Pasaulyje

2020.01.13 10:34

Lietuva užsienio žiniasklaidoje: įdomiausi prezidento rinkimai ir triumfas Venecijos bienalėje

BNS2020.01.13 10:34

 Su Lietuva susijusiomis temomis pernai labiausiai domėjosi Vokietijos ir Rusijos žiniasklaida, daugiausia dėmesio sulaukė šalies užsienio politika, investicijos, imigracija, rodo Vyriausybės kanceliarijos užsakymu atliktas tyrimas.

Kaip informavo Vyriausybė, Lietuvos įvaizdžio grupės kartu su „Kantar“ atlikta 13 šalių interneto medijų analizė parodė, jog iš viso pernai sausį–rugsėjį šių šalių žiniasklaidoje Lietuva paminėta per 70 tūkst. kartų.

29 proc. visų Lietuvos paminėjimų užfiksuota Vokietijos, 27 proc. – Rusijos žiniasklaidoje. Dar apie 11 proc. atveju Lietuva minėta Jungtinės Karalystės informavimo priemonėse.

Didžiausia dalis, t.y. beveik 46 proc. Lietuvos vardo paminėjimų buvo susiję su šalies valdymu, ypač gegužę nušviečiant prezidento rinkimus. Kitos populiarios temos – eksporto bei investicijų ir imigracijos sritys (po 15 proc.), kultūros ir paveldo temos (14 proc.). Turizmo bei sporto aspektams buvo skirta po daugiau kaip 4 proc. paminėjimų.

Valdymo tema dominavo visose šalyse, išskyrus Italiją, o daugiausia šiems klausimams dėmesio skyrė Vokietijos, Rusijos ir Lenkijos žiniasklaida. Tuo tarpu Italijoje kalbant apie Lietuvą vyravo kultūros ir paveldo srities temos. Šiomis temomis aktyviausiai domėjosi Vokietija ir Lenkija, taip pat Jungtinė Karalystė. Šalies sporto kontekste, labiausiai Lietuvos pasiekimus nušvietė vėlgi Vokietija, Rusija ir Italija. Tuo tarpu turizmo aspektai daugiausia domino Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Prancūzijos žurnalistus. Eksporto klausimai buvo aktualiausi kaimyninės Rusijos ir Latvijos žiniasklaidai, taip pat Vokietijai.

Pasak Vyriausybės, šalies matomumą lemia ir šalies atstovų rezultatai bei pasiekimai sporto, meno ar verslo srityje, pavyzdžiui, lenktynininkų pasiekimai Dakaro ralyje, Lietuvos menininkių pernykštė pergalė Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje. Žinia apie pagrindinį „Auksinio liūto“ apdovanojimą Venecijos bienalėje už operą–performansą „Saulė ir jūra“ minėta 800 straipsnių keliasdešimtyje užsienio valstybių.

Kelis tūkstančius kartų minėti Lietuvos pasiekimai finansų bei technologijų srityje. Užsienio medijas domino ir pirmuoju Lietuvos vienaragiu tapęs startuolis „Vinted“, apie kurį užsienio priemonėse rašyta daugiau kaip 300 straipsnių bei per 600 socialinės medijos įrašų.