Sportas

2019.08.01 15:48

Po neeilinės avarijos Trakuose – sulaužyta pasaulio čempionato dalyvių kanoja

Rytis Kazlauskas, LRT.lt2019.08.01 15:48

Trakų miesto gyventojai ir svečiai šiltuoju metu laiku bene kasdien gali išvysti ant Galvės ežero vandens besitreniruojančius mūsų šalies akademinio, baidarių ir kanojų irklavimo sporto šakų atstovus. Tiesa, ketvirtadienį akylesnė akis galėjo užfiksuoti ir itin retai pasitaikantį incidentą – dviejų įgulų susidūrimą.

Treniruotę šalia Trakų irklavimo bazės esančiame Galvės ežere ketvirtadienį surengė dvi dvivietininkų poros – kanojininkai Henrikas Žustautas ir Ilja Dadidovskis bei baidarininkai olimpiečiai Ričardas Nekriošius ir Andrejus Olijnikas.

Abi sportininkų įgulos treniravosi bei šlifavo irklavimo ypatumus 1 km ilgio distancijoje, kurioje savo jėgas nuo šių metų nusprendė išmėginti kanojininkų H. Žustauto ir I. Davidovskio duetas. Beje, šie sportininkai kartu ruošiasi ir rugpjūčio pabaigoje Vengrijoje vyksiančiam pasaulio čempionatui.

Ketvirtajame takelyje treniruotę surengę irkluotojai po vienos iš atkarpų nusprendė padaryti pertrauką būdami takelyje. Irkluotojai kartu su priplaukusiame kateryje buvusiu treneriu darė laktato koncentracijos kraujyje tyrimus bei gaivinosi vandeniu, kuomet į H. Žustauto ir I. Davidovskio kanoją įsirėžė akademinės dvivietės irkluotojų pora – Donatas ir Domantas Stankūnai.

„Pagal taisykles ketvirtasis trasos takelis turi būti tuščias, – portalui LRT.lt pasakojo H. Žustautas. – Taip yra netgi nustatyta pagal akademinio irklavimo taisykles. Mes buvome ketvirtajame takelyje, o akademinė dvivietė irklavo tuščios distancijos būtent ketvirtajame takelyje. Kol treneris matavo kraują, o mes ėmėme gertuvėles, niekas jų nematė, o kai pamatėme jau viskas buvo per vėlu.“

„Jie buvo ne savo takelyje. Irklavimo bazėje yra didžiulis plakatas, kuriame surašytos taisyklės, kaip, kas turi irkluoti“, – pridūrė sportininkas.

Iškart po incidento įvykio vietoje atsirūė ir Lietuvos irklavimo federacijos (LIF) Dainius Pavilionis, kuris su kateriu priplaukė gelbėti akademinio irklavimo atstovų, kol kanojininkai rūpinosi kitame kateryje buvęs jų treneris.

LIF prezidento D. Pavilinio teigimu, nukentėjusiems sportininkams nederėjo visus kanojos ilgiu užimti ketvirtajį trasos irklavimo takelį.

„Yra schema, kuri būna pakabinta ant Trakų irklavimo bazės sienos, kurioje matoma, kuriuo takeliu treniruočiu metu, koks turi būti judėjimas. Mūsiškai judėjo pagal tvarką ir darė pagreitėjimą, o kanoja prakirsta į šoną, kuri stovėjo skersai distancijos, – situaciją portalui LRT.lt bandė paaiškinti D. Pavilionis, – Stovėti skersai su kanoja takelyje yra tas pats, kas trečioje greitkelio juostoje atidarytomis durimis remontuoti automobilį ir sakyti, jog tai daryti galima, nes nevažiuoja daug automobilių. Būna ar nebūna irkluotojų ketvirtajame takelyje yra tik prielaidos. Yra scehma, kaip turi judėti valtys treniruočių metu. Patyrę sportininkai, olimpiečiai puikiai žino, jog yra ir pradedančiųjų sportininkų. Bet koks tvarkos nesilaikymas priveda prie tokių incidentų.“

Nors po smūgio rimčiau nenukentėjo nei kanoją taranavę „akademininkai“, nei pertraukėlę darę kanojininkai, nuostuolius skaičiavo abi pusės.

Jau po incidento vienvietės kanojos irkluotojas Vadimas Korobovas savo socialinio tinklapio „Instagram“ paskyroje pasidalino trumpu vaizdo klipu, kurioje matoma didžiulė skylė H. Žustato ir I. Davidovskio dvivietėje kanojoje.

H. Žustato teigimu, nukentėjo ne tik kanoja, tačiau sulūžo ir irkluotojo irklas. Akademinio irklavimo dvivietei valčiai nulūžo priekis.

„Mano irklas tikrai nepataisomas ir jį reiks pakeisti, o valtis – nežinau. Reikia klausti gamintojo. Visgi mano manymu žala padaryta per didelė ir valtis sunkiai pataisoma. Mes sezono pradžioje turėjome incidentą, kuomet dvivetė nukrito nuo konstrukcijos. Po pataisymo kanoja jau nebuvo tinkama varžyboms. Turime dar vieną likusią sporto mokyklos kanoją“, – pasakojo H. Žustautas.

Šalia incidento kitoje katerio pusėje buvęs baidarininkas R. Nekriošius džiaugėsi, jog ant Galvės ežero vandens įvykusi dviejų įgulu avarija baigėsi be traumų.

„Gerai, kad nukentėjo tik inventorius. Tiesa, Henrikui buvo šiek tiek sutrenkta galva. Po smūgio jis nestipriai atsitrenkė į katerio skersinį metalą. Kraujas nebėgo ir galva neišlinko. Tikiuosi, viskas gerai, – šypsojosi baidarininkas.

R. Nekriošiui pritarė ir D. Pavilionis, kurio teigimu susidūrimo pasekmės galėjo būti labai skaudžios ar net tragiškos.

„Gerai, kad visi sveiki, niekam nesusitraumavo. Kanojininkui viskas galėjo baigtis liūdnai, gal net nukirsta koja. Greitis buvo didelis, o dar valtį irklavo du po 80 kilogramų sveriantys sportininkai. Pati valtis sveria 27 kilogramus. Greitis buvo 30 km/h. Patys suprantate, kokios galėjo būti pasėkmės“, – teigė LIF prezidentas.