„Air France“ lėktuvas 2009 metais pakeliui iš Rio de Žaneiro į Paryžių į Atlanto vandenyną nukrito ir dėl žmogaus klaidų, ir dėl techninių gedimų, ketvirtadienį paskelbė Prancūzijos aviacijos tarnyba BEA.
„Air France“ lėktuvas 2009 metais pakeliui iš Rio de Žaneiro į Paryžių į Atlanto vandenyną nukrito ir dėl žmogaus klaidų, ir dėl techninių gedimų, ketvirtadienį paskelbė Prancūzijos aviacijos tarnyba BEA.
Per katastrofą žuvo 228 žmonės.
Ataskaitoje pateiktos dar 25 saugumo rekomendacijos. Tiek pat jų buvo ir 2011 metų liepą paskelbtoje ataskaitoje, kuriame dėl nelaimės kaltinta „Airbus A330“ ergonomika ir pilotų, kurie patyrė didelį stresą, veiksmai.
Anot BEA, drama prasidėjo sugedus greičio sensoriams, kuriuos gamina Prancūzijos kompanija „Thales“. Po nelaimės jie buvo pakeisti visuose „Airbus“ lėktuvuose.
„Įgula beveik visiškai prarado situacijos kontrolę“, – žurnalistams teigė tyrimui vadovavęs Alainas Bouillardas, kurį cituoja naujienų agentūra AFP.
BEA ataskaitoje pabrėžiama „pilotų apmokymo svarba, kad jie būtų geriau susipažinę su lėktuvo sistemomis esant nepaprastoms situacijoms“.
„Airbus A330“ pradingo 2009 metų birželio 1-osios naktį, siaučiant audrai. Praėjo keletas dienų, kol nuošalioje Atlanto vietoje netoli pusiaujo aptiktos lėktuvo nuolaužos, dar daugiau laiko prireikė joms iškelti.
Po 23 mėnesius trukusių paieškų, kainavusių apie 32 mln. eurų, povandeniniai laivai-robotai aptiko lėktuvo juodąsias dėžes.
Ankstesnėje BEA ataskaitoje teigta, kad pilotai nesugebėjo tinkamai reaguoti, kai „Airbus“ greičio sensoriai užšalo ir sugedo, o lėktuvas neteko greičio ir aukščio.
Dviem pilotams bandant suprasti situaciją, kapitonas, kuris iš pilotų kabinos buvo išėjęs pailsėti, sugrįžo, tačiau neperėmė lėktuvo valdymo.
„Air France“ tvirtino, kad dėl nelaimės pilotų kaltinti nereikėtų, teigdama, kad perspėjimas apie prarastą greitį nesuveikė.
Prancūzijos teisėsaugos pareigūnai tiria „Air France“ ir „Airbus“ dėl galimo netyčinio nužudymo, susijusio su katastrofa.
Aukų artimieji anksčiau tvirtino, kad didelių Prancūzijos korporacijų, tokių kaip „Airbus“ ir „Air France“ dalyvavimas daro įtaką nelaimės priežasčių tyrimui.
Atskiroje teismo ataskaitoje, kuri aukų artimiesiems bus pristatyta kitą savaitę, teigiama, kad dėl nelaimės priežastis – ir pilotų klaida, ir sugedę greičio sensoriai, naujienų agentūrai AFP teigė šaltinis.
Anot jo, 356 puslapių ataskaitoje teigiama, kad sensoriams užšalus ir sugedus, „kapitonas neatliko savo pareigų“ ir „užkirto kelią reaguoti antrajam pilotui“.