Pasaulyje

2019.11.06 12:17

Nauji įtarimai „Boeing“: buvęs darbuotojas atskleidė, kad lėktuvų keleiviai galėtų likti be deguonies

LRT.lt2019.11.06 12:17

Buvęs „Boeing“ kompanijos darbuotojas nutekino informaciją, jog „787 Dreamliner“ lėktuvo keleiviai galėtų likti be deguonies kvėpavimui dėl staigios orlaivio kabinos dekompresijos. Dėl to esą kaltos blogai veikiančios deguonies sistemos, bet kompanija neigia kaltinimus, rašo BBC.

Johnas Barnettas teigia, jog orlaiviuose sumontuotos netinkamai veikiančios deguonies sistemos, kurių ketvirtadalis galėtų neveikti, jei to prireiktų. Taip pat, jo teigimu, netinkamos sistemos buvo specialiai montuojamos į lėktuvus vienoje „Boeing“ surinkimo gamykloje.

Kompanija neigia šiuos kaltinimus ir nurodo, kad jos lėktuvai atitinka aukščiausius saugumo standartus, nurodo BBC.

Kokybės kontrolės inžinierius J. Barnettas dirbo „Boeing“ kompanijoje 32 metus, kol 2017-ųjų kovą išėjo į pensiją. Nuo 2010 metų jis dirbo Pietų Karolinos valstijoje esančioje „Boeing“ gamykloje, kur surenkami ir „787 Dreamliner“ lėktuvai. Tai vienas naujausių kampanijos produktų, itin populiarus ilgiems skrydžiams, jį naudoja daug avialinijų visame pasaulyje.

Anot J. Barnetto, skuba pristatyti naują modelį skatino pagreitinti surinkimo procesą, taip galimai pažeidžiant saugumą.

Inžinierius BBC sakė 2016 metais aptikęs problemas su deguonies sistemomis, kurių paskirtis išsaugoti įgulos ir keleivių gyvybę jei dėl kokios nors priežasties būtų prarastas lėktuvo kabinos slėgis. Iš lėktuvo lubų turi iškristi kaukės, kurios tiekia deguonį iš specialių talpų. J. Barnettas nustatė, kad 25 proc. atvejų sistemos tinkamai nesuveikia, tačiau jam nepavyko detaliau išnagrinėti problemos, tai uždraudus „Boeing“ vadovams.

„Boeing“ pripažino, jog dalis iš tiekėjų gautų deguonies talpų sistemų tinkamai neveikė, bet esą jos buvo pašalintos pakeičiant tinkamomis.

Jei tokios sistemos neveiktų, skrendant įprastame apie 10 km aukštyje, žmonės prarastų sąmonę per mažiau nei minutę, 12 km aukštyje tai truktų mažiau kaip 20 sekundžių.

Nors kabinų dekompresija reta, kartais ji nutinka orlaiviuose skrydžių metu. 2018 m. „Southwest“ avialinijų skrydžio metu nuolaužos iš pažeisto variklio išdaužė vieną lėktuvo langą. Vienas keleivis dėl patirtų sužeidimų mirė, tačiau kiti išsigelbėjo naudodamiesi deguonies kaukėmis.

Anksčiau toje pačioje lėktuvų surinkimo gamykloje buvo pažeisti aviacijos standartai pametant detales su defektais. J. Barnettas teigia, jog skubėti verčiami darbuotojai į lėktuvus montavo net išmestas detales. Federalinė aviacijos agentūra (FAA) nurodė, kad kaltinimai yra teisingi.