Pasaulyje

2021.04.08 07:40

Rusija nustatė galutinį terminą „Laisvosios Europos radijui“ skirtoms baudoms sumokėti

BNS2021.04.08 07:40

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba trečiadienį perspėjo JAV finansuojamą „Laisvosios Europos radijo/Laisvės radijo“ (Radio Free Europe/Radio Liberty, RFE/RL) rusų redakciją, kad ji privalo per 60 dienų sumokėti daugiau kaip 70 tūkst. JAV dolerių (59 tūkst. eurų) baudų dėl Užsienio agentų įstatymo nesilaikymo.

Šis raginimas buvo paskelbtas po antradienį nuskambėjusio JAV valstybės sekretoriaus Antony Blinkeno pareiškimo, kuriuo buvo išreikštas palaikymas RFE/RL ir kitoms amerikiečių tarptautinės žiniasklaidos priemonėms.

Maskva primetė „kategoriškus reikalavimus dėl žymėjimo ir baudas“, siekdama „išvaryti RFE/RL iš Rusijos“, sakoma Valstybės departamento pranešime.

Grupės arba asmenys, Rusijoje įvardyti „užsienio agentais“, privalo atskleisti savo finansavimo šaltinius ir žymėti savo publikacijas kaip parengtas „užsienio agentų“. Nesilaikantiems šių reikalavimų gali būti skiriamos baudos.

Priežiūros institucija „Roskomnadzor“ nurodė surašiusi iš viso 390 protokolų prieš RFE/RL, pripažintą užsienio agentu 2017 metais, taip pat radijo direktoriui, nes jie tinkamai nepažymėjo devynių savo tinklalapių, veikiančių Rusijoje.

RFE/RL valdybos pirmininkas Jamie Fly pasmerkė šias, aot jo, neteisėtas baudas ir sakė, kad jomis siekiama užmauti transliuotojui apynasrį.

„Rusijos tarnybos nusitaikiusios į RFE/RL, nes mes toliau teikiame augančiai auditorijai Rusijoje objektyvias naujienas ir informaciją, kai Kremlius stengiasi apriboti Rusijos žmonių prieigą prie informacijos“, – sakoma J. Fly pareiškime, atsiųstame atsakant į naujienų agentūros AFP paklausimą.

„Neapleisime savo klausytojų, nesvarbu, kiek neteisėtų baudų skirtų mums Rusijos valdžia, – pabrėžė jis. – Toliau kovosime su šiuo puolimu prieš mūsų žurnalistinę nepriklausomybę visomis įmanomomis priemonėmis.“

Išnagrinėjęs 260 protokolų Rusijos teismas nurodė transliuotojui sumokėti 71,5 mln. (783 tūkst. eurų) baudų.

Pasak „Roskomnadzor“, apsvarsčius apeliaciją ši bauda buvo sumažinta iki 5,5 mln. (60,3 tūkst. eurų). Priežiūros agentūra nurodė, kad dabar RFE/RL turi per 60 dienų sumokėti šią baudą, nes priešingu atveju transliuotojo veikla Rusijoje gali būti nutraukta.

Praeitą mėnesį žurnalistų teisių organizacija „Reporteriai be sienų“ (RSF) pareiškė, kad priemonės prieš RFE/RL yra „didžiausios baudos, kada nors skirtos žiniasklaidos priemonei Rusijoje“.

RSF pridūrė: „Absurdiškas įstatymas, reikalaujantis žymėtis [„užsienio agentėmis“], pažeidžia žiniasklaidos pliuralizmą ir yra skirtas nutildyti nepriklausomą ir opozicijos žiniasklaidą.“

Įstatymas, leidžiantis valdžiai įvardyti organizacijas „užsienio agentėmis“, buvo priimtas 2012 metais ir iš pradžių buvo taikomas nevyriausybinėms organizacijoms.

2017 metais jis buvo išplėstas, įtraukiant galimybę taikyti tokį statusą žiniasklaidos priemonėms, kai Kremliaus finansuojama televizija RT, anksčiau vadinta „Russia Today“, buvo paskelbta „užsienio agente“ Jungtinėse Valstijose.