Sportas

2020.01.06 21:29

Dakarą šturmavusio Žalos įspūdžiai: apie Jurgelėno svarbą ir spaudimą rungiantis su Dakaro legendomis

LRT.lt, iGo2Dakar2020.01.06 21:29

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas sekmadienį pribloškė ne tik visą Lietuvą, tačiau ir Dakaro ralio dalyvius bei gerbėjus. Jie automobilių kategorijos pirmajame greičio ruože atvažiavo pirmi, o antrąją dieną finišavo 10-oje pozicijoje.

Bendroje įskaitoje „Agrorodeo“ komandos duetas užima penktąją vietą ir nuo lyderio – Orlando Terranova iš Argentinos atsilieka 8:11 min.

V. Žala sutiko pirmadienį vakare pasikalbėti su „iGo2Dakar“ žurnalistų komanda apie savo pasirodymą iki dabar, sėkmingo navigavimo svarbą bei spaudimą 2020-ųjų Dakaro ralyje.

„Vakar buvo keista. Iki pat vakaro buvo sunku suvokti, dar iki šiol netikiu, kad laimėjom. Nežinau, kaip ten nutiko. Daug skirtingų faktorių veikė.

Šiandien irgi įdomu buvo. Labai norėjosi pasitikrinti, ar vakar iškritome iš konteksto, ar galime palaikyti tęstinumą. Daugiau streso buvo. Sakiau Sauliui, kad reikia išlaikyti stabilumą ir „X-Raid“ komandai parodyti, kad nesame loterijos laimėtojai ir toliau galime važiuoti“, - apie pirmų dviejų dienų įspūdžius pasakojo lenktynininkas.

Spėlioti, kaip seksis toliau, mūsiškis nesiryžo, tačiau jis atskleidė, jog didelė atsakomybė krenta būtent ant S. Jurgelėno pečių.

„Labai sunku prognozuoti, nes kiekvieną dieną labai keičiasi rikiuotė. „X-Raid“ mano, kad šis Dakaras labai priklausys nuo navigacijos. Saulius labai gerai išlaikė egzaminą. Ten, kur klaidžiojom, o tą darėme kelis kartus, klaidžiojom kartu su lyderiais. Nebuvo taip, kad mes vieni ten kaip kvailiai iškritom iš konteksto.

Pirmą kartą, kai paklydom, atvažiavo „Mini“ automobiliai ir tą patį ratą važiavo, kitus kartus praleidome į priekį, o po to sutikome juos grįžtančius. Galima pasakyti, kad iš navigacinės pusės šis Dakaras bus ta vieta, kurioje spręsis visi taškai“, - šturmano svarbą pabrėžė V. Žala.

Nuo pat pirmojo greičio ruožo „Agrorodeo“ komanda važiavo su lyderiais bei Dakaro ralio legendomis – ispanu Carlosu Sainzu, 2010 ir 2018 metais triumfavusiu Dakare, bei prancūzu Stephane`u Peterhanseliu, ralį laimėjusiu net 13 sykių. Lietuvis pasakojo, kad jautė spaudimą nuo jų per daug neatsilikti.

„Labai norėjau neatsilikti, nes kai startavau, galvojau, kad tik nepavytų manęs po 10 km. Mynėm ir mynėm, bet pirma dalis buvo labai sklandi, nes su Sauliumi gerai dirbome, tempas buvo geras. Iš vė-žių išmušė pirmas paklydimas.

Kai pamačiau atvažiuojančius C. Sainzą ir S. Peterhanselį, tada ėmiau susinervinau ir pradūriau du ratus. Tik po pirmo Saulius prisisegė, tik pradėjom važiuoti ir vėl...

Tas spaudimas jaučiamas vis tiek. Man norėjosi, kad nepadarytume kokios nesąmonės. Nenorėjome būti tie, kurie vieną etapą atvažiavo greitai, o kitą gale. Tai būtų nerimta. Pagrindinis tikslas buvo toks. Visada gali būti geriau, bet dabar tikrai nėra problemos.

Gal rytoj net bus lengviau, jei sunkvežimių starto tvarką pakoreguos. Mes dabar startuosime kartu su jais ir šiandien labai gerai važiavo MAZ sunkevižimis ir du KAMAZ, tai mes pagal bendrą lentelę turėtume būti už jų. Tada būtų labai sunku važiuoti per visas jų sukeltas dulkes“, - išsamiai apie esamą padėtį pasakojo lietuvis.

C. Sainzas pirmadienį finišavo 6-as, tad bendroje įskaitoje dabar jį lenkia tik minėtas O. Terranova, o S. Peterhanselis antrajame greičio ruože buvo iškart už V. Žalos. Galutinėje rikiuotėje prancūzas kol kas 8-as.

Plačiau – vaizo įraše.

Po sklandaus starto atsilikti nenorėjęs Vaidotas Žala: šio Dakaro taškai spręsis navigaciniais sprendimais