Pasaulyje

2019.07.09 11:53

„Airbus“ kreipėsi į oro linijas – prašo tikrinti lėktuvų sparnus dėl atsiradusių įtrūkimų

ELTA 2019.07.09 11:53

Europos aeronautikos milžinas „Airbus“ paprašys oro linijų, naudojančių 25 seniausiai pagamintus „Airbus A380“ lainerius, patikrinti lėktuvų sparnus, skelbiama Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) išplatintoje tinkamumo skraidyti direktyvoje.

Sprendimas patikrinti orlaivius priimtas po to, kai buvo aptikta įtrūkimų kai kuriuose senesnių „Airbus A380“ sparnuose.

EASA direktyvoje, išplatintoje liepos 5 d., tikina, kad „pastebėti keli įtrūkimai“ įvairiose „Airbus A380“ sparnų dalyse.
„Jei šis defektas nebus aptiktas ir pataisytas, tai gali pakenkti struktūriniam sparnų vientisumui. Kad pataisytų šį galimai nesaugų defektą, „Airbus“ ketina išleisti biuletenį su patikros instrukcijomis“, – sakoma EASA direktyvoje.
Tiesa, ši direktyva kol kas nereiškia, kad „Airbus A380“ nebeskraidys.

Prancūzų dienraštis „Les Echos“ paskelbė, kad EASA patarė oro linijoms ultragarsu patikrinti iš viso 25 „Airbus A380“ lainerius, pagamintus prieš daugiau nei 15 metų. Iš viso pasaulyje skraido 234 dviaukščiai „Airbus A380“ milžinai.

„Ši tinkamumo skraidyti direktyva yra laikinas sprendimas, galiojantis tik 25 seniausių lėktuvų sparnams. Atsižvelgiant į patikrų išvadas, tolesnės direktyvos gali būti paskelbtos ir kitiems orlaiviams“, – teigiama EASA direktyvoje.

Tai jau ne pirmas kartas, kai didžiausiam pasaulyje keleiviniam lėktuvui „Airbus A380“ kyla tokios problemos. 2012 m. buvo kilęs skandalas dėl įtrūkimų „Airbus A380“ sparnuose, kainavęs įmonei milijonus eurų.
Pačio „Airbus“ atstovai tikino, kad tinkamumo skraidyti direktyvos „yra įprastos aviacijoje ir rodo, kad reguliavimo procesas vyksta tinkamai“.

„Aviacija yra viena iš labiausiai reguliuojamų sričių pasaulyje. Aviacijoje saugumas – aukščiausias prioritetas“, – teigė „Airbus“ atstovai.

„Airbus“ vasarį pranešė nebegaminsiantis A380 lainerių, kuris yra ypač gerai vertinamas keleivių, tačiau ne taip mėgstamas oro linijų dėl milžiniškų išlaidų, reikalingų išlaikyti didžiausią pasaulyje keleivinį lėktuvą.

Tuo tarpu „Boeing“ vis dar tvarkosi su „Boeing 737 Max“ krize. Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max" orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.