Pasaulyje

2020.06.30 16:58

Latvija uždraudė Rusijos propagandinę televiziją RT

BNS2020.06.30 16:58

Remdamasi Europos Sąjungos sankcijomis pagrindiniu Kremliaus propagandos ruporu užsienyje laikomai Rusijos valstybės kontroliuojamai televizijai RT, Latvijos nacionalinė elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba (NEPLP) nusprendė uždrausti retransliuoti septynis RT kanalus ir paragino kitas Bendrijos nares padaryti tą patį.

NEPLP naujienų agentūrai BNS nurodė, kad draudimas taikomas šiems televizijos kanalams: RT, „RT HD“, „RT Arabic“, „RT Spanish“, „RT Documentary HD“, „RT Documentary“ ir „RT TV“. Latvija šiuos kanalus uždraudžia todėl, kad RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, įtrauktas į asmenų, kuriems ES taiko sankcijas, sąrašą dėl savo svarbaus vaidmens Rusijos propaganda remiant 2014 metais įvykdytą Krymo aneksiją ir tebesitęsiančią Rusijos karinę veiklą Ukrainos rytuose ir pietryčiuose.

RT, kuri anksčiau vadinosi „Russia Today“, yra televizijos kanalų tinklas, transliuojantis anglų, ispanų, arabų bei kitomis kalbomis ir skleidžiantis Kremliui palankų turinį. Kaip ir kiti prokremliškos propagandos šaltiniai, RT savo laidose vaizduoja Latviją kaip žlugusią valstybę. D. Kiseliovas yra televizijos laidų vedėjas ir vienas iš pagrindinių Kremliaus propagandos propaguotojų, nurodė NEPLP.

Kadangi D. Kiseliovui taikomos sankcijos visoje ES teritorijoje, NEPLP apie savo sprendimą informuos kitų bloko narių žiniasklaidos reguliuotojus. NEPLP taip pat mano, kad panašus RT draudimas turėtų būti paskelbtas visoje ES.

„Įrodymai, kuriuos gavome, labai stiprūs ir mes raginsime visų kitų ES valstybių narių reguliuotojus pasekti mūsų pavyzdžiu ir uždrausti RT savo teritorijose. Tokioms laidoms nėra vietos Latvijoje ar kitur ES“, – sakė NEPLP pirmininkas Ivaras Abuolinis.

Draudimas įsigalios jį oficialiai paskelbus ir galios tol, kol ES išbrauks D. Kiseliovą iš asmenų, kuriems taikomos sankcijos, sąrašo. Minėti RT kanalai yra įregistruoti Rusijoje ir Jungtinėje Karalystėje.

2019 metų lapkritį NEPLP uždraudė retransliuoti šalyje devynias Rusijos televizijas, priklausančias Rusijos žiniasklaidos holdingo bendrovei, tarp kurios naudos gavėjų yra Jurijus Kovalčiukas, įtrauktas į asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos už kenkimą Ukrainos teritoriniam vientisumui, sąrašą.