Pasaulyje

2019.12.27 14:08

Aviakatastrofą Kazachstane išgyvenęs keleivis: lėktuvo sparnai buvo padengti ledu

atnaujinta 14.23
LRT.lt, LRT TV naujienų tarnyba2019.12.27 14:08

Penktadienį Kazachstano mieste Almatoje į pastatą rėžėsi ir sudužo keleivinis lėktuvas, kuriuo skrido 98 žmonės. Oficialiais duomenimis, 12 iš jų žuvo, dar dalis yra kritinės būklės. Katastrofą išgyvenę žmonės sako, kad prieš skrydį lėktuvas drebėjo, o jo sparnai buvo padengti ledu.

Lėktuvo katastrofą išgyvenusi moteris „Tengrinews“ portalui sakė, kad prieš lėktuvui smingant žemyn ji išgirdo „gąsdinantį garsą“.

„Lėktuvas skrido pasviręs. Viskas vyko lyg filme: klyksmai, rėkimas, žmonės verkė“, – moters žodžius cituoja „The Guardian“.

Katastrofą taip pat išgyvenęs verslininkas Aslanas Nazaralijevas „Vremia“ dienraščiui pasakojo, jog praėjus vos 2 minutėms po pakilimo, lėktuvas ėmė drebėti.

„Kažkuriuo metu mes ėmėme kristi, bet ne vertikaliai žemyn, o pasvirę kampu. Atrodė, kad prarasta lėktuvo kontrolė“, – pasakoja vyras.

Kazachstano avialinijų „Bek Air“ lėktuvas penktadienį ryte pakilo iš Almatos oro uosto, juo skrido 93 keleiviai ir 5 įgulos nariai. Netrukus po pakilimo lėktuvas rėžėsi į šalia oro uosto esančią tvorą, ją pralaužęs – į pastatą.

Kazachstano vicepremjeras Romanas Sklyjaras nurodė, kad kildamas lėktuvas du kartus nesėkmingai bandė atsiplėšti nuo pakilimo tako.

„Iš pradžių smarkiai kratėsi kairys sparnas, po to dešinys. Visas lėktuvas drebėjo, nors ir kilo aukštyn ir tada smigo“, – A. Nazaralijevas sakė AP.

Jis teigia savo akimis matęs, kad prieš skrydį lėktuvo sparnai buvo padengti ledu, o avariniais išėjimais po sudužimo naudojęsi keleiviai ant sparnų paslysdavo ir krito žemyn. Tačiau Kazachstano tarnybos teigia, kad lėktuvas buvo tinkamai parengtas kelionei, rašo „Yahoo News“. Penktadienio rytą temperatūra Almatoje siekė –9 laipsnius šalčio, tvyrojo tirštas rūkas.

Oficialiais duomenimis, 12 žmonių žuvo. Skirtingais duomenimis, apie 60 išvežti gydyti į ligoninę, o 10 ar 20 iš jų būklė yra kritinė. Tarp skrydžio keleivių yra užsienio šalių piliečių. Lietuvos Užsienio reikalų ministerija nurodė, kad lietuvių lėktuve nebuvo. Tuo tarpu, 2 Ukrainos piliečiai išgyveno aviakatastrofą.

Kazachstano valdžia subūrė specialią komisiją, kuriai pavesta išsiaiškinti aviakatastrofos priežastis. Šalies prezidentas Kassymas-Jomartas Tokajevas išreiškė užuojautą dėl katastrofos ir pažadėjo skirti „griežtas bausmas“ kaltininkams „pagal įstatymus“. Gruodžio 28-oji Kazachstane paskelbta nacionaline gedulo diena.

Nori duoti kraują

Pasak skrydžių kontrolės, orlaivis greitai prarado aukštį, kol galiausiai atsitrenkė į dviejų aukštų pastatą. Laimė, po susidūrimo nesprogo ir neužsidegė. Į įvykio vietą pirmieji atskubėjo Talgaro pareigūnai.

„Talgaro apskrities policija gavo pranešimą, kad miesto pakraštyje nukrito lėktuvas, maždaug apie pusę aštuonių ryte. Visi pagalbos darbuotojai atvyko į įvykio vietą. Čia galite matyti „Bek Air“ kompanijos lėktuvą, kuris turėjo skristi iš Almatos į Nur Sultaną. Dabar įvykio vietoje jau dirba pagalbos tarnybų darbuotojai iš Almatos“, – sako Talgaro apskrities policijos vadas Maratas Kuštybajevas.

Vos tik pasirodė žinia apie nelaimę, Almatos ligoninėje nusidriekė eilė žmonių, norinčių paaukoti kraujo. Sužeistųjų skaičius siekia penkias dešimtis. Lėktuvu skrido ir nemažai vaikų. Bendrovė „Bek Air“ pasiskelbė kaip pirmosios Kazachstano pigių skrydžių oro linijos, ji turi 7 lėktuvus „Fokker-100“ . Pasak aviacijos ekspertų, nors Kazachstane lėktuvo katastrofos nutinka ne pirmą kartą, pulti kaltininti tarnybų nereikėtų.

„Yra reguliacinis režimas. Jie privalo paklusti Tarptautinės Civilinės Avicijos Organizacijos standartams. Pagal licencijavimo tvarką nustatoma, ar operatorius gali teikti tokias paslaugas, ar ne. Lygiai taip pat, kaip būtų ir pas mus. Žinoma, tam tikri dalykai šiek tiek skiriasi įvairiose šalyse, tačiau nėra jokio pagrindo kaltinti Kazachstaną, kad šis apeina tvarką. Šalyje yra nemažai gerų oro linijų“, – teigia Jungtinės Karalystės skrydžių saugumo komiteto pirmininkas Dai Whittinghamas.

Šalies tarnybos kol kas neskelbia avarijos priežasčių, tačiau, pasak premjero pavaduotojo, yra du galimi variantai – pilotų klaida arba technikos gedimas.

Be to, lėktuvus „Fokker-100“ gaminusi bendrovė bankrutavo 1997-aisiais. Pasak ekspertų, tikslios priežastys paaiškės ištyrus juodosios dėžės rodmenis ir apklausus išgyvenusius keleivius bei įgulos narius.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt