Praėjusių metų Dakare motociklininkas Arūnas Gelažninkas užėmė rekordinę Lietuvai 24-ąją vietą, tad šiemet į varžybas išvyksta su padidėjusiomis viltimis. Pats motociklininkas sako, kad yra kur kas geriau pasirengęs.
– Pasirengimas buvo solidus, treniravotės Dubajuje, Azijoje – jaučiatės tvirčiau nei prieš metus?
– Taip, tikrai geriau, prikaupiau patirties ir pačiame Dakare, pavyko dabar geriau ruoštis, supratimo buvo daugiau apie pasirengimą, tikrai esame geriau pasirengę.
– Pirmi metai buvo rekordiniai. Kokie tikslai šiemet?
– Negalvoju apie rekordą, bet esu sportininkas, rengiuosi, tad tikslas yra bent minimaliai pagerinti savo rezultatą.

– Ar nejaučiate spaudimo po gero rezultato, kad dabar jis turi būti dar geresnis?
– Spaudimo nejaučiu, aš jį nebent pats sau darau. Tai yra ralis, maratonas, visko gali būti. Be abejo, stengsiuosi iš visų jėgų, bet lengva pagerinti tikrai nebus. Žinoma, esu geriau pasiruošęs.
– Kaip vertinate persikėlimą Dakaro į Saudo Arabiją?
– Gerai vertinu, įnešė naujų vėjų, kiek girdėjau, lenktynės bus tikrai įspūdingos. Trasa grįžta prie afrikietiškų Dakaro šaknų. Kiek aš supratau iš kitų kalbų.
– Ar šiemet jūsų taktika bus kitokia?
– Pradžia bus tokia pati, reikės apšilti kojas, nuo pirmų dienų nepradėsiu spausti maksimaliai. Reikės priprasti ir prie motociklo, nors su juo šiemet daugiau važiavau, tačiau jis bus kitoks, negu didžiąją pasirengimo dalį.

– Pats esate buvęs Saudo Arabijoje?
– Ne, neteko, bet buvome Dubajuje, manau sąlygos, ypač antroje dalyje, kai priartėsime prie JAE sienų, bus tikrai panašios.
– Kaip manote, kodėl Dakar nėra daugiau motociklininkų iš Lietuvos?
– Anksčiau buvo, šiemet aš vienas, bet manau, kad kitais metais bus daugiau. Tiksliai žinau, kad dar vienas bus po dviejų metų.
Tai nėra lengva, visų pirma finansine prasme, be to, pasirengimas yra sunkus. Niekas nenori nerti čia stačia galva. Susidomėjimas yra, jis didėja, bus tik daugiau sportininkų.
– Sakoma, kad Dakaras gali būti greitesnis. Ar jums tiktų greitesnis Dakaras?
– Manau, kad bus visko. Bus greitesnis, nes kilometrų daugiau, reikės spėti suvažiuoti iki nakties. Bet, manau, bus ganėtinai techniškas ir sudėtingas. Turėsime daug kalnų serpantinų, turėsime labai klampaus smėlio. Tikrai nebus lengvesnis, negu pernai.
– Ar temperatūrų skirtumai gali būti sunkūs?
– Kai saulė pakilusi, didelio skirtumo tarp 15 ir 30 laipsnių nėra. Gal fizinei būklei daro įtaką. Bet kalnuose pirmąją ralio pusę naktimis yra apie nulį, dienomis – apie 15 laipsnių. Rytais tikrai bus šalta.