Pasaulyje

2019.04.05 18:42

„Boeing“ pripažino savo atsakomybę už lėktuvų 737 MAX katastrofas

Ramūnas Ožalas, Jonas Jokubauskas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.04.05 18:42

Po Etiopijoje ir Indonezijoje įvykusių lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofų, aviacijos bendrovė pirmą kartą pripažino orlaivio valdymo sistemos ydas. Teigiama, kad daugiau nei 300 aukų pareikalavusias tragedijas lėmė ne pilotų klaidos, o lėktuvų programinė įranga.

Aviacijos korporacijos „Boeing“ atstovai pripažino, kad įmonės gaminamų lėktuvų 737 MAX valdymo sistemos turėjo lemiamą įtaką katastrofoms Etiopijoje ir Indonezijoje. Jose žuvo pusketvirto šimto žmonių.

Nors iki šiol „Boeing“ atstovai teigė, kad dėl tragedijų atsakomybė tenka lėktuvų pilotams, pozicija pasikeitė preliminarius tyrimus paskelbus Etiopijos transporto ministerijai. Pasak jos, įgula darė viską, kas numatyta protokole, kad išvengtų avarijos.

„Mes apgailestaujame dėl prarastų gyvybių. Preliminarūs tyrimai rodo, kad manevravimo sistemos abiejuose skrydžiuose buvo aktyvuotos klaidingai“, – sakė „Boeing“ prezidentas Dennisas Muilenburgas.

„Boeing“ manevravimo sistema buvo sukurta tam, kad neleistų orlaiviui staigiai smukti tupiant arba kylant. Lėktuve esantys jutikliai padeda sistemai nustatyti, kada jis turėtų būti nukreiptas žemyn ar aukštyn be piloto įsikišimo. Sugedus šiems jutikliams, orlaivio pilotai negali tinkamai kontroliuoti lėktuvo. Manoma, kad tai ir lėmė katastrofas Etiopijoje ir Indonezijoje.

Žinios. „Boeing“ pripažino atsakomybę

„Boeing“ vadovas pareiškė, kad bendrovė imsis tobulinti lėktuvų 737 MAX manevravimo sistemą.

„Mūsų atsakomybė – tokią riziką pašalinti. Mes paskyrėme geriausius inžinierius ir užtikrinsime, kad tokios katastrofos daugiau nepasikartotų“, – žadėjo D. Muilenburgas.

Iki šiol komerciniams skrydžiams buvo naudojama daugiau nei 370 „Boeing“ lėktuvų 737 MAX. Po kovą Etiopijoje įvykusios katastrofos dauguma pasaulio valstybių, tarp jų ir Europos Sąjungos šalys, uždraudė skrydžius šiais orlaiviais.