Sportas

2016.08.06 00:23

Sveikos gyvensenos šalininkus piktina olimpinių žaidynių rėmėjai

LRT.lt2016.08.06 00:23

Sveiko gyvenimo būdo šalininkai užsipuolė Rio olimpinių žaidynių rėmėjus už vykdomą nesveiko maisto marketingą. Sveikuolių teigimu, kompanijos ir vėl naudojasi sporto renginiu savo nesveikų, daug riebalų ir cukraus turinčių produktų reklamai.

Prieš ketverius metus jau buvo plačiai reiškiama kritika, kai Londono olimpines žaidynes rėmė „Coca-Cola“ ir „McDonald‘s“ kompanijos. Šiemet Brazilijoje Didžiosios Britanijos sportininkus remia „Kellogg‘s“. Tačiau, pasak Vaikų maisto kampanijos (angl. Children‘s Food Campaign) atstovo, daugumoje šios kompanijos siūlomų sausų pusryčių, kaip antai, „Frosties“ ir „Coco Pops“, yra didelis kiekis cukraus, rašo „The Guardian“.

„Mes žinome iš Londono olimpinių žaidynių, koks nesveiko maisto reklamos karnavalas yra olimpinės žaidynės“, – sakė Vaikų maisto kampanijos koordinatorius Malcolmas Clarkas. Jis išskyrė tik prekybos centro „Aldi“ reklaminę kampaniją, į kurią įtraukti švieži vaisiai ir daržovės.

Sveikos gyvensenos propaguotojai pateikė skundą Reklamos standartų tarnybai dėl “Kellogg’s”, kuri nepagrįstai kalba apie savo produkcijos naudą sveikatai bei naudoja žodį „maistingas“ savo olimpinėms žaidynėms skirtame reklaminiame tinklapyje.

Kampanijos atstovai taip pat aptarė problemą su Jungtinės Karalystės Maisto ir gėrimų federacijos generaliniu direktoriumi Ianu Wrightu, kuris interviu sakė, kad „Coca-Cola“ ir „McDonald‘s“, 2012 m. olimpinių žaidynių rėmėjai, buvo labai atsakingos kompanijos ir kad Vakarų valstybės kuria šią problemą.

„Azijos ir Lotynų Amerikos šalys neturi jokių problemų su kompanijomis, kurios elgiasi atsakingai“, – teigė I. Wrightas.

Visuomenės sveikatos specialistai iš įvairių pasaulio valstybių nepritarė šiam argumentui.

„Maisto ir gėrimų federacijos pareiškimas yra įžeidžiantis ir neteisingas, – sakė Brazilijos visuomenės sveikatos specialistas, dietologas ir Pasaulio sveikatos organizacijos regioninis patarėjas. – Jei šios kompanijos, kaip teigiama, elgtųsi atsakingai, jos nereklamuotų savo produkcijos vaikams, jos nesiųstų savo klounų į Brazilijos mokyklas, kad įbruktų vaikams savo prekės ženklą ir produkciją, ir jie nereklamuotų cukraus kupinų energinių gėrimų, kurių vartoti nerekomenduoja oficialios Brazilijos mitybos gairės.“

„Mūsų manymu, JK Maisto ir gėrimų federacijos komentarai yra įžeidžiantys, – taip pat sakė Meksikos vartotojų teisių nevyriausybinės organizacijos atstovas Alejandro Calvillo Unna. – Lotynų Amerikoje šios dvi kompanijos yra viena iš nutukimo ir diabeto protrūkio priežastis. Jie neigia mokslinių tyrimų rezultatus apie jų produkcijos daromą žalą, jie manipuliuoja vaikais, naudoja klaidinančią reklamą ir investuoja milijonus dolerių lobizmui šalyse, kuriose dirbama siekiant įveikti nutukimą ir lėtines ligas.“

Pasaulio nutukimo federacijos vadovas sakė, kad „vaikų nutukimas sparčiai didėja besivystančiose šalyse ir paskutinis dalykas, kurio reikia šiems vaikams, yra skatinimas vartoti daugiau nesveiko maisto. Olimpinės žaidynės turėtų būti signalas apie žmogaus progresą ir galimybes, o ne vieta, kur menką maistingumą turintiems produktams uždedama auksinė aureolė“.

Tuo tarpu Maisto ir gėrimų federacijos generalinis direktorius I. Wrightas toliau bandė argumentuoti savo poziciją.

„Naujausiais duomenimis, efektyviausia priemonė pažaboti nutukimą pasaulyje yra porcijų kontrolė ir atsižvelgimas į maisto sudėtį, kai tuo tarpu apribojimų sporto renginių rėmėjams nėra, – tikino jis. Anot I. Wrighto, draudimas maisto ir gėrimų kompanijoms remti sporto renginius – vietinius ar tarptautinius – lemtų mažesnį, o ne didesnį, fizinį aktyvumą.“

„Kellogg‘s“ atstovo teigimu, kompanijos produktų galima rasti pas 8 iš 10 britų šeimų ir daugybė atletų renkasi pusryčiams dribsnius kaip subalansuotos dietos dalį. Todėl mums garbė būti oficialiu Didžiosios Britanijos olimpinės rinktinės rėmėju“.

„Mes siūlome įvairių sausų pusryčių ir javainių batonėlių su skirtingu cukraus kiekiu, kuris yra aiškiai nurodomas ant pakuotės. Cukraus mūsų dribsniuose yra nuo 3 iki 10 proc. rekomenduojamos paros normos, o užkandžiuose – nuo 5 iki 20 proc. Siekdami kovoti su nutukimo, klausomės savo pirkėjų ir adaptuojame produktų receptus, kad galėtume duoti žmonėms daugiau, ko jie nori, ir mažiau, ko jie nenori“, – sakė „Kellogg‘s“ atstovas.

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius