Pasaulyje

2021.09.27 10:54

Britanijoje taip trūksta vairuotojų, kad darbui vilkikuose svarstoma pasitelkti kariuomenę

ELTA2021.09.27 10:54

Pranešama, kad Didžiosios Britanijos ministras pirmininkas Borisas Johnsonas svarsto, ar vertėtų pasitelkti karius degalams į degalines pristatyti, nes po kelių dienų paniško pirkimo jų atsargos išseko.

Sekmadienio vakarą buvo imtasi nepaprastųjų priemonių, kai verslo sekretorius Kwasi Kwartengas nusprendė sustabdyti degalų pramonės konkurencijos įstatymus, kad tiekėjai galėtų aprūpinti degalų pritrūkusias degalines.

Pranešama, kad pirmadienį B. Johnsonas svarstys, ar po šito dar reikia imtis drastiškos priemonės ir pasiųsti kariuomenę vairuoti benzinvežių, nes „pašėlęs pirkimas“ padidino degalų trūkumo problemą, kilusią dėl sunkiasvorių sunkvežimių vairuotojų trūkumo.

Transporto sekretorius Grantas Shappsas neatmetė galimybės prašyti kariškių pagalbos, nes savaitgalį visoje šalyje ir toliau driekėsi eilės prie degalų. G. Shappsas, iš pradžių to nenorėjęs, dabar pritaria, kad būtų importuota užsienio darbo jėga vairuotojų stygiaus problemai spręsti, ir siūlo 5 tūkst. darbo vizų trims mėnesiams, kad pritrauktų papildomų vežėjų.

Padidėjusi paklausa paskatino Benzino mažmenininkų asociaciją (PRA) įspėti, kad net du trečdaliai iš beveik 5500 nepriklausomų jos prekybos vietų sekmadienį pritrūko degalų, o kitose jie „jau baigiasi arba netrukus visai baigsis“.

Vyriausybei siekiant sumažinti spaudimą tiekimo grandinėms 5500 vizų bus išduota užsienio darbuotojams ir paukštininkystės sektoriuje, kad jis galėtų garantuoti kalakutų tiekimą Kalėdų vakarienei. Tačiau mažmenininkai perspėjo, kad sprendimas sušvelninti imigracijos taisykles, kad būtų išspręstos tiekimo grandinės problemos, yra „per menkas ir pavėluotas“ norint, kad šį gruodį parduotuvių lentynos būtų pilnos. Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos konsorciumo direktorius Andrew Opie teigė, kad sunkvežimių vairuotojų trūkumas reiškia, jog „negalėsime pateikti į lentynas visų produktų, kuriuos norėtume“.

G. Shappsas sakė, kad vizos yra „tik vienas iš Vyriausybės pagalbos plano elementų“, ir pripažino, kad pastangos atkurti vidaus krovinių gabenimo darbo jėgą gali užtrukti ne vienerius metus. Į priemonių paketą įeina ambicingas siekis apmokyti dar 4 tūkst. sunkvežimių vairuotojų, o kariuomenė rengiama pasirūpinti papildomais sunkiasvorių transporto priemonių vairavimo egzaminais. Beveik milijonas laiškų artimiausiomis dienomis nuguls ant sunkiasvorių sunkvežimių licencijas turinčių žmonių durų kilimėlių - jie bus viliojami grįžti į darbą, kai atlyginimai jau pakelti.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt