Pasaulyje

2020.01.08 14:31

Teherane sudužęs Ukrainos laineris keleivius reguliariai skraidino ir Vilniaus oro uoste

atnaujinta 16.12
LRT.lt2020.01.08 14:31

Trečiadienio rytą Teherane aviakatastrofą patyręs „Ukrainos tarptautinių avialinijų“ (UIA) laineris „Boeing 737-800“ yra lankęsis ir Vilniaus oro uoste. Kaip rodo „Flight Aware“ ir „Flightradar24“ duomenys, paskutinį kartą lėktuvas keleivius iš Vilniaus į Kijevą ir atgal skraidino gruodžio 28 dieną.

Vilniaus oro uosto atstovas Tadas Vasiliauskas LRT.lt patvirtino, kad šis lėktuvas gruodžio 28-ąją lankėsi Vilniuje.

„AirportsOnline“ turimais duomenimis, šis 2016 m. pagamintas konkretus UIA orlaivis iš viso yra vykdęs 6 proc. avialinijų skrydžių maršrutu Vilnius–Kijevas.

Kaip portalui LRT.lt nurodo VĮ „Oro navigacija“ atstovas Vytautas Beniušis, 2018–2019 metais šis orlaivis kiekvieną mėnesį apie 1–4 kartus „priklausomai nuo sezono, kilo ir leidosi Vilniaus oro uoste. Jis skrisdavo iš Vilniaus į Kijevo Borispolio oro uostą ir atgal“.

Interneto platformoje „Youtube“ galima rasti 2 vaizdo įrašus, kurių autentiškumo LRT.lt negali patvirtinti, kuriame būtent lėktuvo keleiviai užfiksavo leidimąsi Vilniaus tarptautiniame oro uoste 2017 metais.

Orlaivis yra užfiksuotas fotografo nuotraukoje stovintis Vilniaus tarptautiniame oro uoste.

Orlaivis taip pat vykdė skrydžius ir tarp miestų kitose Europos Sąjungos šalyse, o prieš skrydį Kijevas–Teheranas sausio 7-ąją, tą pačią dieną skrido maršrutu Kijevas–Milanas ir atgal.

UIA nurodė, kad sausio 8-ąją apie 6 val. Teherano laiku sudužęs orlaiviui buvo prieš 2 dienas atlikta patikra. Lėktuvo pilotai taip pat buvo itin patyrę, sukaupę daug skrydžių patirties.

LRT.lt kalbintas Ukrainos aviacijos ekspertas Oleksandras Laneckij sakė, kad „tą naktį aplinkui susiklostė tokia politinė ir karinė situacija, kad galėjo būti visko“.

Taip pat skaitykite

Pirminiais duomenimis, viename iš lėktuvo variklių įvyko gaisras.

„Nežinome, kas sugedo, ar iš viso sugedo kažkas. (...) Lakūnai iš karto turi pranešti dispečeriui. Vėlgi, tai, kad nebuvo pranešimo, aš spėlioju, gali būti 2 variantai: arba nustoja veikti ryšys dėl kažkokios priežasties, arba lakūnai tiesiog neturėjo laiko tai pranešti“, – sako O. Laneckij.

Versija, kad lakūnai nežinojo apie užsidegusį variklį, anot aviacijos eksperto, yra mažai tikėtina dėl orlaivį pilotavusių žmonių patirties.

Taip pat skaitykite

„Ten buvo 3 lakūnai, su instruktoriumi skrido, kuris turi virš 12 tūkst. valandų patirties, tai labai daug, tikrai. Kapitonas turi 11 tūkst. ir antras lakūnas virš 5 tūkst. valandų patirties. Tai antram lakūnui labai daug“, – LRT.lt sako O. Laneckij.