Pasaulyje

2021.08.05 11:05

Rusijos tarnybos blokavo kelis su Chodorkovskio organizacijomis siejamus tinklalapius

BNS2021.08.05 11:05

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba generalinės prokuratūros reikalavimu užblokavo tinklalapius „Otkrytyje Media“, „MBCH Media“ ir „Pravozaščyta Otkrytka“, nes laiko juos susijusiais su šalyje nepageidaujamomis pripažintomis buvusio naftos milžinės „Jukos“ vadovo Michailo Chodorkovskio organizacijomis.

„Prieiga prie „Open Russia Civic Movement“ ir „Open Russia“ (abi organizacijos pripažintos nepageidaujamomis Rusijoje) informacinių resursų apribota remiantis RF generalinės prokuratūros reikalavimu“, – nurodė Rusijos federalinė ryšių, informacijos technologijų ir visuomenės informavimo priemonių tarnyba („Roskomnadzor“), naujienų agentūros „Interfax“ paprašyta pakomentuoti informaciją apie minėtų tinklalapių užblokavimą.

Trečiadienį vakare „Otkrytyje Media“ ir „MBCH Media“ redakcijos pranešė, kad buvo užblokuoti jų tinklalapiai. Pranešta, kad buvo užblokuotas ir teisių gynimo organizacijos „Pravozaščyta Otkrytka“ tinklalapis.

Ketvirtadienį „Otkrytyje Media“ pareiškė, kad nutraukia darbą.

„Projektas „Otkrytyje Media“ skelbia, kad nuo 2021 metų rugpjūčio 5-osios nutraukia veiklą. Deja, valdžiai nereikia žiniasklaidos projektų su kritišku požiūriu į tai, kas vyksta šalyje. Kuo daugiau kritikos, tuo trumpiau gyvuoja projektas. Tačiau mes bent jau pabandėme“, – rašoma pareiškime, paskelbtame redakcijos „Telegram“ kanale.

Jame pabrėžiama, kad „Otkrytyje Media“ niekada nedirbo su nepageidaujamomis organizacijomis.

„Manome, jog svarbu pareikšti, kad niekada nedirbome nepageidaujamomis struktūromis. Projektas „Otkrytyje Media“ pradėjo veiklą 2017 metų rugsėjo 1 dieną. Michailas Chodorkovskis skyrė projektui finansinę paramą penkeriems metams per savo įmonę „Open press“ – niekada to neslėpėme. Nė vienas iš projekto žurnalistų neturėjo sutarčių ir neįformintų santykių su kitomis M. Chodorkovskio kompanijomis“, – rašoma pareiškime.

Nė viena iš organizacijų jokių pranešimų apie generalinės prokuratūros sprendimą negavo.

Generalinė prokuratūra nepageidaujamomis organizacijomis yra pripažinusi kelis M. Chodorkovskio projektus, tarp jų „Open Russia Civic Movement“ ir „Open Russia“.

Anksčiau trečiadienį pranešta, kad „Otkrytyje Media“ vyriausioji redaktorė Julija Jaroš ir jos pavaduotojas Maksimas Glikinas apskundė teismui Teisingumo ministerijos sprendimą pripažinti juos „užsienio agentais“.

Liepos 15 dieną Teisingumo ministerija į „užsienio agentų“ registrą įtraukė aštuonis žurnalistus. Be J. Jaroš ir M. Glikino į šį „juodąjį“ sąrašą pateko Rusijoje nepageidaujamu pripažinto tiriamosios žurnalistikos leidinio „Projekt“ vyriausiasis redaktorius Romanas Badaninas ir keturi jo darbuotojai: Olga Čiurakova, Piotras Maniachinas, Marija Železnova ir Julija Lukjanova, taip pat „Laisvės radijo“, kurį Teisingumo ministerija yra įtraukusi „užsienio agentų“ registrą, korespondentė Jelizaveta Majetnaja.

Liepos 23 dieną „užsienio agentais“ buvo pripažintas žurnalistinių tyrimų tinklalapis „The Insider“, „Projekt“ žurnalistai Michailas Rubinas, Sofija Groisman ir Julija Apuchtina, taip pat „Otkrytyje Media“ žurnalistai Ilja Roždestvenskis ir Aleksejus Posternakas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.