Sportas

2020.10.22 14:21

Gamyklinę „Toyota“ vėliavą nešiantis Vanagas – apie naują šturmaną, galimą bolidą ir didžiulę atsakomybę

Marius Andrijauskas, Paulius Cubera, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.10.22 14:21

Benediktas Vanagas ketvirtadienio vakarą pristatė vieną didžiausių naujienų lietuviško Dakaro pasaulyje – jo komanda tapo gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos dalis su prierašu „Baltics“. Prieš dvejus metus aukščiausią vietą Dakaro bendroje įskaitoje pasiekęs vairuotojas dar nežino visų būsimo ralio detalių, tačiau tikina, kad gamyklinės komandos vardas – didžiulė atsakomybė ir plačios galimybės.

„Toyota Gazoo Racing“ pavadinimas yra skirtas tik „Toyota“ padalinio gamyklinei komandai, o „Baltics“ reiškia, kad esame dalinai gamyklinė arba regioninė gamyklinė komanda. Pagrindinis privalumas, kad mes galėsime naudotis naujausiomis „Toyota“ technologijomis ir kompetencijomis. Tai nieko nekeičia šiai dienai, bet mes patenkame į labai rimtą šeimą ir mūsų laukia potencialiai nemažos galimybės, jeigu jas sugebėsime pasiimti“, – LRT TV Naujienų tarnybai sakė B. Vanagas.

– Ar galite papasakoti, kaip jums tai pavyko?

– Su „Toyota“ startuojame nuo 2015 metų, nuvažiuoti penki Dakarai. Kvietimas prie derybų stalo atėjo šių metų Dakare, kai pavažiavome starto podiumą. Jie sakė, kad seką, ką mes veikiame, kad jų manymu esame geriausia privati komanda.

– Kas lemia tokį dėmesį – fantastiški skrydžiai, media komandos darbas ar tik rezultatai?

– Fantastiški skrydžiai gražu žiūrovui, bet visi profesionalai supranta, kad jų nereikia, nes jie gali labai blogai baigtis. Gamyklinė komanda ne viena naudojasi ir mūsų komunikacijos idėjomis, kaip mes pristatome Dakarą, mato, kiek Dakaras yra populiarus Lietuvoje, mes ir kiti lietuviai. Mato, kaip turėdami santykinai nedidelius resursus sugebame juos išnaudoti ir būti efektyvūs. Mato mūsų komandoje potencialą ir nusprendė mus laikyti truputį arčiau savęs.

– Paminėjote resursus, kiek keičiasi biudžetas ir kiti dalykai? Kiek gamyklinės komandos vardas palengvina uždavinius?

– Iš esmės – pasunkina. Šiuo atveju suteikia technologines galimybes, bet mūsų susitarimas nėra finansinis, mes toliau liekame privačia komanda, kuri generuojasi resursus pati, finansinė eilutė šiek tiek iš „Toyota“ pusės padidėja, bet ne tiek, kad galėtume neatpažįstamai pasikeisti. Tas technologijas dalinai gal gausime nemokamai, bet didžiąją dalimi visą „geležį“ reikės pirkti patiems.

Praėjusiais metais tokiu metu teko ieškoti naujų partnerių, dabar yra gera naujiena, bet ji irgi yra investicinė. Turėsime būti išmintingi, kad galėtume tokiomis technologijomis pasinaudoti.

– Ar tenka kažką aukoti dėl tapimo gamykline komanda?

– Mes išlaikome savo identitetą, vadinasi juoda-balta ir Vytis išlieka, mums tai yra tikrai labai svarbu, kaip komandai. Mums buvo taip pat svarbu išlikti pagrindiniais sprendimų priėmėjais, būsime savarankiška organizacija, patys priimsime sprendimus.

Mes norime būti savarankiški, norime patys priiminėti sprendimus ir tai nelengvina mūsų gyvenimo. Būnant vaikų darželyje, kur auklėtoja prižiūri vaikus ir pasako, ką daryti, yra gerokai paprasčiau. Mūsų pasirinktas kelias yra kitoks ir manau, kad tai mums tobulėti leis dar labiau.

– Kokius reikalavimus, iššūkius, tikslus Dakar atneša šis statusas?

– Tai pirmiausia reiškia, kad gamykla mumis pasitiki, mes įgauname šiek tiek daugiau įrankių, aš ir komanda supranta, kad lūkestis bus dar didesnis. Tiek iš „Toyota“, nors mes nieko nepasižadėjome, tiek iš auditorijos Lietuvoje. Aš žinau, kaip sunku yra kovoti dešimtuke, nes mes labai arti jo esame. Iš vienos pusės – širdis džiaugiasi, iš kitos – supranti, kad tai yra milžiniška atsakomybė.

Priėjimas prie technologijų visiški nereiškia, kad tu jomis išmintingai pasinaudosi, kad tu nepadarysi klaidų, o Dakaras yra apie klaidas, Dakare klysta net ir gamyklinės komandos. Taip, mes turime aštuonis Dakarus už nugaros, aš asmeniškai kaip vairuotojas, daugiau startavusių, kaip vairuotojai nėra. Bet aš žinau, su kuo teks kautis, pavyzdžiui Nani Roma startuos 25-ajame. Tai yra tris kartus daugiau.

– Minėjote technologijas. Apie ką konkrečiai kalbame?

– Tai visų pirma yra technika, kurią naudojame, pats automobilis. Šiek tiek per anksti kalbėti apie automobilį, manau, kad šiam momentui jau būtume turėję automobilį, bet grįžus iš Dakaro vasario mėnesį ir pradėjus derybas visai netrukus prasidėjo „covidas“, pasaulis padarė trijų mėnesių pertrauką.

Tuo metu visi sprendimai ir derybos buvo užšaldyti, dabar esame atsiliekantys 3 mėnesių grafike. Dabar labai sunku pasakyti, kokios technologinės naujovės, koks automobilis bus šiame Dakare, labai gali būti, kad aš startuosiu su tuo pačiu. Bet dabar dirbame sunkiai ir gal gali įvykti stebuklas ir turėsime kažką naujo. Bet kalbant apie kitus metus, gal jau turėsime naujesnę techniką, jeigu tik sugebėsime į ją investuoti.

– Ar renkantis šturmaną gamyklinė komanda turės balsą? Gal jau yra aišku, kas prisijungs prie jūsų?

– Mes artimiausių dviejų savaičių bėgyje turėtume žinoti, kas bus šturmanas. Šiuo metu turime tris kandidatus ir aš labai tikiuosi, kad turėsime šturmaną ne tik Dakarui, bet minimum – sezonui. Pabuvę su Filipe, gamyklinės komandos šturmanu, kuris turi 9 metų patirtį, matau, kad kompetencijos yra tikrai ne veltui.

– Kokia yra Sebastiano Rozwadowskio situacija?

– Palaikome ryšį turbūt kas savaitę. Sebastianas yra visiškai pasveikęs, mes ir jis manome, kad tai buvo koronavirusas, bet tada nelabai žinojome, kas tai yra Europoje. Sebastianas bus komandos bičiulis, jis dalyvauja komandos gyvenime, bet šiai akimirkai jo kandidatūros nesvarstome.

– Ar „Toyota“, kaip gamyklinė komanda, gali apriboti pagalbą kitiems sportininkams?

– Pagal dabartinį mūsų susitarimą mes neturime jokių sutartinių įsipareigojimų padėti komandai. Bet man atrodo, kad čia yra savaime suprantamas dalykas, žaidžiame vienoje smėlio dėžėje, vadiname save sąjungininkais, natūralu, kad jeigu bus šansas pagelbėti – taip ir darysime. Bet išankstinių nuostatų, kad būsi vandens vežėjas – tikrai nėra.

– Šių metų Dakare komandoje buvo du bolidai. Kaip bus 2021 m.?

– Mūsų požiūris yra, kad komandai atstovaus du bolidai, kurių pilotai bus Edvinas Juškauskas ir Benediktas Vanagas. Kas bus Šturmanai – dar nėra aišku, dar dėliojamės planus, artimu metu bus aišku, kas dirbs ekipažuose.