Pasaulyje

2018.10.29 15:41

Per keleivinio lėktuvo katastrofą Indonezijoje veikiausiai žuvo visi jame buvę žmonės

BNS 2018.10.29 15:41

Indonezijoje sudužo keleivinis laineris „Boeing 737“ su 189 žmonėmis; kiti šaltiniai nurodo 188 žmones. Nelaimė įvyko praėjus keliolikai minučių nuo pakilimo iš šalies sostinės Džakartos, praneša BBC. Avarijos priežastis kol kas nežinoma. Surasti gyvųjų – mažai vilties. Taip pat pranešama, kad per ankstesnį skrydį tas pats orlaivis buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas.

„Mano prognozė – kad niekas neliko gyvas, nes mūsų rastos aukos, jų kūnai, nebebuvo vientisi. Taigi, tikėtina, kad žuvo 189 žmonės“, – žurnalistams sakė agentūros operacijų direktorius Bambangas Suryo Aji.

Tačiau jis pridūrė, kad kol kas nenustatyta tiksli vieta, kur nugrimzdo į vakarus nuo Javos salos nukritusio lainerio nuolaužų didžioji dalis.

Oro bendrovės „Lion Air“ laineris „Boeing 737“, kuriame buvo 188 žmonės, pirmadienį sudužo jūroje tuojau po pakilimo iš Džakartos oro uosto, pranešė Indonezijos aviacijos tarnybos.

130 gelbėtojų bando surasti išgyvenusius lėktuvo sudužimą. Į avarijos vietą pasiųstos pajėgos iš trijų Indonezijos miestų, įskaitant valtis, sraigtasparnį.

Reuters/Scanpix nuotr.

Rado asmeninių daiktų

Jūroje, už 2 jūrmylių nuo numanomos sudužimo vietos, rasta lėktuvo nuolaužų, telefonas ir gelbėjimosi liemenės.

Pabrėžiama, kad tai buvo naujas lėktuvas, įsigytas šių metų vasarą, ore praleidęs vos 800 valandų.„Lion Air Group“ vadovas Edwardas Siraitas agentūrai „Reuters“ sakė negalintis komentuoti situacijos. Avialinijų bendrovė teigia renkanti nformaciją.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė pareiškė užuojautą Indonezijos prezidentui Joko Widodo dėl šimtų gyvybių pareikalavusios lėktuvo katastrofos.

Šalies vadovė palinkėjo visokeriopos stiprybės, ištvermės ir susitelkimo aukų šeimoms, artimiesiems ir visiems Indonezijos gyventojams įveikiant šios skaudžios nelaimės padarinius, rašoma prezidentūros pranešime.

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis taip pat pareiškė nuoširdžią užuojautą Indonezijos žmonėms ir aukų artimiesiems dėl šioje šalyje įvykusios lėktuvo katastrofos.

Nukrito į jūrą

Didžiosios Britanijos visuomeninis transliuotojas BBC citavo tarnybų pranešimus, kad lėktuvas nukrito prie Javos salos vakarinės pakrantės.

Reiso JT-610 laineris, turėjęs skristi iš Indonezijos sostinę į Pankalpinango miestą Bankos saloje, dingo iš radarų ekranų praėjus apie 10 minučių po pakilimo. Tuojau po to tarnybos pradėjo paieškas.

„Orlaiviu skrido 178 suaugę keleiviai, vienas vaikas ir du kūdikiai, taip pat buvo du pilotai ir 6 skrydžio palydovai“, – sakė Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos generalinio direktorato vadovas Sindus Rahajus.

Reuters/Scanpix nuotr.

„Prieš galutinai dingdamas iš radaro lėkuvas buvo paprašęs leisti grįžti į bazę“, – sakoma jo pranešime.

Paieškų ir gelbėjimo agentūros atstovas Jusifas Latifas naujienų agentūrai AFP sakė: „Lėktuvas nukrito į vandenį, kur gylis yra apie 30–40 metrų.“

Paieškų operacijoje dalyvaujantys laivai pranešė radę įvairių nuolaužų.

Skrydžių stebėjimo tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad sudužęs „Lion Air“ laineris buvo naujutėlaitis, naudotas tik porą mėnesių.

Tinklalapis pažymėjo, kad „Max 8“ modifikacijos lėktuvą bendrovė gavo rugpjūtį.

Kaip nurodo BBC, „Lion Air“ yra didžiausia Indonezijos privati oro bendrovė, turinti daugiau kaip 100 lėktuvų, įskaitant įvairių modifikacijų „Boeing 737“ ir tris lainerius „Airbus A330-300“. Bendrovė aptarnauja daugiau kaip 120 maršrutų.

Prasta saugumo padėtis

Indonezija, turinti tūkstančius salų, yra labai priklausoma nuo oro transporto, bet jos civilinės aviacijos saugumo padėtis vertinama prastai. Per kelerius pastaruosius metus šalyje įvyko keletas žmonių gyvybių nusinešusių katastrofų.

Rugpjūtį vienam lengvajam lėktuvui sudužus kalnuotoje rytų Indonezijoje žuvo aštuoni žmonės ir liko gyvas tik vienas 12-metis.

2015 metų rugpjūtį vienam Indonezijos oro bendrovės „Trigana“ keleiviniam lėktuvui per audrą sudužus Papua žuvo visi 54 juo skridę žmonės.

2014 metais nukritus „AirAsia“ lėktuvui buvo prarastos 162 žmonių gyvybės.

Pastarąją avariją, ištikusią iš Surabajos į Singapūrą skridusį lainerį, tyrę Indonezijos aviacijos ekspertai savo galutinėje ataskaitoje rašė, kad pagrindinės katastrofos priežastys buvo vienas dažnai gendantis vairo valdymo komponentas, prasta orlaivio techninė priežiūra ir netinkama pilotų reakcija.

Pigių skrydžių bendrovę „Lion Air“ irgi yra susijusi su keletu incidentų.

Pernai vienas jos „Boeing“ susidūrė su bendrovės „Wings Air“ lėktuvu, nusileidęs Kualanamu oro uoste Sumatros saloje, bet žmonės per šį įvykį nenukentėjo.

2016-ųjų gegužę du „Lion Air“ lėktuvai susidūrė Džakartos Soekarno-Hattos oro uoste, o mėnesiu anksčiau vienas bendrovės „Batik Air“, priklausančios „Lion“ grupei, lėktuvas kliudė kompanijos „TransNusa“ lėktuvą.

2013 metais vienas „Lion Air“, valdomas nepatyrusio piloto, nulėkė nuo oro uosto Balyje tako, įkrito į jūrą ir perlūžo pusiau. Per šią avariją keli žmonės buvo sužeisti, bet niekas nežuvo.

Indonezijos oro susisiekimo sektorius klesti – per pastarąjį dešimtmetį vidaus reisų keleivių reikšmingai padaugėjo. Vis dėlto jis įgijo prastą reputaciją dėl prasto reguliavimo.

Praeitais metais Indonezijos oro eismo kontrolierių asociacija atskleidė, kad valstybinės oro navigacijos bendrovės „AirNav“ nustatytas leidžiamas pakilimų ir nusileidimų intensyvumas Džakartoje yra didesnis negu oro uosto pajėgumai, todėl nelaimingų atsitikimų grėsmė yra padidėjusi.

Šios šalies oro vežėjams dėl prastos saugumo padėties anksčiau daug metų nebūdavo leidžiama veikti Europos Sąjungos ir JAV oro erdvėje.