Pasaulyje

2020.01.10 10:00

„Boeing“ darbuotojas apie katastrofas patyrusį lėktuvą: jį sukūrė klounai, kuriuos prižiūrėjo beždžionės

ELTA2020.01.10 10:00

Ketvirtadienį paviešinti JAV aviacijos milžinės „Boeing“ vidaus dokumentai rodo, kad bendrovės darbuotojai šaipėsi iš Jungtinių Valstijų aviacijos reguliuotojų ir puikavosi galintys gauti liūdnai pagarsėjusio lėktuvo „Boeing 737 Max“ sertifikatą tik su minimaliu pilotų paruošimu.

Tarp susirašinėjimų, kuriuos paviešino JAV parlamentarai, yra ir „Boeing“ bandomųjų pilotų žinutės, kuriose jie kalba apie skrydžio simuliatoriaus problemas, kurios neleidžia atkurti realaus skrydžio sąlygų, teigia pati „Boeing“.

Paviešinti dokumentai gali dar labiau pabloginti ir taip prastus „Boeing“ santykius su aviacijos reguliuotojais tuo metu, kai bendrovė karštligiškai bando gauti leidimą „737 Max“ orlaiviams vėl skristi.

„Dievas man vis dar neatleido už tai, kad aš nuslėpiau tai, ką padariau pernai“, – 2018 m. apie reikalus su JAV federaline aviacijos administracija (FAA) rašė vienas „Boeing“ darbuotojas.

„Žinau, bet reguliuotojai tai ir gauna, kai bando trukdyti. Jie trukdo pažangai“, – 2015-ųjų rugpjūtį rašė kitas darbuotojas.

„Šis orlaivis yra sukurtas klounų, kuriuos savo ruožtu prižiūri beždžionės“, – 2017 m. teigė dar vienas „Boeing“ darbuotojas, regis, kalbėdamas apie FAA.

„Ar tu leistum savo šeimai skristi MAX simuliatoriumi apmokytu orlaiviu? Aš tai ne“, – rašoma dviejų „Boeing“ darbuotojų susirašinėjime.

„Boeing“ darbuotojų el. laiškus ir žinutes paviešino JAV parlamentarai, tiriantys „Boeing 737 Max“ lėktuvo sertifikavimo procesą. „Boeing 737 Max“ orlaivių skrydžiai uždrausti po dviejų katastrofų Indonezijoje ir Etiopijoje, per kurias žuvo iš viso 346 žmonės.

„Kai kurie iš šių susirašinėjimų yra susiję su „Boeing 737 Max“ skrydžio simuliatorių kūrimu ir sertifikavimu“, – sakoma „Boeing“ pranešime. Bendrovė tikino nusiuntusi susirašinėjimus parlamentarams dėl didesnio skaidrumo.

Pašaipus žinučių ir laiškų tonas yra dar viena problema „Boeing“, įklimpusiai į „737 Max“ krizę, kuri blogina ir taip prastus bendrovės santykius su FAA.

„Boeing 737 Max“ skrydžiai yra uždrausti nuo kovo 13 dienos. Katastrofų tyrėjai mano, kad lėktuvai sudužo dėl automatinės skrydžio valdymo sistemos MCAS.

„Boeing“ šiuo metu tobulina šią sistemą, atnaujinimus dar turės patvirtinti FAA ir kitų šalių aviacijos reguliuotojai.

Gruodį „Boeing“ paskelbė apie generalinio direktoriaus Denniso Muilenburgo atleidimą ir „Boeing 737 Max“ gamybos sustabdymą.