Pasaulyje

2019.06.27 15:40

JAV aviacijos reguliuotojai aptiko dar vieną „Boeing 737 Max“ problemą

ELTA2019.06.27 15:40

JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) aptiko dar vieną problemą „Boeing 737 Max“ orlaiviuose, kuri dar labiau komplikuoja jau ir taip sudėtingą lėktuvo sugrįžimą į JAV, ES ir kitų šalių oro erdvę, skelbia BBC.

FAA teigimu, bandymų skrydžio simuliatoriuje metu aptikta problema kelia „galimą riziką“. Vis dėlto administracija neatskleidžia, kokio konkrečiai pobūdžio problema aptikta.

„FAA sertifikavimo procesas yra sukurtas taip, kad atrastų ir išskirtų galimas rizikas. FAA neseniai aptiko tokią galimą riziką, kurią „Boeing“ privalės panaikinti“, – sakoma FAA „Twitter“ paskyroje.

Šiuo metu „Boeing“ atnaujina skrydžio valdymo sistemą MCAS, kuri, kaip įtariama, sukėlė dvi katastrofas Indonezijoje ir Etiopijoje, nusinešusias daugiau nei 300 žmonių gyvybes.

Gegužę FAA atstovai kalbėjo, kad „Boeing“ diegiami MCAS atnaujinimai gali būti patvirtinti jau birželio pabaigoje. Tai leistų bandomuosius skrydžius pradėti jau liepą.

Visgi, kaip teigia „Reuters“ šaltiniai, susipažinę su „Boeing 737 Max“ sertifikavimo procesu, bandymų skrydžio simuliatoriuje metu aptikta, kad MCAS vis dar perima lėktuvo kontrolę iš piloto, o sistemą išjungusiam pilotui reikia daugiau laiko, nei numatyta, kad galėtų išlyginti lėktuvą.

Šaltinių teigimu, FAA taip pat galėjo užkliūti pernelyg maža „Boeing 737 Max“ kompiuterių procesorių sparta.

Jei FAA iš tiesų sustabdė „Boeing 737 Max“ sertifikavimo procesą dėl procesorių spartos, bendrovė turės juos pakeisti naujais, o tai privers krizinį orlaivį nekilti dar kelis mėnesius.

Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max" orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.

Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air" ir Etiopijos „Ethiopian Airlines" pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.