Pasaulyje

2020.07.08 20:45

Lenkija apkaltino vokiečių bendrovių valdomas žiniasklaidos priemones šališkumu

BNS2020.07.08 20:45

Likus keturioms dienoms iki įtemptų Lenkijos prezidento rinkimų antrojo turo Užsienio reikalų ministerija apkaltino vokiečių bendrovių valdomas žiniasklaidos priemones „manipuliacijomis“ ir „šališkumu“, nukreiptu prieš dabartinį valstybės vadovą Andrzejų Dudą.

Užsienio reikalų viceministras Szymonas Szynkowskis vel Sekas sakė valstybinei naujienų agentūrai PAP, kad pasiaiškinti dėl šios problemos buvo iškviestas vienas aukšto rango Vokietijos pareigūnas.

Anot viceministro, žiniasklaidos priemonės „užsiima manipuliavimu, sudarančiu šališkumo vieno kandidato naudai nedviprasmišką įspūdį“.

A. Duda, remiamas valdančiosios konservatyvios partijos „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS), per antrąjį rinkimų ratą ateinantį sekmadienį susigrums su liberalių pažiūrų kandidatu Rafalu Trzaskowskiu, palaikomu opozicijos partijos „Pilietinė platforma“ (PO).

Prieš rinkimus vyriausybės politiką palaikantys veikėjai kritikavo numanomą užsienio politinį kišimąsi. Šis klausimas Lenkijoje itin opus dėl istorinių priežasčių.

Praeitą savaitę per rinkimų kampanijos mitingą A. Duda apkaltino Vokietijos žiniasklaidos grupių kontroliuojamus leidinius, įskaitant dienraštį „Die Welt“, vedant „nešvarią ir negailestingą kampaniją“.

A. Duda taip pat kritikavo bulvarinį leidinį „Fakt“, valdomą leidybos ir žiniasklaidos grupės „Ringier Axel Springer“, paskelbusį straipsnį apie vieną nuteistą pedofilą, kuriam prezidentas suteikė malonę.

Tuo metu JAV ambasadorė Varšuvoje Georgette Mosbacher praeitą savaitę sureagavo į vieno PiS įstatymo leidėjo pažertus kaltinimus lenkų naujienų televizijai TVN24, valdomai JAV žiniasklaidos grupės „Discovery“.