Pasaulyje

2020.02.11 10:25

Italija atstatinėja per katastrofą sugriuvusį viaduką Genujoje, o darbai vyksta nematytu tempu

Italijoje skubama statyti naują Genujos viaduką, kad būtų vėl atkurtas susisiekimas tarp šio šiaurės Italijos uosto ir Prancūzijos.

2018-ųjų vasarį visą Europą sukrėtė tragedija, kai griuvus senajam tiltui žuvo 43 žmonės. Senojo tilto vietoje tiesiamas naujas ir jį norima užbaigti iki vasaros, nors tokie darbų tempai Italijai nebūdingi.

Žinios. Švietimo profsąjungos pradeda derybas su ministerija: bandys atnaujinti kolektyvinę sutartį

Tai statybos, kurios niekada nemiega. Inžinieriai, darbininkai dirba visą parą, o Vyriausybė suteikė ypatingų įgaliojimų vietos valdžiai, merui, kad būtų mažiau biurkratijos kliūčių.

„Tokio tempo dar nebuvo, pernai sausio pabaigoje pasirašėme sutartį, taigi, po maždaug metų jau esame pusiaukelėje. Turime projektą, visus būtinus leidimus ir dirbame 24 valandas per parą“, – sako statybų vaadovas Nicola Meistro.

Šešiolika iš būtinų 18 kolonų, kurių aukštis 40 metrų, jau stovi. Sumontuotos septynios iš 19 perdangų.

Visa tai iškilo vietoje senojo tilto, kuris sugriuvo 2018-ųjų rugpjūtį, tada lengvieji automobiliai, sunkvežimiai krito iš didelio aukščio, žuvo daugiau nei 40 žmonių.

Naujasis tiltas kainuos 202 milijonus eurų, neskaičiuojant lėšų sugriuvusiam viadukui išardyti.

„Manau, ši statyba taps posūkio momentu visam sektoriui, kuris gyvena ne pačius geriausius laikus. Norime pabrėžti, kad Italijos bendrovės gali dirbti ir savo šalyje, ne tik užsienyje, kur mes priversti dirbti, kai šalyje nėra darbo, nors infrastruktūrą reikia gerinti“, – teigia N. Meistro.

Vietiniai gyventojai stebisi – tokie tempai Italijai nebūdingi.

„Puiku. Italijoje paprastai taip greitai nedirbama. Deja, tik čia darbai spartūs, nors žadėjo, kad tiltas stovės kovą“, – pasakoja Genujos gyventoja Massimo la Pegna.

Tilto statojai sako, kad saugumas ir patvarumas buvo svarbiausi dalykai. Didelė jų darbo dalis nematoma, bes kolonų pamatai yra net 50 metrų gylyje.