Marselio prokuroras teigia, kad sudužusio „Germanwings“ lėktuvo pilotas, likęs vienas kabinoje, sąmoningai nukreipė lėktuvą žemėn ir neįsileido į tualetą išėjusio lėktuvo kapitono.
Marselio prokuroras teigia, kad sudužusio „Germanwings“ lėktuvo pilotas, likęs vienas kabinoje, sąmoningai nukreipė lėktuvą žemėn ir neįsileido į tualetą išėjusio lėktuvo kapitono.
„Intencija buvo sunaikinti lėktuvą, – sakė prokuroras Brice`as Robinas spaudos konferencijoje. – Manau, kad jis atsisakė atidaryti duris ir paspaudė mygtuką, kad lėktuvas leistųsi. Tai buvo sąmoningas antrojo piloto veiksmas. Jis nėra žinomas kaip teroristas – visiškai ne“.
Pasak jo, pilotų kabinoje paskutiniąsias dešimt minučių neištartas nė žodis, girdimas tik lėktuvą žemyn nukreipusio piloto normalus kvėpavimas, beldimas ir, paskutiniosiomis minutėmis, riksmai iš išorės.
Oro linijos pilotų tapatybių neatskleidžia, bet pranešama, lėktuvą žemėn nukreipęs pilotas buvo vokietis, prieš pusantrų metų baigęs skraidymo mokyklą, jo patirtis vos viršija 600 valandų. Orlaivio kapitonas per pastaruosius dešimt metų skraidė 6000 valandų.
„Germawings“ lėktuvas staigiai žemėti pradėjo praėjus minutei nuo akimirkos, kai pakilęs iš Barselonos skrydžiui į Diuseldorfą pasiekė numatytą skrydžio aukštį.
Sunegalavimo versiją atmeta
Paaiškėjus, kad vienas pilotas buvo išprašytas iš kabinos ir į ją nebeįleistas, ekspertai naujienų agentūrai AFP sakė, kad tokia įvykių eiga leidžia daryti išvadą dėl kabinoje likusio piloto apgalvoto sprendimo ar staigaus sunegalavimo.
Ligos versija mažai tikėtina, teigia specialistai, nes sprendimas leisti lėktuvą žemyn buvo priimtas apgalvotai.
„Toks lėktuvo leidimasis žemyn įmanomas tik apgalvotai priėmus sprendimą, ir tai turėjo padaryti įgula“, – AFP sakė vienas ekspertas.
„Lėktuvo nukreipimas tiesiai į kalnus neturi jokios prasmės. Tai arba neįprastas įgulos sprendimas, kurie puikiai suprato, ką daro, arba nesugebėjimas deramai reaguoti (dėl kokios nors priežasties)“, – teigia specialistas.
AFP cituoja tyrimą vykdančius pareigūnus, kurie esą patvirtino versiją, kad vienas iš dviejų pilotų negalėjo patekti į kabiną.
Davidas Kaminski–Morrowas iš leidinio „Flightglobal“ sakė „Press Association“, kad įvykusi „Germanwings“ lėktuvo katastrofa panaši į Mozambike ir Japonijoje įvykusias tragedijas.
„Paprastai piloto kabinos durys užsirakina, o, norint atrakinti jas, reikia surinkti kodą, tačiau piloto kabinos viduje ant valdymo pulto yra mygtukas, kurį paspaudęs pilotas gali užrakinti duris“, – sakė D. Kaminski–Morrowas, rašo „The Telegraph“.
„Panašu, kad ši katastrofa – tai precedentas, bent jau tokia tikimybė egzistuoja. Pradedu skaičiuoti gyvybes, kurių buvo netekta dėl piloto kabinos durų, ir svarstau, ar jų užrakinimas gali išgelbėti gyvybes“, – tęsė jis.
Lydso universitete pilotus ruošiantis ir anksčiau „Lufthansa“ technikos inžinieriumi dirbęs Stephenas Wrightas prisiminė prieš 12 mėnesių JAV įvykusį incidentą, kai vienas iš pilotų negalėjo patekti į užsirakinusią piloto kabiną.
Tada pilotas paprašė leidimo avariniam nusileidimui ir lėktuvą pavyko nutupdyti saugiai.
„Airbus“ Alpėse įvykusi katastrofa itin neįprasta“, – patikino S. Wrightas.
![]() |
Reuters/Scanpix nuotr. |
Alpėse sudužusio lėktuvo vienas pilotas buvo išėjęs iš kabinos ir nebegalėjo į ją sugrįžti
Oro bendrovės „Germanwings“ lėktuve vienas iš pilotų buvo išėjęs iš kabinos, o vėliau nebegalėjo grįžti, nes jos durys buvo užrakintos, ir beviltiškai mėgino jas išlaužti, kol 150 žmonių skraidinęs laineris galiausiai sudužo Prancūzijos Alpėse, ketvirtadienį nurodė vienas tyrimui artimas šaltinis.
Katastrofos vietoje rasto pilotų kabinos pokalbių registratoriaus įrašas rodo, kad vienas iš pilotų krėslų buvo atstumtas, o durys atsidarė ir užsidarė. Šaltinis sakė naujienų agentūrai AFP, kad vėliau pasigirdo beldimas, bet „nebebuvo jokių pokalbių nuo to momento iki sudužimo“.
Prieš pat katastrofą kabinoje taip pat girdėjosi įsijungęs pavojaus signalas, perspėjantis, kad lėktuvas pernelyg priartėjo prie žemės.
Visi 144 keleiviai ir šeši įgulos nariai žuvo, kai iš Barselonos į Diuseldorfą antradienį skridęs „Germanwings“ reiso 4U 9525 lėktuvas įsirėžė į kalno šlaitą atokioje Alpių dalyje po iki šiol nepaaiškinto nusileidimo iš įprasto skrydžio aukščio, trukusio apie aštuonias minutes.
Iš lainerio „Airbus A320“ nebuvo gautas joks nelaimės signalas, o įgula neatsiliepė į oro dispečerių desperatiškas pastangas užmegzti ryšį.
Garso įrašas rodo, kad pilotai vokiečiai skrydžio pradžioje normaliai kalbėjosi. Šaltinis pridūrė, kad iš to įrašo nebuvo įmanoma nustatyti, ar kabiną buvo palikęs lėktuvo kapitonas, ar jo pavaduotojas.
JAV dienraštis „The New York Times“ taip pat citavo vieną tyrime dalyvaujantį aukšto rango kariškį, kuris sakė, kad juodosios dėžės informacija rodo, kad vienas pilotas buvo likęs už užrakintų kabinos durų ir nesėkmingai mėgino jas išlaužti.
„Vyras išorėje tyliai pabeldė į duris, bet nebuvo jokio atsakymo, – tyrėjas sakė laikraščiui. – Tuomet jis pabeldė į duris stipriau – ir vėl jokio atsakymo. Nebuvo jokio atsakymo.“
„Girdisi, kaip jis mėgina išlaužti duris“, – pridūrė „The New York Times“ pašnekovas.
Naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį paskelbtame „Germanwings“ pranešime sakoma, kad „šiuo metu neturime informacijos iš kompetentingų tarnybų, kurios patvirtintų šį pranešimą“.
„Darome viską, kad gautume kiek įmanoma daugiau informacijos ir neužsiimame spėlionėmis“, – pridūrė bendrovė.
Kai po 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro išpuolių Jungtinėse Valstijose buvo sustiprintos civilinės aviacijos saugumo priemonės, pilotų kabinos duris galima atidaryti tik iš vidaus, leidus pilotui.
Pareigūnai sakė kol kas negalintys paaiškinti šios tragedijos priežasčių, bet nurodė, kad lėktuvas skrido, kol įsirėžė į kalną, ir nesubyrėjo ore.
Aviacijos ekspertai, su kuriais kalbėjosi AFP, minėjo kelis tikėtinus scenarijus.
„Jeigu pilotai neužkirto kelio lėktuvui skristi į kalnus, taip nutiko dėl to, kad jie buvo netekę sąmonės arba negyvi, arba pasiryžę mirti, arba priversti numirti“, – vienas ekspertas sakė agentūrai.
Nuotraukose matėsi, kad rastos lėktuvo juodosios dėžės korpusas smarkiai aplamdytas smarkaus smūgio. Taip pat buvo rastas antrosios juodosios dėžės, įrašinėjančios skrydžio duomenis, korpusas, bet ne pats prietaisas.
Prancūzijos tyrimų ir analizių biuro (BAE) vadovas Remi Jouty trečiadienį sakė žurnalistams, kad kol kas neturima „nė menkiausio paaiškinimo“, kodėl įvyko ši tragedija.
„Tai nepaaiškinama, – Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ tėvinė bendrovė, vykdomasis direktorius Carstenas Spohras sakė Frankfurte. – Lėktuvo būklė buvo nepriekaištinga, o abu pilotai – patyrę.“
Meteorologinės sąlygos taip pat veikiausiai nebuvo tos katastrofos priežastis, nes tuo metu orai buvo ramūs. Be to, „Germanwings“ lėktuvuose iki šiol nebuvo jokių didesnių saugumo incidentų.
Šaltinis: pilotų kabinos duris yra įmanoma atrakinti iš išorės
Vienas lakūnas, turintis šešerių metų skraidymo lėktuvais „Airbus A320“ patirtį, sakė, kad lainerio, kuris šią savaitę sudužo Prancūzijos Alpėse, pilotų kabinos duris yra įmanoma atrakinti iš išorės, jeigu vienas pilotas yra iš jos išėjęs, o kitas dėl kokių nors priežasčių nebegali jų atidaryti.
Šaltinis, prašęs neviešinti jo vardo, sakė, kad įprastu atveju norintis įeiti į kabiną turi surinkti durų saugos kodą, o kabinoje esantis pilotas nusprendžia, ar durys turi atsidaryti, ar likti užrakintos.
Jeigu atsakymo nesulaukiama, įgulos narys gali surinkti atsarginį durų atidarymo kodą. Jeigu per 30 sekundžių negaunama atsakymo iš vidaus, durys automatiškai atsirakina. Bet jeigu kabinos viduje esantis asmuo specialiai atmeta tą prašymą, durys lieka užrakintos, sakė lakūnas.
Pasak jo, Europos oro bendrovių taisyklės nereikalauja, kad pilotų kabinoje visuomet būtų bent du žmonės.
Vienas pareigūnas, susipažinęs su antradienį Prancūzijos Alpėse sudužusio Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvo juodosios dėžės garso įrašais, sakė, kad vienas iš pilotų buvo išėjęs iš kabinos ir nebegalėjo į ją sugrįžti dėl užrakintų durų, kol laineris galiausiai įsirėžė į kalno šlaitą.
Vokietijos avialinijų flagmanė „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ pirminė bendrovė, ketvirtadienį sakė neturinti jokios naujos informacijos apie tą tyrimą ir negalinti nei patvirtinti, nei paneigti pranešimų apie numanomą incidentą pilotų kabinoje.