Pasaulyje

2019.03.20 18:41

„Boeing 737 MAX“ katastrofos: ką žinome ir kas toliau

ELTA2019.03.20 18:41

Daugiau nei 300 „Boeing 737 MAX 8“ ir „Boeing 737 MAX 9“ keleivinių lėktuvų buvo uždrausta skraidyti visame pasaulyje po dviejų katastrofų per mažiau nei pusę metų, kuriose žuvo beveik 350 žmonių, rašo „Reuters“.

Šiuo metu tyrėjai bando išsiaiškinti tragedijų Etiopijoje ir Indonezijoje priežastis - tyrimai turės atsakyti į svarbiausią klausimą: „Ar dėl sudužusių lėktuvų kalta programinė įranga?“ Taigi, ką žinome ir ko laukti toliau?

ES ir Kanados aviacinės saugos tarnybos pareiškė atliksiančios atskirą „Boeing 737 MAX“ patikrą prieš leisdamos orlaiviams skristi savo oro erdvėje, nepriklausomai nuo tyrimų išvadų ar „Boeing“ atliekamų patikrų rezultatų.

Pati lėktuvus gaminanti bendrovė sustabdė visų „Boeing 737 MAX“ pristatymą klientams, o „Boeing“ akcijų kainos nuosmukis po „Ethiopian Airlines“ katastrofos įmonės vertę sumažino 28 mlrd. dolerių. Nepaisant nuostolių, „Boeing“ tikina, kad naujieji lėktuvai yra saugūs, tačiau palaikė JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) sprendimą sustabdyti visus „Boeing 737 MAX“ skrydžius.

Informuotų šaltinių teigimu, tyrėjai aptiko panašumų tarp „Lion Air“ katastrofos pernai spalį ir kovo 10 d. įvykusio „Boeing 737 MAX“ sudužimo Etiopijoje. Pasak Prancūzijos tyrėjų, juodųjų dėžių duomenys rodo, kad panašumai tarp incidentų yra aiškūs.

Ekspertų nuomone, naujoji skrydžio aukščio valdymo sistema MCAS, skirta apriboti lėktuvo nosies pakėlimą, galėjo sukelti katastrofas, kai pilotams nepavyko perimti rankinės lėktuvo kontrolės sistemai nuleidžiant lėktuvo nosį pernelyg žemai.

Remiantis skrydžių valdymo centrų duomenimis, tiek „Ethiopian Airlines“, tiek ir „Lion Air“ lėktuvų pilotai vos pakilę pranešė apie skrydžio valdymo problemas ir prašė leidimo grįžti į oro uostą. Pilotai tokį leidimą gavo, tačiau sugrįžti į oro uostą jiems taip ir nepavyko.

Šaltinių teigimu, pernai spalį sudužusio „Lion Air“ lėktuvo juodosios dėžės rodo, kad skrydžio kapitonas paskutinėmis skrydžio minutėmis instrukcijose karštligiškai bandė rasti paaiškinimą, kodėl jų lėktuvas nereaguoja į pilotų bandymus valdyti skrydį ir lekia tiesiai į jūrą. Tuo metu antrasis pilotas esą nesėkmingai bandė suvaldyti smingantį lėktuvą.