Pekine šią savaitę paskelbti Pasaulio žiniasklaidos forumo (WMS) šių metų apdovanojimų nugalėtojai, praneša naujienų agentūra „Xinhua“.
Pekine šią savaitę paskelbti Pasaulio žiniasklaidos forumo (WMS) šių metų apdovanojimų nugalėtojai, praneša naujienų agentūra „Xinhua“.
„Tokio pobūdžio apdovanojimų teikimo pradžia tampa itin svarbiu įvykiu mūsų laikais, – sako WMS forumo pirmininkas, taip pat vadovavęs ir teisėjų tarybai apdovanojimų metu, „Xinhua“ naujienų agentūros prezidentas Li Congjunas. – (Apdovanojimai) skatina visus žiniasklaidos srityje dirbančius asmenis kelti savo profesinę kvalifikaciją ir siekti meistriškumo. Savo ruožtu žiniasklaidos įmonės įkvėpiamos vadovautis inovacijų dvasia, aktyviai prisidėti prie visuomenės socialinių pareigų vykdymo ir gerovės“.
Naujienų agentūrai „Al Jazeera English“ įtektas apdovanojimas už geriausią naujienų komandos darbą besivystančiose šalyse, o Indijos „Sainath Palagummi“ agentūra pagerbta kaip profesionaliausia naujienų agentūra besivystančiose šalyse.
Žiniasklaidos inovacijų taikymo apdovanojimas atiteko JAV laikraščio „USA Today“ parengtam tyrimų ciklui „Kas slypi už kraujo praliejimo“ (angl. Behind the Bloodshed), kuriame buvo analizuojami FTB pateikiami duomenys ir policijos pareigūnų ataskaitos bei žiniasklaidos pranešimai – taip buvo siekiama paaiškinti Amerikoje paplitusių masinių žudynių fenomeną.
„Naujosios žiniasklaidos terpės“ apdovanojimą gavo Jungtinių Valstijų laikraščio „Global Post“ parengtas reportažų ciklas „Mianmaro iškilimas“ (angl. Myanmar Emerges). Įvairiais informacijos perteikimo formatais paviešinti reportažai Mianmaro pakilimą rodo kaip vieną svarbiausių 2013 metų ekonominių, politinių ir kultūrinių įvykių. „GlobalPost“ žurnalistai daugiau kaip metus praleido darydami reportažus iš šalies prekybos centrų ar įrašų studijų nuo provincijos centro Jangono iki Kisintaungo vario kasyklų.
Teisėjų tarybą sudarė WMS priklausančių naujienų agentūrų atstovai iš „The Associated Press“, TASS, „Kyodo News“, „Al Jazeera“ bei „Kasturi & Sons Limited“. Joje balsus atidavė ir tokių tarptautinių žiniasklaidos bendrovių kaip „Agence France-Presse“, „Polish Press Agency“, „Hearst Corporation“, „Reuters News“, „News Corporation“ ir „Paris Match“ profesionalai.
„Maloniai nustebau pamatęs, kaip rimtai žmonės priima apdovanojimus, o jų paruošti puikūs darbai tikrai suteikė mums platų pasirinkimą“, – teigė po apdovanojimų pasisakęs buvęs „Reuters News“ vyresnysis redaktorius Davidas Schlesingeris. Jis nurodo, kad apdovanojimuose dalyvauti panoro daugiau kaip 450 naujienų organizacijų ir daugiau kaip 500 žiniasklaidos profesionalų iš 138 šalių ir regionų – iš viso konkurso teisėjams pateikta vertinti daugiau kaip 1,4 tūkst. darbų.
D. Schlesingeris pabrėžia, kad šiuo metu žiniasklaidos sritis išgyvena didžiulius pokyčius, todėl „nepaprastai įdomu stebėti, ko imasi skirtingos bendrovės ir žurnalistai iš viso pasaulio taikydami inovacijas ir keisdamiesi patys, siekiant dar kokybiškesnio produkto“.