Norint išvengti „Boeing 737 Max 8“ sudužimo, Indonezijoje sudužusio lėktuvo pilotai turėjo vos 40 sekundžių. „Lion Air“ avialinijų katastrofos sąlygas atkartojančioje simuliacijoje dalyvaujantys pilotai nustatė, kad per tiek laiko pilotai turėjo perimti lėktuvo kontrolę iš automatinių sistemų, kurios veikė netinkamai, praneša „The New York Times“.
Kovo pabaigoje pilotai dalyvavo simuliacijoje, kuri atkartoja sąlygas, kai Indonezijoje sudužo „Lion Air“ avialinijų „Boeing 737 Max 8“ orlaivis ir žuvo visi 189 juo skridę žmonės. Simuliacijos metu vienas iš sensorių ėmė rodyti neteisingus duomenis, todėl automatiškai įsijungė nauja MCAS sistema. Ji skirta kontroliuoti lėktuvo korpuso pakrypimo laipsnį, kad būtų išvengta keliamosios galios praradimo.
Kai sistema įsijungė, pilotai turėjo vos 40 sekundžių ją išjungti ir perimti orlaivio kontrolę, kad išvengtų lėktuvo nosies smigimo, sukėlusio aviakatastrofą, tyrėjai sako leidiniui „The New York Times“.
Šiuo tyrimu siekiama išsiaiškinti dėl kokių priežasčių įvyko „Boeing 737 Max 8“ orlaivių katastrofos Indonezijoje bei Etiopijoje. MCAS sistema yra laikoma viena pagrindinių šių aviakatastrofų priežasčių. Tyrime dalyvaujantys pilotai pamatė, kokiu dideliu pajėgu sistema kontroliuoja orlaivį ir kiek mažai laiko lieka ištaisyti bet kokią klaidą.
Į aviakatastrofas pakliuvusių orlaivių pilotai turėjo ribotas žinias apie šios sistemos veikimą. „Lion Air“ pilotas paskutinėmis minutėmis prieš katastrofą netgi vartė lėktuvo naudojimosi instrukciją ir taip bandė suprasti, kas vyksta.
„Boeing“ kompanija pažadėjo atnaujinti šią sistemą, kad pilotai turėtų daugiau kontrolės valdydami skrydžio mechanizmus.