Pasaulyje

2019.05.07 12:39

Rusijos opozicijos kritika po katastrofos: šių lėktuvų avaringumas buvo slepiamas

LRT.lt2019.05.07 12:39

Rusijos opozicijos politikai dėl nelaimės Maskvos Šeremetjevo oro uoste reikalauja valdžios institucijų atsakomybės ir prisimena mirtinus pastarųjų metų incidentus, kuriuos paaiškinančių atsakymų sako iki šiol nesulaukę.

Žinomiausias Rusijos opozicijos politikas Aleksejus Navalnas, 2012 m. priklausęs Rusijos aviacijos kompanijos „Aeroflot“ valdybai, savo „Facebook“ paskyroje rašė, jog SSJ-100 (Sukhoi Superjet) lėktuvas ir anksčiau kėlė abejonių dėl savo saugumo, tačiau net ir įmonės valdyba esą nežinojo lainerio avaringumo statistikos.

„1. „Superjetai“ buvo įpiršti „Aeroflotui“ valstybės. Kompanija niekada nepirktų jų rinkos ir realios konkurencijos sąlygomis.

2. Tai yra labai neapdirbtas ir „žalias“ lėktuvas. Valdžiai reikėjo įrodyti: žiūrėkite, mes prie Putino sugebėjome sukurti lėktuvą. Projektui buvo išleisti milžiniški pinigai, didelė jų dalis – išvogti.

3. „Superjetai“ dėl nuolatinių gedimų, atsarginių detalių trūkumo nuolat prastovėdavo ir generavo „Aeroflotui“ tik nuostolius.

4 „Superjet“ gedimų statistika buvo slepiama nuo visuomenės. Netgi valdyba gaudavo lapelį per posėdžius, kurį paskui iškart paimdavo. Suprantama, kad niekas tiesiai neaiškino to politinėmis priežastimis, tačiau buvo aišku: statistika slepiama saugant prestižą. Naujas rusiškas Putino lėktuvas neturėjo būti prastas“, – teigė A. Navalnas.

Jis pridūrė, jog rimti incidentai slepiami nebuvo, tačiau statistika neviešinta prisidengiant komercine paslaptimi: „Atskleisim statistiką – „Superjetai“ bus prastai parduodami“.

Apie nelaimę pasisakė ir buvęs Dūmos deputatas Genadijus Gudkovas, kėlęs klausimus dėl ankstesnių nelaimių Rusijos aviacijos sektoriuje.

„Kodėl į jūrą krito Tu-154 su Aleksandrovo ansambliu 2016-ųjų gruodį (92 aukos)? O kodėl nukrito lėktuvas Rostove, nusinešdamas 62 gyvybes? O paskutinioji avarija, An-148 (71 žuvęs), 2018 m. vasarį Pamaskvėje? Asmeniškai aš taip ir nesupratau. Tai tik apie pastarąsias didelių lainerių avarijas (neskaičiuojant teroro išpuolio virš Sinajaus), o kiek keleivinių sraigtasparnių dužo per pastaruosius 2-3 metus, pražudžiusių kelias dešimtis keleivių?“, – rašė G. Gudkovas.

„Lėktuvo bilietą perkantiems Rusijos piliečiams belieka kliautis Aukščiausiuoju: daugiau nėra kuo“, – apibendrino politikas.

Sekmadienio vakare skrydžiui iš Maskvos į Murmanską pakilęs SSJ-100, kuriame buvo 78 keleiviai, netrukus buvo priverstas sugrįžti į Šeremetjevo oro uostą. Avariniu būdu tūpdamas lėktuvas užsidegė, žuvo 41 žmogus. Tarp katastrofos versijų – nepakankama pilotų ir kitų darbuotojų kvalifikacija, orlaivio gedimai, nepalankios oro sąlygos.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt