažiavęs lenktynininkas iškart turėjo sustoti, nes sugedo „Mini“ automobilio variklis. Po nuodugnių diskusijų tarpusavyje bei su „X-Raid“ komandos mechanikais nuspręsta variklio neremontuoti ir šių metų Dakare nebevažiuoti.

„Teoriškai būtų galima viską nusiardyti, bandyti valyti sistemą, nes aišku yra metalo drožlių tepale. Bet tai iš esmės yra darbas vardan darbo. Visi požymiai sako, kad varikis patyrė perkrovą, po kurios net ir išsivalius tęsti važiavimą gali ir nepavykti. Mes čia atvažiavome ne tam , kad tiesiog atridėtume iki finišo.

Motoro keitimo opcija yra labai komplikuota. Dakaro taisykles leistų grįžti į lenktynes ne įskaitoje, bet ten yra daug apribojimų ir išlygų, kurios apriboja tikro sportavimo galimybę“, – kalbėjo V. Žala.

Pirmajame Dakaro ralio etape lietuvis varžėsi su pačiais garsiausias Dakaro lenktynininkais, tokiomis žvaigždėmis kaip Stephane`as Peterhanselis, Carlosas Sainzas ar Nasseras El Attiyahas. Tad gauti didžiulę baudą už variklio keitimą ir likusį Dakarą važiuoti dėl tik važiavimo V. Žala nenori.

„Vienas dalykas – niekada nestartuosi aukščiau 25 vietos. Kasdien prie rezultato bus prilipdyta 15 min. bauda, pirmą dieną startuosi iš „galiorkos“. Tai reiškia daug lenkimų, mašinos laužymą, riziką. Investicija ir darbas tam pasiekti būtų milžiniškas resursas, panašu, kad ne mūsų kišenei. Iš „X-Raid“ pusės irgi logiškai nesimato didelės prasmės. Padiskutavome ir ieškosime kitų sprendimų, kaip susidėlioti reikalus į priekį. Pasitarę nusprendėme, kad nėra prasmės bandyti tiesiog išvažiuoti į trasą vardan išvažiavimo.

Mano vizija radikaliai pasikeitė pastarosiomis dienomis. Jeigu anksčiau atrodė, kad po truputį turime artėti prie geresnio rezultato, sutelkti dėmesį į finišą, laikyti tam tikrą rezervą ir žiūrėti į priekį. Dabar manau, kad vienintelė prasmė yra agresyviai važiuoti ir pasitikrinti, ar turime čia vietą ar ne“, – teigė „Agrorodeao“ pilotas.

Anot V. Žalos, pirmajame etape sugedus iki finišo likus 20 km, o po to Benediktui Vanagui jį tempiant iki finišo, „Mini“ variklis greičiausiai patyrė lemiamą gedimą.

Pirmajame etape sugedo V. Žalos automobilio sankaba, ji sugadino ir greičių dėžę, bet abu šie automobilio mazgai sekmadienio naktį buvo pakeisti. Vis dėlto išriedėjus į trasą ir davus automobiliui bei varikliui sportines apsukas, pasirodė, kad variklis nebeatlaikys tokio režimo.

„ Kas atsitiko? Mano teorija, turinti daugiausia logikos sako, kad vakar bandydami pasiekti finišą, buksuojant sankaba, tikrai smarkiai užkaito, o sustojus sankaba ne iki galo atsipalaidavo. Man atrodė, kad variklis paliktas neutralioje padėtyje, bet panašu, kad taip neįvyko. Tai reiškia, kad tuo metu, kai Benediktas tempė mus į finišą, mes tiesiog persukome motorą.

Pasidėjus automobilį ant stendo laisvomis apsukomis ar lengvai važiuojant į startą požymių nesimato, bet važiuojant varžybiniu tempu išlindo požymiai, parodę, kad varikliui buvo neigiamas apkrovimas. Tas mūsų nuogąstavimas pasitvirtino, kai grįžome į bivuaką, išleidome tepalą ir pamatėme pašalinių drožlių tepale. Išmetimo sistemoje dūmas ne toks, koks turi būti, garsas ne toks. „X-Raid“ inžinieriai sakė, kad galima bandyti ardyti ir sistemą valyti, bet važiuojame ne pirmus metus ir žinome, kad tai būtų sprendimas dėl spredimo. Daugybė darbo nežinant, ar tas motoras dar gyvens“, – pasakojo V. Žala.

Dabar „Agrorodeo“ komanda nusprendė grįžti atgal į Džedos uostą ir toliau spręsti, ką daryti. Gali būti, kad teks laukti sausio 16 d. suplanuoto bendro skrydžio į Lietuvą arba komanda ras būdų grįžti anksčiau.

„Nusprendėme, kad ieškosime kitų būdų suvesti sąskaitas su šiuo sporto. Arba kitų metų sausį (Dakare), arba sugalvosime kažkokių sprendimų greičiau. Bet tai nebus šių metų Dakare“, – užbaigė V. Žala.