Pasaulyje

2019.07.25 21:36

Ilga Kim Jong Uno turtų kelionė namo: išaiškino, kaip prabangūs „Mercedes“ pasiekia Pchenjaną

LRT.lt2019.07.25 21:36

Jokia paslaptis, kad vienai uždariausių pasaulio šalių vadovaujantis Kim Jong Unas ir artima jo aplinka toli gražu nesusiduria su nepritekliumi kaip likusi šalies gyventojų dalis, tačiau iki šiol tiksliai nežinota, kaip diktatorių pasiekia išskirtinės prabangos prekės. Užfiksuota dviejų „Mercedes“ automobilių kelionė rodo, kad K. Jong Unui norint patenkinti savo įgūdžius prireikia ne tik pinigų, bet ir kantrybės.

Pasak tyrėjų, į procesą buvo įtraukti trys krovinininiai lėktuvai, penkios valstybės, o jam įvykdyti prireikė maždaug keturių mėnesių, rašo „Wall Street Journal“.

Pasak neteisėtus finansinius atvejus tyrinėjančio Vašingtono Pažangiosios gynybos studijų centro, 2018 m. į Pchenjaną pristatyti du „Mercedes“ markės šarvuoti automobiliai, kurių kiekvieno kaina – daugiau kaip 500 tūkst. JAV dolerių, buvo išsiųsti iš Nyderlandų. Jų kelionė į Šiaurės Korėją truko nuo birželio iki spalio.

Kaip teigia krovinio gabenimą stebėję tyrėjai, du šarvuoti autobiliai iš Europos 41 dieną jūra keliavo į Kiniją, tada – į Japoniją, Pietų Korėją ir galiausiai Rusiją, iš kur trys Šiaurės Korėjai priklausantys lėktuvai veikiausiai nugabeno juos į Pchenjaną.

Pirmą kartą „Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard“ automobilyje Kim Jong Unas buvo pastebėtas sausio pabaigoje, praėjus keliems mėnesiams po automobilio pristatymo į šalį. Šiaurės Korėjos lyderis demonstravo ir kitus prabangius automobilius, įskaitant „Mercedes“ modelius. Jais jis atvyko į susitikimą su JAV prezidentu Donaldu Trumpu, jie buvo diktatoriaus korteže ir jam lankantis Sinapūre, Hanojuje ir Vladivostoke.

Toks pasauliniu mastu vykdytas Kim Jong Uno automobilių parko papildymas atskleidžia sumanų prekybos tinklą, aprūpinantį Šiaurės Korėją prabangos prekėmis, rašo WSJ. Anot Pažangiosios gynybos studijų centro, nepaisant ilgiau nei dešimtmetį Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Tarybos dedamų pastangų pažaboti aukštos klasės produktų eksportą į Šiaurės Korėją, šaliai ir toliau tiekiama dizainerių kosmetika, vardiniai rūbai ir net „Apple iPhone“ mobilieji telefonai.

Kaip buvo nurodyta JT Saugumo Tarybos ekspertų pranešime, Šiaurės Korėja randa įvairiausių būdų, kaip apeiti ekonomines sankcijas, taikomas šaliai tikintis, kad ši atsisakys savo branduolinio arsenalo. Izoliuotas Pchenjano režimas ir toliau vykdo neteisėtą naftos produktų ir ginklų importą.

Derybose su Vašingtonu, kurias praėjusio mėnesio pabaigoje abi šalys nutarė pratęsti, Pchenjanas siekė sankcijų palengvinimo, tačiau didelės Šiaurės Korėjos išlaidos prabangos prekėms iliustruoja, kad, nepaisant ekonominių bausmių, pasiturintis šalies elitas išgali gyventi komfortiškai.

Anot ekspertų, jau anksčiau atskleidusių kitas Pchenjano pastangas išsisukti nuo sankcijų, prabangių prekių pirkėjai ir pardavėjai yra privatūs prekybininkai ir užjūrin išsiųsti Šiaurės Korėjos diplomatai. Centras išaiškino, kad per pastaruosius metus buvo įvykdyti dar 800 viešai neskelbti prabangių automobilių pirkimai.

Iš jų, du „Mercedes“ automobiliai skirti asmeninėms Kim Jong Uno reikmėms. Tačiau anot tyrėjų, be automobilio identifikavimo numerio negalima tiksliai patvirtinti, ar „Mercedes“ automobiliai, kurių gabenimas stebėtas, yra tokie patys, kaip tas, kuriuo važiuojantis buvo nufotografuotas Kim Jong Unas.

Vokietijos koncerno „Daimler“ atstovė Silkė Mockert žiniasklaidai dar balandį sakė, kad kompanija „jau daugiau kaip 15 metų nepalaiko prekybos ryšių su Šiaurės Korėja, griežtai laikydamasis JAV ir Europos Sąjungos įvesto embargo“.

„Siekdamas užkirsti kelią transporto priemonių tiekimui Šiaurės Korėjai arba šios šalies ambasadoms, „Daimler“ įvedė plataus masto eksporto kontrolę. (...) Trečiųjų šalių pardavimai naudotų automobilių rinkoje nėra mūsų kontrolės ir mūsų atsakomybės zonoje. Todėl prašome suprasti, kad mes neturime informacijos, kaip šios mašinos pateko į Šiaurės Korėją“, – pabrėžė S. Mockert.