Pilotai ir saugumo ekspertai pažymi, kad JAV ir tarptautinės taisyklės reikalauja, jog pilotams būtų atliktos psichinės sveikatos patikros, tačiau realybėje jos atliekamos neefektingai, skelbia AP.
Pilotai ir saugumo ekspertai pažymi, kad JAV ir tarptautinės taisyklės reikalauja, jog pilotams būtų atliktos psichinės sveikatos patikros, tačiau realybėje jos atliekamos neefektingai, skelbia AP.
Po skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvo „Airbus A320“ katastrofos Prancūzijos Alpėse, nusinešusios 150 žmonių gyvybių, sunerimta dėl antrojo piloto psichikos. Pareigūnai įsitikinę, kad 28-erių vokietis tyčia siekė sunaikinti „Airbus 320“ lėktuvą, antradienį skridusį iš Barselonos į Diuseldorfą.
JAV Federalinė aviacijos administracija reikalauja, kad pilotai tikrintųsi psichinę sveikatą kasmet arba kas šešis mėnesius, priklausomai nuo piloto amžiaus. Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija, Jungtinių Tautų (JT) agentūra, kuri nustato pasaulinius aviacijos standartus, taip pat reikalauja, kad pilotai periodiškai laikytų sveikatos egzaminą, įskaitant psichikos įvertinimą. Tačiau pasirodo, kad realybėje viskas vyksta kiek kitaip.
„Iš tikrųjų nėra jokios psichinės sveikatos patikros“, – nurodė Johnas Gadzinskis, didelės JAV oro linijų bendrovės kapitonas ir buvęs karinio jūrų laivyno pilotas. Jo teigimu, per 29-erius metus niekada nebuvo klausta apie jo psichinę sveikatą.
„Jie patikrina tavo akis, ausis, širdį – visus dalykus, kurie silpsta, tau senstant. Tačiau jie niekada netikrina tavo galvos“, – nurodė buvęs Amerikos oro linijų pilotas Bob Kudwa.
„Jei turėjai psichinių sutrikimų, tikrai apie juos nesakysi skrydžių chirurgui, kadangi informacija keliauja tiesiai į Federalinę aviacijos administraciją“, – pridūrė J. Gadzinskis.
Taip pat reikalaujama, kad pilotai nurodytų savo psichologinę būklę ir vaistus, kuriuos vartoja. Šią anketą jie užpildo patys ir pateikia Federalinei aviacijos administracijai. To nepadarius, gali grėsti bauda iki 250 tūkst. dolerių. Anketoje taip pat klausiama apie tai, ar pilotas jaučiasi prislėgtas, ar nebandė nusižudyti, pasakojo J. Gadzinskis.
„Ar tai tikrai pats geriausias būdas?“, – retoriškai klausė kapitonas, pridūręs, kad psichinėmis ligomis sergantis asmuo to tikrai neatskleis.
Jungtinės Karalystės Civilinės aviacijos institucijos atstovas Richardas Tayloras nurodė, kad Europoje sveikatos patikrą pilotams atlieka gydytojai, turintys aviacijos medicinos išsilavinimą ir žinantys, kokių psichinių ir fizinių susirgimų būtina ieškoti.
Skrydžių bendrovės „Lufthansa“ atstovai teigia nežiną, kas galėjo motyvuoti antrąjį pilotą Andreą Lubitzą taip negailestingai pasielgti.