Indonezija po dešimtmečio, tikėtina, turės naują sostinę, išdygsiančią kol kas džiunglių apsuptoje rytinėje Borneo salos dalyje. Brangiai kainuosiantis projektas nėra augančios šalies užmojis – to imtis Indonezija priversta todėl, kad jos sostinė skęsta.
Prezidentas Joko Widodo prieš kelias savaites paskelbė tankiai apgyvendintos sostinės Džakartos perkėlimo vietą, rašo CNN.
Siūloma naujos sostinės vieta, esanti gana netoli neišvystytų Balikpapano ir Samarindos miestų, skiriasi kaip diena ir naktis nuo labai tankiai apgyventos Džakartos – miesto, laikomo varomąja šalies jėga jau nuo 1949 metų. J. Widodo pripažino, kad sostinės perkėlimas į salą bus milžiniškas ir brangus įsipareigojimas Azijos šaliai.
Paskutiniais metais spartus Džakartos plėtimasis sukėlė begalę su aplinkosauga, ekonomika ir saugumu susijusių rūpesčių bei privertė Vyriausybę ieškoti problemos sprendimų būdų siekiant palengvinti didžiulio šalies centro naštą.
„Būdama didele valstybe, kuri yra nepriklausoma jau 74 metus, Indonezija niekada nesirinko savo sostinės“, – J. Widodo teigė kalboje televizijai, skelbia AFP, bei pridūrė, kad „našta, kurią šiuo metu neša Džakarta, yra per sunki, nes šis miestas yra valdžios, verslo, finansų, prekybos ir paslaugų centras.”

CNN pranešė, kad ambicingas projektas perkelti sostinę greičiausiai kainuos apie 486 trilijonų rupijų (34 milijardų JAV dolerių). Šalies valdininkai jau anksčiau minėjo, kad perkėlimas truks apie 10 metų.
Remiantis Jungtinių Tautų Organizacijos duomenimis, Džakarta yra namai daugiau nei 10 milijonų žmonių. Taip pat apytikriai paskaičiuota, kad didesnėje sostinės zonoje gyvena 30 milijonų žmonių – dėl šios priežasties tai yra vienas didžiausių, per tankiai gyvenamų urbanizuotų regionų pasaulyje.

Remiantis Pasaulio Ekonomikos Forumu, tai vienas greičiausiai skęstančių miestų pasaulyje, kuris grimzta į Javos jūrą nerimą keliančiu greičiu dėl pernelyg didelės požeminio vandens gavybos.
Miestas yra įsikūręs pelkėtoje vietovėje ir turi prieigą prie jūros šiaurėje, dėl šios priežasties salą ypač dažnai niokoja potvyniai.
Situaciją dar labiau pablogino oro taršos krizė, sukelta eismo spūsčių sostinės keliuose. Ši krizė taip stipriai apsunkino vietinių žmonių gyvenimą, kad kai kurie Džakartos gyventojai liepos mėnesį pateikė ieškinį Indonezijos Vyriausybei.

Dar nebuvo suteiktas pavadinimas vietai, kurioje stovės nauja sostinė, bet Vyriausybė apie planus perkelti sostinę pranešė jau šį balandį. Norint pradėti tolimesnius darbus, būtina gauti parlamento pritarimą dėl miesto perkėlimo.
Indonezijai priklauso didžioji dalis Borneo salos, trečios pagal dydį pasaulyje. Borneo šiaurinis regionas ribojasi su Malaizija bei Brunėjumi. Salos teritorijoje gausu drėgnųjų atogrąžų miškų, bet pastaraisiais metais jie yra labai sparčiai kertami, rašo CNN.