Sportas

2020.04.24 12:16

Ekspertai neatmeta galimybės, kad ateityje „Formulė-1“ gali tapti vien tik elektrine

LRT.lt 2020.04.24 12:16

Eksperimentuoti su elektros varikliais „Formulėje-1“ pradėjo 2009 metais, kai boliduose atsirado pirmosios kartos KERS sistemos. 2014 m. F-1 pasaulio čempionatas perėjo prie hibridinių jėgos agregatų, kurie naudojami iki šių dienų.

Visgi, kaip rašo f-1.lt, „Mercedes“ komandos skaitmeninio projektavimo skyriaus vadovas Geoffrey Willisas mano, kad ateityje „Formulė-1“ visiškai pereis prie elektrinės traukos ir bus apskritai atsisakyta vidaus degimo variklių.

„2009 m. mes žengėme pirmuosius žingsnius, vien tik norėdami suprasti šią technologiją. To nebuvo galima pavadinti rimtomis permainomis. Kai „Formulė-1“ perėjo prie turbininių hibridinių jėgos agregatų, tai jau buvo rimtos naujienos. Mes gerokai padidinome jėgainių efektyvumą, smarkiai padidinome galingumą, sumažinome degalų suvartojimą ir įrodėme, jog technologijas, kurios iki tol buvo vadinamos „laboratorinėmis“, galima naudoti lenktynių trasose.

Jei manęs paklausite, kokia kryptimi juda technologijos „Formulėje-1“ dabar ir ilgalaikėje perspektyvoje, tai ateityje „Formulė-1“ turėtų tapti vien tik elektrine. Tačiau mes turime turėti gerokai efektyvesnes jėgaines nei dabar. Mes turėsime pagalvoti, kaip išmokti kaupti energiją ne tik iš galinių bolido ratų, bet ir iš priekinių, naudoti visų varančiųjų ratų pavarą, o tai leistų pereiti prie naujos kartos elektrinių sistemų vadybos“, – teigė jis.