Dakaro ralyje galioja viena pati svarbiausia taisyklė – pasirodyti ant podiumo yra privaloma. Jei ralio dalyviai net sėkmingai įveikę ralį neatvažiuoja į finišo podiumą, prie jų pavardžių tiesiog įrašoma, kad lenktynininkai ralio neužbaigė.
Tačiau prieš tai turėjo įvykti priešstartinis kiekvieno dalyvio užvažiavimas ant startinio podiumo. Čia lenktynininkai gavo progą pasirodyti ir prisistatyti visam pasauliui.
Iškilminga ceremonija pirmą kartą Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje prasidėjo 12.30 val. Lietuvos laiku. Pasirodymas išties įspūdingas, mat, nusprendė organizatoriai, pasirodymai ant starto pakylos tęsis iki pat vėlyvos nakties.
Tvarka čia – tarsi kariuomenėje. Vienas po kito, išsirikiavę mažėjančia startinių numerių tvarka, ant garbės pakylos pasirodys visi: motociklininkai, keturratininkai, bagių ir automobilių ekipažai, sunkvežimius vairuojančios komandos. Dar įdomiau yra tai, kad nors pakyla skirta tam, kad sportininkai prisistatytų savo palaikymo komandoms, gerbėjams, pasirodytų pirmą kartą ralį stebinčių žiūrovų miniai, uždelsti ant pakylos šiukštu nevalia – prisistatymui skirta vos 30 sekundžių. Kiekvienas uždelsęs sulaukia tvarkdarių rūstybės: nesikuklinama prašant, kad lenktynininkai kuo greičiau baigtų fotosesijas ir nuvažiuotų nuo podiumo.

Dar viena naujovė, atsiradusi Dakaro starto podiumo ceremonijoje, susijusi su Saudo Arabija ir tenykščiu griežtu požiūriu į religiją. Net triskart per visas iškilmes garsiai skambės malda, maždaug 10-iai minučių sustabdysianti visą procedūrą.
Per ganėtinai ilgą procedūrą ant starto pakylos žiūrovai turėtų išvysti net 351 transporto priemonę, 557 šių metų Dakaro ralio dalyvius. Tiesa, tikėtina, kad ant starto pakylos neužlips Martinas Kolomy ir Jiris Strosso – ekipažas iš Čekijos, kuriuos nelaimė ištiko bandant ralio bolidą. Specialiai testams skirtoje teritorijoje jų automobilis apvirto, ir, nors atrodė, kad visi sveiki, vėliau paaiškėjo, kad M. Kolomy skilo stuburo slanksteliai, ir startuoti Dakaro ralyje jis negalės.
Lietuviai pasirodė jau pradžioje
Kadangi pasirodymai ant podiumo numatyti atsižvelgiant į ralio dalyviams tekusius starto numerius, lietuvius išvysti mojuojant šalies vėliavomis ir siunčiant linkėjimus tautiečiams bus galima jau procedūros pradžioje.
Ant starto pakylos jau užvažiavo vienintelis Lietuvos motociklininkas šių metų varžybose – Arūnas Gelažninkas, „Zigmas Dakar team“ komandos atstovas. Jam, jau antrą kartą dalyvaujančiam Dakaro ralyje, šiemet teko 34 startinis numeris.

A. Gelažinkas ant podiumo užsivežė Lietuvos trispalvę visam pasauliui pamatyti. Užvažiavęs jis nusprendė apsieiti be žodžių, o būtent pademonstruoti tą trispalvę.
Po jo taip pat ant podiumo jau pabuvojo Dakaro ralio debiutantai – Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno „Hestom MRO team Pitlane“ komanda. Ant jų bolido užklijuotas 382 startinis numeris.
Pastarieji taip pat apsiėjo be žodžių – jie ant priekinio stiklo atsigabeno Vyčio vėliavą, kurią taip pat parodė visiems stebintiems.

Po trumpos pertraukėlės ant pakylos pasirodė ir „Petrus Racing team“ atstovai Gintas Petrus ir Tomas Jančys. G. Petrui šis Dakaro ralis – ne pirmasis, tačiau jis į varžybas sugrįžo po kone dešimtmečio pertraukos. Jų ekipažui teko 368 startinis numeris.

Galima pasidžiaugti, kad kurį laiką visas pasaulis matys išties nemažai Lietuvos vėliavų, mat dviejų ekipažų – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ bei Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Kreda“ – pasirodymai buvo vienas po kito. „Agrorodeo“ ekipažas, kuriam teko 319 startinis numeris, ant podiumo išlipo su kepurėmis, ant kurių pavaizduotas Vytis, o iškart po jo pasirodysiantis „Kredos“ ekipažas, su užklijuotu 318 startiniu numeriu, iškėlė vėliavą su Vyčiu.

Paskutinis iš visų Lietuvos ekipažų pasirodė 312 numerį turintis Benedikto Vanago ir Filipe Palmeiro „Inbank team Pitlane“ ekipažas. Lietuvis pajuokavo apie netikėtai šalia jo atsiradusį F. Palmeiro, o vėliau abu vyrai iškėlė vėliavą su Vyčiu.

Lenktynių dar teks luktelėti
Nors starto procedūra – privaloma, tačiau tai nereiškia, kad tuoj po jos visi Dakaro ralio dalyviai puls į greičio ruožus ir ims varžytis.
Pasibaigus iškilmingam dalyvių pristatymui, visa technika vėl bus surinkta į uždarą transporto parką ir ten bus iki pat sekmadienio, kai Dakaro ralis iš tiesų startuos. Tądien smėlynuose ir akmenynuose, važiuojant nuo Džedos miesto iki bivako Al Vadže, teks praleisti itin daug laiko.
Įprastai pirmoji Dakaro ralio diena buvo lengvesnė, greičio ruožai – kiek trumpesni, kad lenktynininkai tik pajustų, kokie iššūkiai laukia, tačiau juose neįstrigtų. Šįkart viskas klostysis kiek kitaip, mat sportininkams teks įveikti 319 kilometrų greičio ruožuose, o dar 433 km laukia važiuojant nuo bivako į startą ir, pasiekus finišą, į bivaką.
Prognozuojama, kad lyderiais laikomi patys greičiausi Dakaro ralio ekipažai turėtų užtrukti maždaug 8 valandas įveikdami šį atstumą, lietuviai, manoma, turėtų užtrukti apie 10 valandų.