Pasaulyje

2019.05.06 17:33

Tyrimas: „Boeing“ žinojo apie orlaivio problemas, bet iki katastrofų nieko nedarė

LRT.lt2019.05.06 17:33

Nauja „Boeing“ ataskaita atskleidė, kad orlaivių gamintoja žinojo apie lėktuvo „Boeing 737 Max“ problemas dar prieš dvi aviakastrofas, kurių metu žuvo 346 žmonės. Tačiau būtinų veiksmų nebuvo imtasi, praneša CNN.

Kompanija jau pripažino, kad visuose lėktuvuose turėjusi būti įspėjimo sistema „veikė ne visuose orlaiviuose“. Sekmadienį pasirodžiusi oficiali ataskaita atskleidė, kad ši problema kompanijai buvo žinoma jau ilgą laiką, bet gamintojas neisėmė jokių veiksmų jai spręsti.

Savo ataskaitoje bendrovė „Boeing“ nurodė, kad programinės įrangos problema „neturėjo neigiamos įtakos orlaivio saugumui ar veikimui“, praneša CNN.

Kol kas nėra nustatyta, ar įspėjimo sistemos klaida prisidėjo prie oro linijų „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ aviakatastrofų, per kurias žuvo 346 keleiviai.

Įspėjimas galėjo pranešti pilotams apie prastai veikiantį jutiklį. Išankstiniai abiejų katastrofų tyrimai atskleidė, kad neveikė vadinamojo lėktuvo atakos kampo jutiklis, pranešantis apie lėktuvo nosies padėtį kilimo metu. Dėl to sutriko lėktuvo programinė įranga MCAS, žemyn nulenkusi orlaivio nosį, o pilotams atstatyti padėties nepavyko, praneša CNN.

Pasak „Boeing“ atstovų, vyresnieji vadovai ir JAV Federalinė aviacijos administracija iki „Lion Air“ katastrofos apie šią problemą nežinojo, praneša CNN.

Sistemos atnaujinimas

Pasak „Boeing“, įspėjimas apie lėktuvo kilimo kampą orlaivyje būtų veikęs tik tuomet, jei oro linijos orlaiviuose būtų įdiegusios papildomą pasirenkamą funkciją, žinomą kaip atakos kampo indikatorius.

Atakos kampo indikatorius informuoja pilotą, jei neveikia bent vienas atakos kampo jutiklis. Tuo tarpu įspėjimo funkcija informuoja tik apie skirtingus jutiklių rodmenis.  

„Boeing“ tvirtina, kad ši įspėjimo funkcija nebuvo būtina saugiam orlaivio veikimui. Bet CNN apklausti buvę „Boeing“ inžinieriai ir analitikai sukritikavo bendrovės orlaivių programinę įrangą. Pasak jų, atakos kampo jutikliai yra pažeidžiami prietaisai, tad nėra tikslinga pasitikėti vieno jutiklio duomenimis.

CNN anksčiau pranešė, kad bendrovė „Boeing“ neatliko bandomojo skrydžio ir nepatikrino, kaip reaguoja MCAS sistema, jei neveikia bent vienas atakos kampo jutiklis.

2017 m. prasidėjus orlaivių „737 MAX“ tiekimui, „Boeing“ inžinieriai pastebėjo, kad lėktuvo sistemos programinė įranga iki galo neatitinka atakos kampo įspėjimo reikalavimų, rašoma paviešintoje ataskaitoje.

Visgi atlikę peržiūrą, „Boeing“ inžinieriai nutarė nedelsiant problemos nespręsti. Jie teigė, kad „dabartinis sistemos veikimas bus priimtinas tol, kol įspėjimo ir indikatoriaus funkcijos bus atskirtos viena nuo kitos kito suplanuoto sistemos atnaujinimo metu.“

„Boeing“ pranešė pradedanti sistemos programinės įrangos atnaujinimus, pagal kuriuos „atakos kampo įspėjimo funkcija taps standartine ir savarankiška orlaivio funkcija.“

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius