Pasaulyje

2019.10.23 10:52

Tyrėjai: pagrindinis aviakatastrofos veiksnys buvo „Boeing 737 MAX“ sistema

ELTA2019.10.23 10:52

Mechaninės ir projektinės „Boeing“ skrydžio valdymo sistemos problemos buvo esminiai veiksniai, prisidėję prie „Lion Air“ sudužimo pernai spalį, katastrofos aukų artimiesiems pranešė Indonezijos tyrėjai, pristatydami nelaimės tyrimo išvadas.

Iškart po pakilimo „Boeing 737 Max“ lėktuvui sudužus Javos jūroje, visi 189 juo skridę žmonės žuvo.

Po kelių mėnesių, šio modelio lėktuvams buvo uždrausta skraidyti, kai sudužo Etiopijos oro linijų „Boeing 737 Max“. Šioje katastrofoje žuvo 157 žmonės.

Abiejų nelaimių preliminarūs tyrimai parodė, kad „Boeing 737 Max“ skrydžio valdymo sistema MCAS prisidėjo prie tragedijų. MCAS yra automatinė skrydžio aukščio valdymo sistema, kuri perimdavo lėktuvo kontrolę iš pilotų rankų.

Galutinės „Lion Air“ sudužimo tyrimo išvados, kurios, tikimasi, bus paviešintos šią savaitę, trečiadienį buvo pristatytos uždarame susitikime Džakartoje gedintiems aukų artimiesiems.

Pristatyme Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas tvirtino, kad galutinėje katastrofos tyrimo ataskaitoja MCAS problemos bus įvardijamos kaip prie katastrofos prisidėjęs veiksnys.

„Kuriant ir sertifikuojant „Boeing 737 Max“, buvo daromos prielaidos apie pilotų reakciją į gedimus. Pilotai, net ir laikydamiesi aviacijos reikalavimų, negalėjo tinkamai sureaguoti“, – sakoma pristatyme, dalį kurio pavyko gauti naujienų agentūrai AFP.

Indonezijos tyrėjai taip pat pabrėžė, kad MCAS sistema turėjo esminį trūkumą – vieną jutiklį, pagal kurį buvo valdomas skrydžio aukštis. Taip pat, tikino tyrėjai, pragaištingame „Lion Air“ lėktuve vienintelis jutiklis ankstesnio remonto metu buvo netinkamai sureguliuotas.

Be kita ko, „Boeing 737 Max“ pilotams trūko gairių, kaip naudotis MCAS sistema, o tai prisidėjo prie sunkumų valdant neprognozuojamą lėktuvą.

„Boeing“ atstovai tyrimo išvadų kol kas nekomentuoja.

„Kadangi ataskaita dar nėra oficialiai išleista, per anksti komentuoti jos turinį“, – AFP sakė „Boeing“ atstovė spaudai.

Tarptautinių reguliuotojų anksčiau išleistoje ataskaitoje taip pat tvirtinama, kad JAV federalinei aviacijos administracijai (FAA) nepakako žmogiškųjų išteklių ir žinių tinkamai įvertinti MCAS sistemą prieš suteikiant „Boeing 737 Max“ leidimą skristi.

Preliminarioje ataskaitoje taip pat kalbėta apie pigių skrydžių oro linijų „Lion Air“ saugumo užtikrinimo trūkumus.

Indonezijos žiniasklaida skelbia, kad galutinės „Lion Air“ katastrofos tyrimo išvados gali būti paskelbtos jau šį penktadienį.

Anksčiau „Boeing“ paskelbė apie atleidžiama komercinių lėktuvų padalinio vadovaą Keviną McAllisterį.

Apie vadovų rotaciją paskelbta po to, kai buvo paskelbtas 2016 m. lapkričio „Boeing“ pilotų susirašinėjimas, kuriame jie aptaria su „Boeing 737 Max“ skrydžio valdymo sistema MCAS susijusias problemas.

Bendrovė apie tokių susirašinėjimų turinį JAV teisingumo departamentui pranešė tik šių metų vasarį. Tuo tarpu FAA apie pilotų susirašinėjimus sužinojo tik neseniai, dėl to administracija viešai sukritikavo „Boeing“, nes bendrovė esą nesidalijo šia svarbia informacija su FAA.