Naujienų srautas

Sportas2020.01.09 07:00

Lietuviai finišavo penktajame etape: Vanagas įkopė į 10-uką, sugedęs Žala prarado daugybę laiko

Atnaujinta 16.50
LRT.lt 2020.01.09 07:00

Ketvirtadienį vyko penktasis 2020-ųjų Dakaro ralio greičio ruožas, kuriame pasirodymą tęsė ir finišą pasiekė visi šeši Lietuvos ekipažai. Geriausiai pasirodė Benedikto Vanago ir Antano Juknevičiaus pilotuojami bolidai, o Vaidotas Žala prarado daug laiko dėl automobilio gedimo.

B. Vanago ir Filipe Palmeiro ekipažas po trečiojo tarpinio finišo buvo „dingęs“ dėl GPS gedimų, tačiau išniro finiše – 17-oje vietoje. Lietuvis su šturmanu bėdų beveik neturėjo, tik prarado vieną ratą. Jis nuo etapą laimėjusio ispano Carloso Sainzo atsiliko 32:50 min., o bendroje įskaitoje pakilo į 10-ąją vietą (+2:08:09 val.).

Už legendinio WRC lenktynininko įsitaisė Nasseras Al-Attiyah iš Kataro (+2:56 min.) bei prancūzas Stephene`as Peterhanselis (+6:11 min.). Lygiai taip pat po penkių ruožų atrodo lyderių trejetukas – C. Sainzas, N. Al-Attiyah (+5:59 min.) ir S. Peterhanselis (+17:53 min.).

Antanas Juknevičus ir Darius Vaičiulis šį greičio ruožą baigė 23-ioje pozicijoje. Nuo lyderio juos skyrė 53:49 min. „KREDA“ komanda papasakojo, jog neturėjo bėdų, tačiau džiaugėsi, kad jau šeštadienį turės vienos dienos pertrauką. Jie ir toliau kyla bendroje rikiuotėje – po 5 greičio ruožų jau yra 21-i (+4:35:41 val.).

Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno duetas visos trasos metu laikėsi ketvirtoje dešimtyje, o greičio ruožą baigė 36-i. Nuo C. Sainzo jie atsiliko 1:24:20 val. Dakaro ralio naujokai ir po ketvirtadienio lieka pirmajame 30-uke. Jie – 28-i (5:25:36 val.).

Už jų finišą pasiekė prieš šį etapą šalia B. Vanago besilaikę Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Jiems trasos viduryje teko keisti trasos dirželį, tad mūsų tautiečiai tarp trečiojo ir ketvirtojo tarpinio finišų prarado daugiau nei 1,5 val.

„Agrorodeo Dakar“ ekipažas šį greičio ruožą užbaigė 45-oje vietoje, o nuo lyderio jie atsiliko net 2:02:08 val. Bendroje rikiuotėje mūsų tautiečiai iš 12-osios pozicijos nukrito į 20-ąją (3:40:46 min.).

Galiausiai finišą pasiekė ir Gintas Petrus. Jo ir Tomo Jančiaus duetą nuo pirmosios vietos skyrė 2:16:03 val. Preliminariai lietuviai užėmė 48-ąją poziciją.

Po finišo „Petrus Racing“ komanda pripažino, jog sugaišo pusvalandį dėl keistos vairo traukės, taip pat papasakojo, kad minutę lenktyniavo su V. Žala. Nuo C. Sainzo po ketvirtadienio G. Petrus atsilieka jau 9:00:06 val. ir užima 47-ąją poziciją.

16:14 Galiausiai finišą pasiekė ir G. Petrus. Jo ir T. Jančiaus duetą nuo pirmosios vietos skyrė 2:16:03 val. Preliminariai lietuviai užima 48-ąją poziciją.

16:00 V. Žala ir S. Jurgelėnas po finišo pasakojo, kas atsitiko trasoje ir kokį remontą teko atlikti.

15:25 „Agrorodeo“ ekipažas pasiekė finišą. V. Žala su S. Jurgelėnu fiksuoja tik 45-ąjį geriausią laiką, nuo nugalėtojo atsilikę daugiau nei dvim valandomis (+2:02:08). Preliminariais skaičiavimis šis rezultatas nublokš „Agrorodeo“ komandą į 20-ąją vietą.

15:10 Finišavus E. Juškauskui ir A. Paliukėnui aiškėja, kas nutiko V. Žalos ekipažui. „Heston MRO team Pitlane“ pilotas pasakojo, kad trasoje matė ir sutiko „Agrorodeo“ lenktynininkus, kurie stovėjo sugedę ir remontavo „kažką po kapotu“. Anot dakro naujokų, V. Žala paragino juos tiesiog važiuoti tolyn, nes „Toyota“ vairuojantis E. Juškauskas padėti MINI vairuojančai komandai niekuo negali.

Smėlio kopų pažymėtu ruožu patenkinti Juškauskas ir Paliukėnas: tokią atkarpą važiuotume ir dar kartą

Tiesa, E. Juškauskas sutiko V. Žalą greičiausiai jau senokai, nes „Agrorodeo“ ekipažas užfiksuotas WP6. Nuo lyderių V. Žala atsilieka beveik 2 valandomis (1:57:11), tačiau tai, kad nuo WP5 iki WP6 važiuota apie 46 minutes, rodo, kad „Agrorodeo“ vėl važiuoja pilnu tempu (C. Sainzas šią atkarpą įveikė per 40 min.).

„Heston MRO team Pitlane“ ekipažas savo penktąjį etapą užbaigė 35-oje vietoje (+1:24:20).

14:25 Finišavo ir A. Juknevičiaus bei D. Vaičiulio ekipažas, užfiksuojamas 23-oje vietoje. Nuo C. Sainzo „KREDA“ atstovai atsiliko 53:49 min., nuo B. Vanago – 20:59 min.

„Kupstinga, šiandien kaklą skauda. Taip kratėmės, kad šakės. Svarbu, gera diena, jokių problemų neturėjome, ramiai pravažiavome, nerizikavome ratais, ratai nenumušti. Neišleidinėjome oro, buvo sunkiau per smėlį važiuoti, bet po vakarykščių ir užvakarykščių reiklų norėjome saugiai.

Rytoj paskutinė diena prieš poilsio dieną, reiktų dar labai gerai pravažiuoti ir dėliotis strategiją antrai Dakaro daliai“, – pasakojo A. Juknevičius.

Rimtesnių problemų su automobiliu išvengęs Juknevičius: po praėjusių dienų reikalų norėjome važiuoti saugiai

14:20 B. Vanagas papasakojo savo penktosios dienos įspūdžius ir klaidas.

Penktąjį Dakaro etapą įveikę Vanagas: per daug neklydome – tokia statistinė diena ofise

14:00 Labai prastos WP5 naujienos. Čia užfiksuotas V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas su net 1 val. 50:32 min. atsilikimu nuo lyderių (50 vt.). Akivaizdu, kad „Agrorodeao“ ekipažas turėjo labai rimtų bėdų, mat ties WP4 riba jų atsilikmas nuo lyderio siekė vos 13 su puse minutės. Teik daug laiko praradę lenktynininkai apie kovą dėl Top-10 greičiausiai jau gali pamiršti. Liko sulaukti oficialių žinių iš komandos stovyklos.

E. Juškauskas WP5 fiksuojamas 34-as (+55:44), o G. Petrus – 46 vt. (+1:14:46).

13:55 Nei WP4, nei WP5, nei WP6 neužfiksuotas B. Vanago ekipažas išniro finiše, kur priminiais duomenimis užėmė 17-ąją vietą (+32:50 min.). Preliminariais skaičiavimais toks laikas „Inbank Team Pitlane“ komandai leis pakilti į pirmąjį 10-uką bendrojoje įskaitoje.

13:45 Ties WP6 sutinkme A. Juknevičiaus ir D. Vaičiolio ekipažą, kurie čia klasifikuojami 22-oje vietoje (+44:36 min.).

13:00 Finišavęs A. Gelažninkas papasakojo apie savo avariją ir skaudų skrydį nuo motociklo.

Rimtą avariją penktajame greičio ruože patyręs Gelažninkas vos nesusilaužė sprando: nuo motociklo skridau apie 40 metrų

12:45 Ties WP5 pagaliau pasirodo pirmasis Lietuvos ekipažas ir tai yra „KREDA“ automobilis, klasifikuojamas 24-oje vietoje (+33:41), kiti lietuviai kol kas dingę iš radarų, ypač ilgai nėra jokios informacijos apie B. Vanagą, kuris nėra atžymėtas net ir prie WP4.

Portalui LRT.lt ekipos atstovė teigė, kad jokių žinių komanda neturi, tad greičiausiai bėda yra GPS sistemoje.

12:40 Penktojo šių metų Dakaro etapo nugalėtoju tapo bendrosios įskaitos lyderiu buvęs C. Sainzas. Ispanui prireikė 3 val., 5:01 min., kad įveiktų 353 km ilgio greičio ruožą. Rezultatai dar nėra oficialūs, bet už jo kol kas rikiuojasi N. El-Attiyah (+2:56 min.) ir S. Peterhanselis (+6:11 min.).

12:35 Ties 152 km riba jau pasirodė ir G. Petraus ekipažas (50 vt., +36:28 min.), o B. Vanagas ir vėl dingo iš radarų. Automobilių klasės lyderiai jau pasiekė finišą, tačiau rezultatus suvedinėti dar truputį anksti.

12:30 Iš varžybų pasitraukė nuo motociklo kritęs 2017 metų Dakaro čempionas Samas Sunderlandas. Jis avariją patyrė 187-ajame kilometre, sąmonės neprarado, bet buvo išgabenas į ligoninę. Sportininkas susižalojo nugarą ir kairįjį petį.

Tuo tarpu penktająį greičio ruožą baigė A. Gelažninkas, finišavęs per 4 val. 49:36 min. Jis kol kas klasifikuojamas 35-oje vietoje. Nuo nugalėtojo lietuvis atsiliko 52,03 min.

12:00 A. Gelažninkui iki finišo liko tik paskutinė atkarpa, o ties 303 km riba lietuvis rikivosi 36-oje vietoje, nuo lyderio T. Price`o atsilikdamas 42:10 min.

Tuo tarpu mtotociklų klasės etapo lyderiai jau pasiekė finišą. Penktąjį etapą laimėjo T. Price`as, už savęs palikęs P. Quintanilla (+1:12 min.), A. Shortą (+2:31), R. Brabecą (+3:03) ir M. Walknerį (+6:54).

Iki oficialių rezultatų paskelbimo dar užtruks, tačiau pagal dabartinę situaciją bendrosios įskaitos lyderiu lieka R. Brabecas, kuris 9:06 min. lenkia T. Price`ą.

11:30 Ties 152 km žyma E. Juškauskas fiksuojamas 30-oje vietoje (+21:35 min.).

11:20 Pirmasis iš lietuvių trečiajame greičio ruože (152 km) užfiksuotas V. Žala, išlaikantis savo 20-ąją poziciją (+13:28 min.). A. Juknevičius čia fiksuojamas 25-as (+18:50 min.).

Tuo tarpu G. Petraus ekipažas pasiekė 103 km ribą, kur užima 49-ąją vietą (+25:17 min.).

10:50 Benediktas Vanagas atsirado. Greičiausiai buvo bėdų su „Inbank Team Pitlane“ GPS sistema, nes atnaujinus rezultatus B. Vanagas po 51 km rikiavosi 19-oje vietoje (+3:30 min.), po 103 km – 20-oje (+8:01 min.).

Taip visi lietuviai irgi stumiasi po vietą žemiau. Tad ties 103 km riba V. Žala yra 21-as, A. Juknevičius – 26-as, o E. Juškauskas – 33-as.

10:45 Ties 152 km riba esančią neutralizacijos zoną pasiekus jau 18 dalyvių galima trumpai reziumuoti pirmosios etapo pusės rezultatus. Į pirmąją vietą išsiveržė praėjusių metų čempions N. El-Attiyah, už jo įspūdingą tempą demonstruojantis vietos atstovas Y. Seaidanas (+31 sek.), kuris šiandien startavo tik 20-as.

Trečias kol kas rikiuojasi šių metų bendrosios įskaitos lyderis C. Sainzas (+1:03 min.), ketvirtas – kitas Saudo Arabijos lenktynininkas Y. Al Rajhi (+1:53), penktas – lenkas J. Przygonskis (+2 min.).

10:40 Ties 103 km riba 25-ą geriausią laiką fiksuoja A. Juknevičaus ekipažas (+13:38 min.), o E. Juškauskas čia atsižymi su 30-u laiku (+15:48 min.). B. Vanagas ir F. Palmeiro tikrai turi bėdų, nors jo komanda savo feisbuko paskyroje rašo, kad jokių žinių iš ekipažo neturi.

10:25 V. Žala pirmasis iš lietuvių atsižymi ties 103 km riba, kur yra 20-as (+8:59 min.). Tuo tarpu lektynių lyderiai jau stoja 152 km neutralizacijos zonoje.

10:00 Tuo tarpu jau 17 ekipažų pasiekė 103 km atžymos punktą, tad galima drąsiai įvardyti lyderius. Toliau pirmauja fantastiškai startavęs vietos lenktynininkas Y. Al Rajhi, lenkiantis S. Peterhanselį (+5 sek.), N. Al-Attiyah (+25 sek.) bei taip pat įspūdingai dieną pradėjusį kitą Saudo Arabijos atstovą Y. Seaidaną (+30 sek.).

Tuo tarpu trečiasis lietuviškas ekipažas – E. Juškausko ir A. Paliukėno – pasiekia 51 km ribą 30-oje vietoje (+6:15 min.).

9:51 A. Juknevičiaus vairuojamas „KREDA“ automobilis 51 km ribą pasiekia irgi anksčiau nei B. Vanagas. Antanas čia užsižymi 26-oje vietoje (+5:30 min. nuo lyderio).

B. Vanagas greičiausiai turi nenumatytų problemų arba sutriko jo GPS daviklių veikla. 51 km ribą pasiekė jau 8 už „Inbank Team Pitlane“ vėliau startavę ekipažai.

9:46 Pirmasis iš lietuvių 51 km ribą pasiekia V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas. Startavę iš 23-os pozicijos jie punktą pasiekia 22-i, nuo lyderio atsilikdami 4:12 min. „Agrorodea“ ekipažas startavo 2 min. vėliau nei B. Vanago vairuojamas „Inbank Team Pitlane“ automobilis. Tai greičiausiai reiškia, kad buvo atliktas fizinis lenkimas.

9:25 Ties 152 km riba GPS fiksuoja A. Gelažninko motociklą. Lietuvis stabiliai laikosi ketvirtojo dešimtuko pradžioje. Čia jis užfiksuotas su 35 geriausiu laiku. Nuo lyderio T. Price`o lietuvis atsilieka 15:44 min.

Automobilių klasėje startavo E. Juškausko ir A. Paliukėno ekipažas.

9:18 Trys greičiausi lietuviški ekipažai – „Inbank Team Pitlane“, „Agrorodea“ ir „KREDA“ – jau startavo. Lyderiams pasiekti 51 km ribą prireikė 25–28 min., tad maždaug 9:35 val. ties šia riba turėtų atsižymėti ir lietuviai.

8:50 Pirmieji automobilių pilotai pasiekė 51 km kelio punktą ir pirmajame penketuke įvyko nemažai pokyčių. Pirmasis startavęs S. Peterhanselis į priekį praleido Saudo Arabijos atstovą Y. Al Rajhi, kuris už prancūzą greitesnis visa minute. Greičiausiai įvyko ir fizinis lenkimas, nes S. Peterhanselis startavo 9 minutėmis anksčiau.

Bendrosios įskaitos lyderis C. Sainzas čia atsžymi tik šeštu geriausiu rezultatu, nuo lyderio atsilikdamas jau 2:36 min.

8:45 Ties 103 km riba A. Gelažninkas prarado dvi pozicijas ir yra 35-as, nuo lyderio T. Price`o atsiliekantis 10,29 min.

8:05 Startas duotas ir automobilių klasės atstovams. Pirmasis į trasą išlekia ketvirtojo etapo nugalėtojas legendinis S. Peterhanselis, paskui jį startuoja praėjusių metų čempionas N. El-Attiyah bei šių metų bendrosios įskaitos lyderis C. Sainzas.

8:00 A. Gelažninkas pasiekė 51 km nuo starto esantį pirmąjį atžymos punktą būdamas 33-oje vietoje. Nuo lyderiu tapusio austro M. Walknerio lietuvis atsilieka 4:08 min. Tuo metu anksčiausiai startavę lenktynininkai jau žymėjosi ties 103 km riba.

7:35 B. Vanagui su V. Žala ypač nepatiks starto procedūra. Pirmieji 20 automobilių startuos vienas po kito su 3 arba 2 min. tarpais, tačiau po jų į trasą išriedės 9 greičiausi bendrosios įskaitos sunkvežimiai. Pilotai ne kartą yra sakę, kad trasoje juos fiziškai aplenkti dažnai būna itin sunku.

Iškart po 9 sunkiasvorių į trasą išlėks B. Vanagas, o 23-as startuosiantis V. Žala prieš save turės dar du papildomus sunkvežimių klasės atstovus.

7:20 Kaip ir kasdien, motociklininkai startuoja pirmi. Įskaitos lyderis čilietis J. Corneo Florimo į trasą išlėkė 6:35 val. Lietuvos laiku, o 7:20 startavo ir A. Gelažninkas.

Pirmasis dešimtukas startavo kas 3 minutes, antrasis dešimtukas į trasą išlėkė su vienos minutės tarpais tarp sportininkų, 30–50 vt. užimantys sportininkai startuoja su vos 30 sek. tarpais, o likusieji – po du vienu metu su 30 sek. tarpais tarp porų.

Lietuviui startavus pirmieji penki lyderiai jau buvo pasiekę ir pirmąjį atskaitos tašką, esantį už 51 km nuo starto. Šioje atkarpoje kol kas geriausią laiką parodė Botsvanos atstovas R. Branchas.

Situacija po 4 dienų

B. Vanagas ir Filipe Palmeiro prieš penktąjį greičio ruožą rikiuojasi 11-oje pozicijoje ir nuo pirmaujančio ispano Carloso Sainzo atsilieka 1:35:19 val.

Iškart už jo – V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno duetas. Juos nuo ispano skiria 1:38:18 val.

Treti iš lietuvių – 25-oje vietoje įsitaisęs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Jie nuo lyderio atsilieka 3:41:52 val.

27-oje pozicijoje – Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas. Jie lėtesni už C. Sainzą buvo 4:01:16 val.

Pastarieji du ekipažai trečiadienį gavo 6 val. baudas, tačiau jos turėtų būti panaikintos.

Paskutinysis iš mūsiškių – Ginto Petraus ir Tomo Jančio ekipažas. Jie nuo ispano yra atsilikę 6:44:03 ir užima 49-ąją vietą.

Motociklų kategorijoje vienintelis lietuvis yra Arūnas Gelažninkas. Jis užima 33-iąją vietą ir nuo lyderio Ricky Brabeco iš JAV atsilieka 2:42:36 val.

Greičio ruožas ir jo ypatumai

Trasa dalyvius nuves iš Al Ula iki Hailo miesto. Greičio ruožo ilgis sieks 353 km.

Šia dieną dalyviai praleis smėlynuose su gigantiškomis uolomis, kurios pasitarnaus, kaip orientyras. Jos padės dalyviams susigaudyti ir išvengti brangiai kainuosiančių navigavimo klaidų. Ne toks techniškas, bet gan įspūdingas etapas su milžiniškais smėlio kalnais. Nuo jų leidžiantis, teks saugotis dykumose augančių žolių kupstų. Čia vairuotojai turės išlikti labai atidūs.

21 proc. trasos sudaro smėlis ir net 41 proc. greičio ruožo bus padengtas kopomis, kurių dalyviai taip laukė po trečiadienio greičio ruožo. Asfalto nebus, tačiau likusią dalį sudarys 23 proc. dirvožemio ir 15 proc. akmenų, šių metų Dakaro ralyje kankinusių padangas daugumai lenktynininkų.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi