Dėl metų pradžioje neįvykusio „Winter Rally“ buvo kalta gamta, bet automobilių sporto bendruomenė nė neįsivaizdavo, kiek ilgai teks laukti pirmųjų svarbesnių sezono startų. Pasaulinė pandemija iš pradžių neribotam laikui nukėlė visus lenktynių organizatorių planus, panardinusi į nežinomybę. Lietuvos automobilių sporto federacijai (LASF) teko atšaukti itin svarbų Europos kroso čempionato etapą ir kitus renginius.
Įprastai gegužę įsibėgėjantis šalies lenktynių sezonas šiemet vėluoja. Švelnėjančios karantino sąlygos leidžia tikėtis, kad didesnių praradimų bus išvengta. Daugiausiai klausimų lieka dėl didžiųjų renginių. Žiūrovams taikomi ribojimai organizatoriams žada naujų iššūkių.
„Visi darbai buvo sustoję iki dienos, kai paskelbta, kad galima pradėti aukšto meistriškumo sporto varžybas be žiūrovų. Dabar laukia skubus darbas, siekiant pradėti visus mūsų čempionatus“, – apie artimiausius uždavinius kalba LASF generalinis sekretorius Tadas Vasiliauskas.

Pandemija sujaukė ne tik Lietuvos autosporto kalendorių. Todėl ir lietuvių praradimai susiję su tarptautinėmis varžybomis.
„Faktas, kad praradome daug. Turėjome atšaukti Vilkyčiuose planuotą Europos automobilių kroso čempionato etapą. Tai yra vienintelis toks tarptautinis automobilių sporto renginys Lietuvoje. Dėl to labai gaila.
Tiek mes, tiek visa automobilių sporto bendruomenė neteko gero, kokybiško, įspūdingo renginio. Žinoma, nukentėjo ir lietuviški čempionatai – kai kurie atšaukti, kai kurie atidėti“, – apgailestavo T. Vasiliauskas.
Atrodytų, kad dėl savo ypatumų ribojimų automobilių sportui galėjo būti mažiau. Bet nuolaidos kuriai nors vienai sporto šakai veikiausiai būtų supriešinusios sporto bendruomenę.
„Automobilių sporto varžybose nėra tiek kontakto tarp dalyvių ar ekipažų. Dažniausiai lenktynininkai automobilyje būna dviese, kai kuriais atvejais – vieni. Be to, jie naudoja savą įrangą – šalmus, pošalmius, kostiumus, pirštines.
Žinoma, švelninimas galėjo prasidėti kur kas anksčiau, bet suprantame, kad nenorima išskirti vienos sporto šakos. Sveikintina, kad siekiama padėti visam profesionaliam sportui. Gerai, kad sporto šakos nėra kiršinamos ir visi drauge galėsime planuoti varžybas nuo gegužės 30 dienos“, – mintimis apie susidariusią padėti dalijasi LASF atstovas.

Šalies automobilių sporto praradimai galbūt mažesni nei kitų sporto šakų. Kai įvairioms lygoms ir varžybų organizatoriams teko visiškai nutraukti čempionatus, lenktynininkų sezonas dar nė nebuvo įsibėgėjęs.
„Esame dėkingoje situacijoje. Mūsų sezonas turėjo prasidėti balandžio – gegužės mėnesiais. Mėnesio pertrauka turės įtakos, bet dabar svarbiausia, kad lenktynininkai vėl galėtų sportuoti, o organizatoriai – rengti varžybas“, – padėtį vertino T. Vasiliauskas.
Šiemet jau atšauktų renginių sąrašas netrumpas. Dauguma jų sunkiai išsiverstų be žiūrovų. Pastarieji kol kas į varžybas nebus įleidžiami, vėliau, planuojama, jų skaičius bus gerokai ribojamas.
Nukeltas birželio pradžioje turėjęs vykti Žemaitijos ralis, organizatoriai atidėjo bendrą Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionato etapą. Atšauktas pirmasis kroso čempionato etapas, greičiausiai, neįvyks ir antrasis. Laiku neįvyko ir drifto čempionato etapas.
Pirmosios sezono varžybos prasidės birželį. Federacija tikisi, kad liepą visgi pavyks surengti trečiąjį dešimtmetį pradėsiančias 1006 kilometrų lenktynes Palangoje.
„Pradėsime nedelsdami. Birželį vyks kelių čempionatų etapai. Liepą prasidės didžiausi renginiai – ralio čempionatas, 1006 kilometrų lenktynės, kurios sutraukia daug žmonių.

Tikimės, kad ribojimai žiūrovams bus palengvinti. Nes dauguma organizatorių varžybų biudžetą surenka iš parduotų bilietų. Tas ribojimas kol kas skaudus, ne visi gali organizuoti renginius, kai nėra žiūrovų“, – pastebi T. Vasiliauskas.
Pasak LASF generalinio sekretoriaus, tai, kad ralio varžybos vyksta gamtoje, organizatorių negelbėja. Esant draudimams dėl žiūrovų, jų skaičiaus ribojimui ir specialiems reikalavimams, rengėjai būtų priversti samdyti dar daugiau aptarnaujančio personalo. Susidarytų dviprasmiška padėtis, kai žiūrovus suvaldyti būtų sunku, o visa atsakomybė tektų organizatoriams.
„Ralio varžybose – šimtai kilometrų ir greičio ruožų. Būtų sunku užtverti kiekvieną kilometrą ir neįleisti žiūrovų. Manau, kad tai sunkiai įmanoma. Organizatorių išlaidos dėl to tik dar labiau didėtų.
Paprasčiau būtų laukti, kada bus galima leisti daugiau žiūrovų į trasas ir užtikrinti sėkmingesnį renginį. Manau, yra organizatorių, kuriems žiūrovas svarbus, bet jie pasiryžę gelbėti čempionatus, suteikti galimybes sportininkams varžytis“, – pasakoja T. Vasiliauskas.
Pavasarį automobilių sportą užklupę sunkumai palaipsniui traukiasi. Pirmosios varžybos prasidės birželį, bet sezonas bus kitoks. Pandemija šalies automobilių sporto federaciją verčia susitelkti ties čempionatais Lietuvoje, nemažai pokyčių ir tarptautinių varžybų kalendoriuje.

„Kovą, įvedus karantiną, nelabai panikavome. Mūsų sezonas dar nebuvo prasidėjęs. Bet po to teko stabdyti visus čempionatus ir neįsivaizdavome, kada galėsime pratęsti“, – ribojimų pradžią prisiminė LASF generalinis sekretorius.
„Šiemet turėjo vykti bendras etapas su tikrai pajėgiu Lenkijos ralio čempionato etapu. Jis atidėtas, dairomės naujos datos, bet, tikėtina, kad Lenkijos atstovai neatvyks.
Praradimų yra, tačiau turime išsaugoti tai, ką galime ir nesinori atšaukti nė vieno renginio be svarbios priežasties.
Europos, pasaulio automobilių sportas visiškai sustojęs. „Formulės 1“ sezonas prasidės tik pirmąjį liepos savaitgalį, pasaulio ralio kroso čempionato etapas – rugpjūčio pabaigoje.
Faktas, kad daug tarptautinių renginių neįvyks. Mums dabar svarbiausi Lietuvos čempionatai, kuriuose varžosi mūsų sportininkai ir tampa šalies čempionais“, – apie sezono aktualijas pasakojo T. Vasiliauskas.
Šalies automobilių sporto sezonas turėtų prasidėti birželio 20 d. Alytuje, Lietuvos mini ralio čempionato pirmuoju etapu. Gali būti, kad kai kurie organizatoriai ryšis varžybas pradėti dar anksčiau.