Paskutinių MH17 reisą vykdžiusio Malaizijos oro linijų lėktuvo skrydžio akimirkų įrašas atskleidė panišką skrydžių dispečerių mėginimą susisiekti su Malaizijos lėktuvo įgula.
Paskutinių MH17 reisą vykdžiusio Malaizijos oro linijų lėktuvo skrydžio akimirkų įrašas atskleidė panišką skrydžių dispečerių mėginimą susisiekti su Malaizijos lėktuvo įgula.
Iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą skridęs lėktuvas vykdė skrydį pagal planą: 13 val. lėktuvo įgula susisiekė su Ukrainos Dnepropetrovsko (DNP) skrydžių dispečeriais.
MH17 skrydį vykdžiusio lėktuvo įgulos narys atsakė į 13:19 val. jam duotus nurodymus, tačiau vos po keleto sekundžių, kai dispečeris patikslino nurodymus tęsti skrydį iki kito maršruto punkto, MH17 jau nebeatsakė.
„Malaizija vienas septyni, ar mane girdite?“ – paklausė Ukrainos dispečeris ir pakartojo šią frazę tris kartus.
Nepavykus susisiekti su MH17 reisą vykdžiusiu Malaizijos lėktuvu, dispečeris susisiekė su kitu šį skrydį kontroliavusiu dispečerių centru Rusijos Rostovo mieste (RST).
Rusai patvirtino, kad jiems taip pat nepavyko susisiekti su Malaizijos lėktuvu, ir jo nėra radarų ekranuose.
Netoliese skridusio lėktuvo buvo paprašyta pasitelkus turimą įrangą pažiūrėti, ar matosi Malaizijos oro linijų lėktuvas, tačiau šio lėktuvo įgula atsakė, kad jų radaras taip pat nemato Malaizijos oro linijų lėktuvo.
„Jis dingo“, – pasakė Ukrainos dispečeris. „Taip, nieko. Mes nieko nematome“, – atsakė dispečeris iš Rostovo.
Su MH17 reisą vykdžiusiu lėktuvu buvo mėginama susisiekti iki 13:35 val., tačiau tuo metu lėktuvas jau buvo sudužęs Donecko srityje, o jo nuolaužos mėtėsi separatistų kontroliuojamoje teritorijoje.
Katastrofos tyrėjų teigimu, nėra įrodymų, liudijančių, kad lėktuvo katastrofą galėjo sukelti techninis gedimas ar įgulos veiksmai.
„Lėktuvo įgulos kabinos pokalbių įrašymo aparatas, skrydžio duomenų įrašymo prietaisas ir duomenys iš dispečerių centrų liudija, kad Malaizijos oro linijų lėktuvas vykdė skrydį pagal planą iki 13:20:03 val. pasauliniu koordinuotuoju laiku (UTC) , kai staiga ryšys su lėktuvu nutrūko“, – teigiama pranešime.
MH17 išklotinė
DELFI primena, kad olandų tyrėjų komanda, tirianti „Malaysia Airlines“ lėktuvo numušimą rytinėje Ukrainoje, savo preliminarioje ataskaitoje nurodo, jog katastrofą tikriausiai sukėlė tai, kad į reisu MH17 skridusį lėktuvą pataikė daug dideliu greičiu lėkusių objektų iš išorės, dėl kurių jis dar ore suiro į gabalus.
„Pakenkimai, matomi lėktuvo priekinėje dalyje, regis, rodo, kad į lėktuvą prasiskverbė daug didelės energijos objektų iš lėktuvo išorės“, – sakoma preliminarioje ataskaitoje dėl šios katastrofos, per kurią žuvo 193 Olandijos piliečiai.
„Tikėtina, kad šie pakenkimai sukėlė lėktuvo struktūrinio vientisumo praradimą ir nulėmė (lėktuvo) suirimą ore skrydžio metu“, – pažymima joje.
Preliminarioje ataskaitoje, kurią antradienį paskelbė Olandijos saugumo valdyba (OVV), nesakoma, kad tą „Boeing 777“ numušė raketa „žemė-oras“, bet joje pateikiamos išvados tikriausiai rodo, kad galėjo būti būtent taip.
Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ „Boeing 777“ liepos 17 dieną sprogo virš separatistų kontroliuojamos teritorijos konflikto krečiamoje Rytų Ukrainoje, pakeliui iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą. Iš viso per šią katastrofą žuvo 298 keleiviai ir įgulos nariai.
Vakarų šalys kaltina Rusijos remiamus separatistus, jog jie numušė MH17 lainerį Maskvos parūpinta raketa „žemė-oras“, o Maskva tuo tarpu kaltina ukrainiečių pajėgas.